خبر خوش برای پایتخت نشینان

کدخبر: ۶۳۳۱۹۴
اقتصادنیوز: شاخص کیفیت هوای تهران پس از چند روز ناسالم بودن اکنون در وضعیت قابل قبول یا همان سالم قرار گرفت.
خبر خوش برای پایتخت نشینان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزش باد و باران که از عصر گذشته میهمانان پایتخت نشینان بود موجب شد که کیفیت هوای تهران امروز/ جمعه بر روی عدد ۷۷ قرار بگیرد و وضعیت در شرایط سالم یا قابل قبول باشد.

در ۲۴ ساعت گذشته نیز وضعیت در شرایط قابل قبول قرار داشت.

بر اساس اطلاعات سنجش کیفیت هوای شهر تهران در کلیه مناطق نیز وضعیت در شرایط سالم است.

سازمان هواشناسی از بارش باران و برف و کولاک برف در کشور تا روز سه‌شنبه ۲۲ اسفند خبر داد و اعلام کرد: امروز در مناطقی از شمال‌شرق و مرکز و فردا در جنوب‌شرق افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی شده است.

آسمان تهران امروز نیمه‌ابری تا ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است که گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید هم رخ خواهد داد و به تدریج کاهش ابر را خواهیم داشت.

کمینه و پیشینه دمای هوا امروز در پایتخت ۸ و ۱۵ درجه سانتی‌گراد است.

از ابتدای سال جاری تا امروز ۱۰ روز هوای پاک، ۲۲۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۵ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید