اسرائیل قصد دارد بازداشت فلسطینی‌ها را افزایش دهد؟

کدخبر: ۶۳۳۹۳۴
اقتصادنیوز: نخست وزیر اسرائیل دستور آماده کردن اماکنی در زندان‌های اسرائیل برای بازداشت شدگان جدید فلسطینی را صادر کرد.
اسرائیل قصد دارد بازداشت فلسطینی‌ها را افزایش دهد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در سایه یورش‌های گسترده رژیم اشغالگر به مناطق مختلف کرانه باختری و قدس و بازداشت فلسطینی‌ها در این مناطق و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ همزمان با جنگ غزه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور آماده کردن صدها مکان جدید در زندان‌های این رژیم برای تعداد بیشتری از بازداشت شدگان و اسرای فلسطینی را داده است.

خبر مرتبط
جنایت شرم‌آور اسرائیلی‌ها علیه مردان و زنان فلسطینی در بازداشتگاه‌ها

اقتصادنیوز: هیئت سازمان ملل خبر داد که گزارش‌هایی دریافت کرده که حاکی از آزار جنسی مردان و زنان فلسطینی در بازداشتگاه‌ها و پست‌های بازرسی اسرائیل است.

به نقل از خبرگزاری سما، این اقدام در پی اختلافات میان دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی به دلیل ازدحام در زندان‌ها به خاطر عملیات بازداشت گسترده در کرانه باختری و غزه از زمان جنگ هفت اکتبر صورت گرفت.

در بیانیه‌ صادره از دفتر نتانیاهو آمده است: ارتش و شاباک پیش بینی می‌کنند که طی سال ۲۰۲۴ هزاران فلسطینی از غزه و کرانه باختری بازداشت شوند. از زمان جنگ حدود ۴هزار فلسطینی که بیشترشان از غزه هستند، بازداشت شده‌اند و اکنون نیاز شدیدی به آماده کردن اماکن جدید برای بازداشت شدگان و اسرا وجود دارد.

طی نشست نتانیاهو با رهبران دستگاه‌های امنیتی، نمایندگان اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی طرح‌های خود را برای ایجاد اماکن جدید در کوتاه مدت و میان مدت برای اسرا و بازداشت شدگان جدید ارائه کردند و نتانیاهو با این طرح‌ها موافقت کرده و فورا دستور اجرای آن را داد.

بر اساس گزارش‌ها، وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای اضافه کردن ۸۸۸ مکان در هفت زندان در ماه‌های آینده برنامه‌ریزی می‌کند.

اواخر دسامبر رئیس شعبه سیاست داخلی در شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تأکید کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های شاباک برای سال ۲۰۲۴ حدود ۶ هزار زندانی جدید از کرانه باختری و ۲ هزار از غزه خواهیم داشت.

سازمان اسرائیلی «پزشکان حقوق بشر» اعلام کرد ده‌ها نفر شهادت داده‌اند که از آغاز جنگ غزه زندانیان فلسطینی در معرض ضرب و جرح، بدرفتاری، توهین و محرومیت از خدمات پزشکی و معالجه قرار گرفتند و این خشونت شدید را می‌توان شکنجه نامید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید