پل الکساندر ریه آهنی را چطور 70 سال تحمل کرد؟+ عکس و فیلم

کدخبر: ۶۳۵۱۱۱
اقتصادنیوز: یک مرد آمریکایی پس از ابتلا به فلج اطفال در دوران کودکی به مدت ۷۰ سال در ریه آهنی زندگی کرد و سرانجام از دنیا رفت.
پل الکساندر ریه آهنی را چطور 70 سال تحمل کرد؟+ عکس و فیلم

به گزارش اقتصادنیوز، یک مرد آمریکایی که به خاطر شرایط جسمانی اش در یک محفظه آهنی زندگی می کرد، زندگی عجیب و متفاوتی را پشت سر گذاشت تا اینکه روز پنجشنبه خبر فوت در رسانه های ایران و جهان مخابره شد.

پل الکساندر اهل دالاس در ایالت تگزاس آمریکا بود که در سال 1952 و در سن 6 سالگی بر اثر ابتلا به ویروس فلج اطفال، فلج شد.

Paul_Alexander_(polio_survivor)

پل پس از بروز علائم به سرعت به بیمارستان منتقل شد و او را درون یک ریه مکانیکی آهنی به هوش آوردند. الکساندر که به او لقب «مردی با ریه آهنی» داده شد، تا پایان عمر در این دستگاه ریه مصنوعی زندگی کرد و سرانجام پس از 70 سال درگذشت. 

عملکرد دستگاه آهنی چگونه است؟

دستگاه ریه آهنی مانند ریه عمل می‌کرد تا الکساندر بتواند نفس بکشد. پیش از آن پزشکان عمل نای‌بُری را روی او انجام داده بودند تا احتقان ریه‌ها را که بر اثر فلج اطفال به وجود آمده بود، از بین ببرند.

او در داخل محفظه فلزی استوانه‌ای قادر به حرکت یا صحبت کردن نبود و از یک وسیله و خودکاری که به آن وصل شده بود برای ضربه زدن به صفحه‌کلید برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده می‌کرد.

638460144552395762

 الکساندر تنها یک نفر از شمار زیادی از کودکان بود که در جریان شیوع گسترده فلج اطفال در ایالات متحده در دهه 1950 در دستگاه شُش آهنی قرار گرفتند.

57499_916

او بعداً وارد دانشگاه شد و مدرک حقوق گرفت، اما هرگز ریه آهنی‌اش را ترک نکرد.

4969775

فلج اطفال یک بیماری عفونی  است که هم اکنون در بسیاری از کشورها به دلیل واکسیناسیون کودکان تقریباً از بین رفته است.

5227-1024x878

ایران نیز با قرار دادن این واکسن در برنامه واکسیناسیون کشوری کودکان، توانسته این بیماری را ریشه کن کند. این بیماری در حال حاضر فقط در چند کشور یافت می‌شود و به طور کلی احتمال ابتلا به آن بسیار کم شده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید