ادعای رویترز درباره دیدار سیدحسن نصرالله با سردار قاآنی

کدخبر: ۶۳۴۹۱۴
اقتصادنیوز: رویترز مدعی شد دبیرکل حزب‌الله لبنان در یکی از دیدارهای اعلام نشده خود با سردار قاآنی گفته است «این جنگ ماست» و حزب‌الله نمی‌خواهد پای ایران به جنگ با اسرائیل یا آمریکا کشیده شود.
ادعای رویترز درباره دیدار سیدحسن نصرالله با سردار قاآنی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شد که «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در یکی از دیدارهای اعلام نشده خود با سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران گفته است که «این جنگ ماست» و حزب‌الله نمی‌خواهد پای ایران به جنگ با اسرائیل یا آمریکا کشیده شود.

رویترز گزارش داد، به گفته هفت منبع نزدیک به حزب‌الله لبنان که نامی از آنها برده نشده، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در ماه فوریه (بهمن و اسفند) چندین بار با سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان دیدار داشته است.

در گزارش رویترز که امروز منتشر شد، آمده است: این منابع گفتند سردار قاآنی با سیدحسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان برای دست‌کم سومین بار از زمان حملات مرگبار حماس در هفتم اکتبر به جنوب اسرائیل و حمله تلافی‌جویانه و ویرانگر اسرائیل به غزه، در بیروت دیدار کرده است.

خبر مرتبط
سیدحسن نصرالله: در ایام ماه مبارک رمضان با دعا و کمک‌های نظامی از غزه حمایت کنیم

اقتصادنیوز: دبیرکل حزب الله لبنان چهارشنبه شب گفت: این روزها بویژه در ایام ماه مبارک رمضان با دعا و کمک های نظامی و مالی از مردم غزه حمایت کنیم.

همه این منابع مدعی شده‌اند که در یکی از دیدارها که اعلام نشده بود، سیدحسن نصرالله به فرمانده سپاه قدس اطمینان داده بود که نمی‌خواهد ایران به جنگ با اسرائیل یا آمریکا کشیده شود و حزب‌الله لبنان به تنهایی با اسرائیل خواهد جنگید. رهبر حزب‌الله به قاآنی گفته بود: «این جنگ ماست.»

در طول پنج ماه گذشته، حزب الله، حمایت خود را از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در قالب حملات موشکی در شمال اسرائیل نشان داده است.

براساس این گزارش، همه منابع گفتند، در نشستی که قبلا گزارش نشده بود، سیدحسن نصرالله به سردار قاآنی اطمینان داده که نمی‌خواهد ایران در جنگ با اسرائیل یا ایالات متحده وارد شود و حزب‌الله به تنهایی خواهد جنگید.

در روزهای اخیر، حملات متقابل اسرائیل شدت گرفته و این نگرانی را تشدید کرده است که خشونت‌ها ممکن است حتی اگر مذاکره کنندگان به یک آتش بس موقت در غزه دست یابند، از کنترل خارج شود.

یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل در ماه فوریه گفت که تل‌آویو قصد دارد حملات خود را افزایش دهد تا حزب‌الله را قاطعانه از مرزهای شمالی خارج کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید