اعلام آمادگی این کشور برای مذاکره با گروه‌های فلسطینی

کدخبر: ۶۳۴۲۵۷
اقتصادنیوز: معاون وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو آماده برگزاری نشست جدید گروه‌های فلسطینی در خاک خود برای حل مسأله تشکیل دولت وحدت ملی است.
اعلام آمادگی این کشور برای مذاکره با گروه‌های فلسطینی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، میخائیل بوگدانف تاکید کرد: ما همواره آماده استقبال از گروه‌های فلسطینی هستیم. اگر آنها نیز آن را برای خودشان ممکن بدانند؛ البته در اصل این تمایل وجود دارد.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بوگدانف در ادامه افزود: ما دائما با تمامی نمایندگان فلسطینی در تماس هستیم.

رایزنی‌ها میان همه گروه‌های فلسطینی در روزهای ۲۹ فوریه و یکم مارس در مسکو برگزار شد و پس از این نشست نیز بیانیه مشترکی به تصویب رسید.

خبر مرتبط
تاکید کانادا بر برقراری آتش‌بس پایدار در غزه

وزیر خارجه کانادا در دیدار با همتای اسرائیلی خود بر برقراری آتش‌بس پایدار در نوار غزه تاکید کرد.

پس از این دیدار، موسی ابومرزوق، معاون دفتر سیاسی جنبش حماس خاطرنشان کرد حماس برای تشکیل یک دولت یکپارچه فلسطینی، اختلافات غیرقابل حلی را با سایر گروه‌ها نمی‌بیند.

ابومرزوق همچنین تصریح کرد گروه‌های فلسطینی در مسکو با ادامه مذاکرات مشروط بر برگزاری نشست جدیدی در آینده نزدیک موافقت کردند. موضوع اصلی در دستور کار، سازوکار تشکیل دولت وحدت ملی و مسئولیت آن است.

در بیانیه گروه‌های فلسطینی آمده است: گروه‌های فلسطینی توافق کردند که نشست‌هایشان در دورهای آتی گفت‌وگو برای رسیدن به یک وحدت ملی فراگیر که شامل همه گروه‌های فلسطینی در چارچوب سازمان آزادی‌بخش فلسطین، تنها نماینده مشروع ملت فلسطین باشد، ادامه خواهد یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید