عواقب حضور ناتو در اوکراین/جنگ جهانی سوم در راه است؟

کدخبر: ۶۳۵۳۹۴
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه ایتالیا روز یکشنبه اعلام کرد که استقرار نیروهای ناتو به رهبری آمریکا در میدان‌های نبرد در اوکراین منجر به یک درگیری جهانی و در واقع جنگ جهانی سوم می شود.
عواقب حضور ناتو در اوکراین/جنگ جهانی سوم در راه است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزیر خارجه ایتالیا احتمال حضور نیروهای این کشور در اوکراین را رد کرد.

«آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه ایتالیا روز یکشنبه اعلام کرد که استقرار نیروهای ناتو به رهبری آمریکا در میدان‌های نبرد در اوکراین منجر به یک درگیری جهانی و در واقع جنگ جهانی سوم می شود.

وزیر امور خارجه ایتالیا تاکید کرد که هرگونه احتمال حضور نیروهای این کشور در اوکراین را رد می کند.

خبر مرتبط
هشدار قاطع مسکو به ماکرون درباره حمایت نظامی از اوکراین

اقتصادنیوز: زاخارووا امروز (یکشنبه) به ماکرون تاکید کرد که ارسال سلاح و حمایت از «تروریسم» را متوقف کند.

تاجانی گفت: تصور می کنم که ناتو نباید وارد اوکراین شود. این یک اشتباه خواهد بود. ما باید به اوکراین برای دفاع از خود کمک کنیم، اما ورود به این کشور برای جنگ با روسیه به معنای خطر جنگ جهانی سوم است.

پس از کنفرانسی که در اواخر فوریه به میزبانی پاریس درباره اوکراین برگزار شد ماکرون گفت که رهبران غربی درباره امکان اعزام نیرو به اوکراین گفتگو کرده‌اند و اگرچه هیچ اجماع در این زمینه حاصل نشده، اما نمی‌توان چیزی را رد کرد.

این اظهارات ماکرون با انتقادات گسترده ای مواجه شد و اکثر اعضای اتحادیه اروپا از جمله آلمان، جمهوری چک و لهستان ایده استقرار نیروهای غربی در اوکراین را رد کردند.

دراین‌باره اولاف شولز، صدراعظم آلمان گفت که «هیچ سربازی در خاک اوکراین از سوی کشورهای اروپایی یا اعضای ناتو به آنجا اعزام نمی‌شود».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید