سر تئاتر شهر بی‌کلاه ماند

کدخبر: ۶۳۳۶۶۶
اقتصادنیوز: مدیرعامل شرکت صنایع و ساماندهی مشاغل تهران زمان عملیات اجرایی ساماندهی محوطه تئاترشهر را سال آینده اعلام کرد.
سر تئاتر شهر بی‌کلاه ماند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا، بحران دست فروشان و بساط گران در چهارراه ولی‌عصر و تئاتر شهر به متاستازی تبدیل شده است که پس از عبور از چهارراه امیر اکرم و کوچه‌های حوالی‌اش، سه راه جمهوری را نیز از آن خورده است.

موضوعی که مدت طولانی است گریبانگیر این نقطه از تهران شده است و هر از چند گاهی یکی از مسئولان شهری خبر از ساماندهی و بهبود شرایط می‌دهد، اما همچنان همگان از زمان وقوع این معجزه بی اطلاع هستند.

خبر مرتبط
فرمانده سابق سپاه: فعالیت هایمان در مترو تئاتر شهر متوقف نمی شود

اقتصادنیوز : فرمانده قرارگاه بقیه الله گفت: حضور آمران به معروف در ایستگاه مترو تئاترشهر متوقف نخواهد شد.

پس از کلنگ زنی آغاز عملیات عمرانی حریم مجموعه تئاترشهر توسط وزیر ارشاد در دوم دی ماه سال جاری، تعاملات اولیه بین وزارت ارشاد و شهرداری تهران جهت ساماندهی دست فروشان حوالی تئاتر شهر صورت گرفت.

رئیس تئاترشهر: وعده شهرداری برای ساماندهی دست‌فروشان نیمه دی ماه بود

سیدجواد طاهری رئیس مجموعه تئاتر شهر در تاریخ ۳۰ دی ماه گفت: شهرداری برای ساماندهی دست فروشان اطراف تئاترشهر فضایی را در پیادروی غربی چهارراه ولی عصر در نظر گرفته و قرار بود اواسط دی ماه دست فروشان به این مکان منتقل شوند که البته هنوز میسر نشده است.  

بر اساس این گزارش، ۱۱ روز بعد سیدجواد طاهری رئیس مجموعه تئاترشهر در خصوص طرح ساماندهی دست فروشان محوطه تئاترشهر و پارک دانشجو گفت: شهرداری به ما اعلام کرده است که طی چهار روز آینده (۱۵ بهمن ماه) دست فروشان از اطراف تئاتر شهر به مکانی که در ضلع جنوب غربی چهارراه ولی عصر (عج) تعبیه شده منتقل می‌شوند.

وی افزود: برای آغاز طرح عمرانی حریم تئاتر شهر و ایجاد دیوار‌های کارگاهی نیاز است تا دست فروشان ابتدا از این مکان منتقل شوند تا هم آنها مزاحم کار عمرانی نباشند و هم کار عمرانی برای آنها مزاحمتی نداشته باشند.

در ادامه سعید بیگی مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران در ۲۴ بهمن ماه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین محور‌های دارای معضل سد معبر شهر تهران خیابان ولیعصر و محوطه تئاترشهر است، گفت: ساماندهی این محور نیاز به این موضوع داشت که فضایی برای ایجاد بازارچه فراهم کنیم تا دستفروش‌ها بتوانند کاسبی خود را در آن ادامه دهند.

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به این موضوع که تلاش کردیم تا حتما در جای مناسبی که امکان ادامه کسب‌وکار این دستفروشان فراهم باشد، بازار خوبی ایجاد شود، تصریح کرد: بیش از ۹۰درصد اقدامات عمرانی بازارچه انجام شده و در حال حاضر بازارچه در مرحله فضاسازی و ایجاد غرف با استفاده از سازه‌های سبک است. این غرفه‌ها تا پایان هفته جاری با کمک شهرداری مناطق ۶ و ۱۱ ایجاد می‌شود و در اختیار دستفروشان قرار می‌گیرد تا به این ترتیب مشکل سد معبر محور ولیعصر و اطراف تئاترشهر نیز مدیریت شود.  بیگی همچنین پیش‌بینی کرد که بازارچه سرمد حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ غرفه و بازارچه نکویی حدود ۲۰۰غرفه را بتوانند در خود جای دهند.

وی افزود: حکم دادستانی برای برخورد با افرادی که پیاده‌رو‌های این منطقه را اشغال کنند، اخذ می‌شود و  نیروی انتظامی هم پای این کار هست و با افراد مخل نظم برخورد خواهد شد.

گفتنی است؛ دی و بهمن ماه سپری شدند، اما علی رغم وعده‌هایی که برای ساماندهی دست فروشان از سوی مسئولان ذی ربط شهری داده شده بود، اقدامی صورت نگرفت. 

یک مدیر شهرداری: هیچ دست‌فروشی حق بساط در چهارراه ولی‌عصر را ندارد

در تاریخ ۸ اسفند ماه امیر حدیدی مدیر روابط‌عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در رابطه زمان مشخص جمع آوری دست فروشان اطراف چهارراه، ولی عصر و تئاتر شهر اظهارداشت: اقدامات ساخت ۱۲۰ غرفه شش متری برای استقرار دست فروشان انجام شده است و از هفته آینده طرح ساماندهی و انتقال دست فروشان چهارراه ولی عصر عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه تعدادی از دست فروشان برای استقرار در غرفه‌ها در ضلع جنوبی چهارراه ولی عصر ثبت نام کرده اند، گفت: بلافاصله با اجرای طرح ساماندهی و انتقال دست فروشان، فقط کسانی که دارای غرفه هستند می‌توانند ادامه فعالیت دهند و دیگر هیچ دست فروشی اجازه استقرار در چهارراه ولی عصر و اطراف تئاتر شهر را نخواهد داشت.

مدیرعامل ساماندهی مشاغل تهران: ساماندهی دست فروشان در ۱۴۰۳ اجرا می‌شود

اما بعد از کمتر از ۱۰ روز سعید بیگی مدیرعامل شرکت صنایع و ساماندهی مشاغل تهران  درباره آخرین وضعیت ساماندهی دستفروشان اطراف تئاتر شهر و چهارراه ولیعصر اظهار کرد: یکسازی کار را آغاز کردیم دوستان در شرکت شهربان و حریم بان همکاری لازم را در این بخش داشته اند.  

وی افزود: ساماندهی اطراف تئاتر شهر آغاز شده و این کار با تعامل دستگاه امنیتی و قضایی آغاز شده است.  

مدیرعامل شرکت صنایع و ساماندهی مشاغل تهران تصریخ کرد:در اولین فرصت در فروردین سال ۱۴۰۳ ساماندهی دستفروشان در چهارراه ولیعصر آغاز می‌شود و به طور کامل اجرا می‌شود.

وی در پایان گفت: زمین لازم با غرفه بندی ویژه برای حضور دستفروشان اطراف چهارراه ولیعصر آماده شده و با هماهنگی صورت گرفته با دستفروشان و همچنین دستگاه ذیربط مقرر شده به منظور عدم برهم خوردن شرایط بازار شب عید دستفروشان بعد از پایان ماه رمضان جابه جایی انجام شود تا رضایت حداکثری طرفین محقق شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید