جنجال آفرینی وزیر صهیونیست در ماه رمضان/تشدید خشونت‌ها در مسجدالاقصی

کدخبر: ۶۳۴۲۸۷
اقتصادنیوز: وزیر امنیت داخلی دولت اشغالگر قصد دارد در ماه رمضان از مقر پلیس این رژیم در نزدیکی دیوار براق در شهر قدیمی قدس اشغالی، بازدیدی تحریک آمیز داشته باشد.
جنجال آفرینی وزیر صهیونیست در ماه رمضان/تشدید خشونت‌ها در مسجدالاقصی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صهیونیستی هاآرتص فاش کرد که ایتامار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی دولت اشغالگر قصد دارد از مقر پلیس این رژیم در نزدیکی دیوار براق در شهر قدیمی قدس اشغالی بازدیدی تحریک آمیز داشته باشد. این اقدامی تحریک آمیز است که در بحبوحه هشدار‌ها درباره تشدید تنش‌ها در قدس مصادف با ماه رمضان صورت می‌گیرد.

بر اساس آنچه رسانه‌های محلی گزارش داده اند، پلیس اشغالگر در حالی آماده می‌شود که برای دیدار با بن غفیر، در میان بیم مقامات در برخورد با فلسطینی‌ها شدت خشونت را افزایش دهند یا به صحن مسجدالاقصی یورش ببرند.

این روزنامه صهیونیستی اعلام کرد: در چارچوب تدارکات میدانی، نیرو‌های بزرگ پلیس از جمله نیرو‌های ویژه و نیرو‌های «یمام» در دروازه مغربی مستقر هستند تا به صحن‌های الاقصی در صورت دستور در این زمینه حرکت کنند.

از سویی دیگر یک مقام پلیس اشغالگر به این روزنامه گفت: بن غفیر هیچ تأثیری در تصمیم برای هجوم به الاقصی ندارد و در هیچ تصمیم عملیاتی دخالت نخواهد کرد. ما قصد نداریم که اوضاع را برافروخته کنیم.

این مقام مسئول تاکید کرد که تنها فرمانده منطقه با توجه به ارزیابی وضعیت (امنیتی در مورد تجاوزات احتمالی) تصمیم خواهد گرفت. او مدعی شد: ما به ازای هر اهتزاز پرچم فلسطین یا برافراشتن تصویری از سنوار به صحن‌های الاقصی هجوم نمی‌بریم. صد‌ها هزار نفر هستند که می‌خواهند به مسجد الاقصی بروند و این یک امر مشروع است. 

پیش از این مقامات اشغالگر صهیونیستی از توقف هجوم شهرک نشینان به مسجد الاقصی تا پایان ماه رمضان و ممنوعیت بازدید صهیونیست‌ها و گردشگران از مسجد الاقصی در قدس تا پایان ماه مبارک خبر داده بودند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید