آماده‌باش همه دستگاه‌ها در استان سیستان و بلوچستان/موج بارشی جدید در راه است

کدخبر: ۶۳۲۸۸۱
اقتصادنیوز: با توجه به ادامه بارندگی‌ها در استان سیستان و بلوچستان، 2 مقام مسئول از مردم و دستگاه‌ها خواستند در حالت آماده باش به سر ببرند.
آماده‌باش همه دستگاه‌ها در استان سیستان و بلوچستان/موج بارشی جدید در راه است

به گزارش اقتصادنیوز، با توجه به وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان، سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت امروز چهارشنبه در حیاط دولت نسبت به بارندگی های روزهای آینده در این استان هشدار داد و گفت: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود روز‌های آینده نیز بارش‌هایی در استان سیستان و بلوچستان داشته باشیم، آماده‌باش به همه دستگاه‌ها اعلام شده است و هر کاری نیاز باشد، انجام می‌شود.

به گفته این مقام مسئول دولت، امداد رسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان با محوریت وزارت کشور و دستگاه‌های امداد رسان، مانند جمعیت هلال احمر از لحظات اولیه سیل آغاز شد.

در کنار خساراتی که سیل استان سیستان و بلوچستان به روستاها و زمین های کشاورزی وارد کرد، سدهای استان نیز سر ریز شد. 
خبر مرتبط
دستور فوری فرمانده کل ارتش برای کمک رسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

اقتصادنیوز: امیر سرلشکر موسوی به فرماندهان نیروهای چهارگانه ارتش دستور داد، کمک رسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان را تقویت کنند.

 
در این زمینه خلجی در خصوص امدادرسانی به استان سیستان و بلوچستان تأکید کرد: به هیچ عنوان این‌گونه نبوده است که کار امداد رسانی به استان سیستان و بلوچستان رها شود. 

وضعیت بارندگی ها در سیستان و بلوچستان

محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان امروز در خصوص وضعیت روزهای آینده بارندگی در این استان به ایسنا گفته است: سامانه جدید بارشی از اواخر وقت جمعه تا یکشنبه در این استان فعال می‌شود.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و الگوهای پیش‌یابی، سامانه بارشی فعلی تا اواخر وقت امروز در سیستان و بلوچستان سبب بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق با احتمال تگرگ و وزش تند باد خواهد شد. عمده بارش در جنوب غرب سیستان و بلوچستان انتظار می‌رود، روز پنجشنبه در سطح استان جوی آرام همراه با وزش باد ملایم تا متوسط و جمعه در نواحی مرکزی و جنوبی وزش باد متوسط تا نسبتا شدید رخ خواهد داد.

به گفته وی، از اواخر وقت جمعه تا یکشنبه سامانه بارشی جدید در استان فعال خواهد بود که عمده بارش روی دریا و نوار ساحلی انتظار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته از ۹۰ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی بارش باران گزارش شده تصریح کرد: با ورود سامانه بارشی به سیستان و بلوچستان از ایستگاه‌های بارانسنجی از زرآباد ۳۶، فرودگاه ایرانشهر ۱۹.۲، سراوان ۲۰.۲، مهرستان ۱۷.۲ میلی متر باران گزارش شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید