توقف مجازات این افسر اسرائیلی/جمله عجیب ستاد ارتش صهیونیست‌ها به «باراک حیرام»

کدخبر: ۶۳۳۹۶۶
اقتصادنیوز: رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی دستور داد فرماندهی که دستور منفجر کردن دانشگاه «الإسراء» را در غزه صادر کرده بود، مجازات نشود.
توقف مجازات این افسر اسرائیلی/جمله عجیب ستاد ارتش صهیونیست‌ها به «باراک حیرام»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی دستور داد «باراک حیرام»، فرمانده لشگر ۹۹ که حدود ۲ ماه پیش دستور منفجر کردن دانشگاه الإسراء در غزه را داده بود، مجازات نشود. هالوی تنها به ثبت یک تذکر در پرونده شخصی این افسر اکتفا کرد.

این تذکر به این دلیل است که وی بدون موافقت «یارون فینکلمن»، فرمانده منطقه جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی دستور منفجر کردن ساختمان دانشگاه مذکور را صادر کرده بود.

فینکلمن به باراک حیرام حین ثبت تذکر در پرونده‌اش گفت: اگر درخواست منفجر کردن دانشگاه را می‌دادی ما حتما موافقت می‌کردیم.

خبر مرتبط
تبادل آتش بین مقاومت فلسطین و اسرائیل در غزه و خان‌یونس

اقتصادنیوز: منابع رسانه‌ای از از تداوم بمباران شدید مناطق مختلف غزه و شهادت دست‌کم ۱۹ شهروند فلسطینی خبر دادند.

حیرام مدعی شد دستور منفجر کردن دانشگاه را به این دلیل صادر کرد که سربازان به دلیل دریافت اطلاعاتی درباره وجود تونل‌هایی در زیر ساختمان دانشگاه احساس خطر کردند اما بعد از منهدم کردن این دانشگاه هیچ تونلی زیر آن نیافتند.

این دانشگاه بعد از حدود یک هفته از جلسه دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه درباره شکایت آفریقای جنوبی درخصوص نسل کشی مردم غزه منفجر شد.

حیرام هفت اکتبر نیز به فرمانده یک تانک دستور داد منزلی را در شهرک بئیری هدف قرار دهد که شهروندان اسرائیلی و نیروهایی از حماس در آن بودند. این حمله منجر به کشته شدن ۱۲ شهروند اسرائیلی شد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد ارتباطی بین تذکر داده شده به حیرام درباره انفجار دانشگاه الإسراء و حمله به منزل شهرک بئیری که همچنان ارتش درحال تحقیقات درباره آن است، وجود ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید