خبر مهم برای ساکنان پایتخت/ منتظر رفع ایرادات تهران باشید

کدخبر: ۶۳۳۴۲۳
اقتصاد نیوز: معاون شهردار پایتخت خبر از اجرای «طرح ۳۶۰ درجه» در تهران داد و گفت: با اجرای این طرح ۱۲۴ هزار ایراد جزئی در نواحی شهر تهران در سال ۱۴۰۳ شناسایی و برطرف می‌شود.
خبر مهم برای ساکنان پایتخت/ منتظر رفع ایرادات تهران باشید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، عباس شعبانی، معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تهران صبح روز ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ در آیین تحقق یک هزار و ۱۲۹ پروژه محلی در طرح «من شهردارم ۱» که در قالب رویدادهای امید و افتخار شهرداری تهران برگزار شد، گفت: توقع شهروندان این است که شهر خوب نگهداری شود. شهر در حال فرسودگی و میانسالی است و وظیفه شهرداران نواحی و مناطق است که به بهترین شکل نگهداشت شهر را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به پیش‌بینی اجرای طرح «۳۶۰ درجه» در سال ۱۴۰۳ اظهار داشت: در این طرح، هر شهردار ناحیه باید در هر نقطه‌ای که شهروندان اعلام می‌کنند، حضور پیدا کند و ۳۶۰ درجه دور خود بچرخد و تمام ایرادات آن نقطه را شناسایی کند. این طرح مربوط به ایرادات جزئی است، مثلا شاید یکی از این ایرادات وجود دریچه‌ها در سطح معابر باشد که نارضایتی ایجاد می‌کند. لذا این طرح مکمل طرح من شهردارم است.

معاون شهردار تهران با بیان این که برنامه‌ریزی شده است تا در طرح ۳۶۰ درجه، در هر ناحیه از شهر تهران یک هزار ایراد شناسایی شود، عنوان کرد: با اجرای «طرح ۳۶۰ درجه»، ۱۲۴ هزار ایراد جزئی در نواحی شهر تهران در سال ۱۴۰۳ شناسایی و برطرف خواهد شد.

شعبانی با تاکید بر این که طرح تحول ۲۰گانه نیز از دیگر طرح‌های مهم سال آینده خواهد بود، گفت: از جانمایی مجدد مخازن پسماند تا نگهداشت شهر مورد توجه است. به نظر ما تعداد مخازن شهر زیاد است. ما ۵۰۰ میدان داریم و باید شرایط به خوبی در میادین فراهم شود تا مردم از فضا و شکل و شمایل آن لذت ببرند؛ درحالی که امروز چنین نیست.

وی با بیان اینکه ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سطح مناطق در دوره مدیریت شهری فعلی به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: اگر همکاری مناطق نباشد هیچ کاری در معاونت فنی انجام نخواهد شد. همکاری جمعی است که باعث می‌شود طرح‌ها به نتیجه برسد.

شعبانی همچنین ضمن تقدیر از شورای شهر برای دو برابر شدن بودجه مناطق ۲۲ گانه در سال جاری، یادآور شد: بودجه مناطق در سال جاری بیش از ۸ هزار میلیارد تومان بود و در سال آینده به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد و افزایش ۲.۵ برابری را نشان می‌دهد و بر همین اساس شهرداران مناطق باید ۱۰ برابر بیشتر فعالیت کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید