سیر نزولی ابتلا به آنفلوآنزا در کشور آغاز شد

کدخبر: ۶۳۲۷۵۱
معاون بهداشت وزارت بهداشت طی بازه زمانی دو ـ سه هفته آینده میزان ابتلا به آنفلوآنزا در کشور کاهش پیدا می‌کند.
سیر نزولی ابتلا به آنفلوآنزا در کشور آغاز شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حسین فرشیدی درباره وضعیت آنفلوآنزا در کشور اظهار کرد: طی دو هفته گذشته به دلیل سرمای هوا میزان ابتلا به این بیماری افزایشی شده بود اما این روزها روند کاهشی دارد و طی بازه زمانی دو تا سه هفته دیگر این میزان از همه‌گیری اتفاق نخواهد افتاد و روند آن کاهشی خواهد بود.

وی در ادامه همچنین با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز و برنامه ویژه وزارت بهداشت برای بازرسی‌های بهداشتی، اظهار کرد: برای این ایام بخش بهداشت محیط وزارت بهداشت برنامه‌ای ویژه در نظر گرفته است که طی روزهای آتی اجرا خواهد شد. بر این اساس اماکن مرتبط با طبخ و توزیع غذا بویژه غذاهای مرتبط با ماه رمضان همچون آش، حلیم، زولبیا و بامیه و ... مورد بررسی و نظارت جدی‌تری واقع خواهند شد.

در همین راستا مهندس محسن فرهادی_معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت به ایسنا گفت: برنامه‌های پایش و نظارت از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲  آغاز شده و تا ۲۵ فروردین‌ ماه ۱۴۰۳ و پس از عید فطر ادامه دارد. 

به گفته وی، نظارت‌ها به مدت ۱۲ ساعت از ۸ صبح تا ۸ شب در ایام تعطیل و غیر تعطیل انجام می‌شود. از ۸ شب به بعد نیز با توجه به شرایط منطقه‌ای و بعد از مراسم افطار تا قبل از سحر بنا به تشخیص مراکز بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، نظارت‌ها می‌تواند ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: با آغاز ماه رمضان پایش‌ها در قنادی‌های محلی، مراکز طبخ و توزیع زولبیا و بامیه و شیرینی‌های محلی همچنین کنترل شبانه رستوران‌ها و مراکز تفریحی که پس از مراسم افطار فعال خواهند بود، انجام می‌شود. با نزدیک شدن به پایان سال ۱۴۰۲ نیز کنترل‌ها بیشتر در سالن‌های آرایشی زنانه و مردانه خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید