تبادل آتش بین مقاومت فلسطین و اسرائیل در غزه و خان‌یونس

کدخبر: ۶۳۳۹۳۸
اقتصادنیوز: منابع رسانه‌ای از از تداوم بمباران شدید مناطق مختلف غزه و شهادت دست‌کم ۱۹ شهروند فلسطینی خبر دادند.
تبادل آتش بین مقاومت فلسطین و اسرائیل در غزه و خان‌یونس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، درگیری های شدیدی امروز بین رزمندگان مقاومت فلسطین و نظامیان صهیونیست در منطقه الزیتون در شهر غزه رخ داده است.

رزمندگان مقاومت امروز همچنین با اشغالگران در منطقه بنی سهیلا در شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه به شدت درگیر شدند.

در همین حال، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه را بمباران کردند و در جریان حمله هوایی به یک منزل در این منطقه چندین نفر شهید و مجروح شدند.

خبر مرتبط
اعتراف سنگین رسانه‌های عبری/یکی از سخت‌ترین روزها برای اسرائیل در جبهه شمالی

اقتصادنیوز:رسانه‌های عبری زبان اعتراف کردند که اسرائیل یکشنبه شاهد یکی از سخت‌ترین روزها در جبهه شمالی بوده است.

همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی جنوب اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند.

در جریان حملات هوایی امروز رژیم صهیونیستی منزل متعلق به خانواده برکات در منطقه الجنینه در شرق رفح هدف قرار گرفت و سه نفر از اعضای این خانواده به شهادت رسیدند.

۱۶ شهروند فلسطینی نیز امروز در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به یک خانه در نزدیک مسجد الفاروق در منطقه الزیتون شهید شدند.

جنگنده‌های صهیونیستی همچنین مناطق جنوبی شهر خان‌یونس را بمباران کردند.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین، در نتیجه تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون بیش از ۳۱هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۲هزار نفر دیگر مجروح شدند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. در مقابل نیز، رزمندگان مقاومت فلسطین تلفات و خسارت های زیادی به نظامیان صهیونیست در نبرد زمینی وارد کرده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید