آماده باش کامل این استان در پی صدور هشدار سطح قرمز

کدخبر: ۶۳۵۴۲۳
اقتصادنیوز: معاون استاندار ایلام گفت: همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان بایست در آماده باش کامل باشند.
آماده باش کامل این استان در پی صدور هشدار سطح قرمز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمدسبحان حسنی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام ظهر روز یک‌شنبه، ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی در استان گفت: با توجه به شدت بارش‌ها و احتمال بارش‌های سنگین و نقطه‌ای در مدت کوتاه و خسارات ناشی از آن، همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان بایست در آماده باش کامل باشند.

خبر مرتبط
فوری/برای این منطقه هشدار قرمز صادر شد

اقتصادنیوز: اداره‌کل هواشناسی خوزستان در غرب خلیج فارس هشدار سطح قرمز صادر کرد.

وی ادامه داد: همچنین شهرداری‌های استان نسبت به لایروبی مجدد مسیل‌ها اقدامات لازم را به عمل آورند و حتی در مناطق روستایی توسط دهیاری‌ها باید به این موضوع توجه لازم شود.

وی افزود: متاسفانه همواره یکی از موضوعاتی که مورد غفلت قرار می‌گیرد و باعث خسارت می‌شود، بی‌توجهی به پاکسازی جداول و مسیل‌ها است.

معاون استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اینکه تا اطلاع ثانوی تمامی مرخصی‌ها و ماموریت های مدیران عضو ستاد مدیریت بحران لغو می‌شود، تاکید کرد: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی، خدمات‌رسان و امدادرسان با تمامی امکانات ضمن آماده‌باش، پای کار باشند.

خبر مرتبط
هشدار مهم وزارت نیرو/ احتمال وقوع سیل در این استان ها +جزئیات

ستاد مدیریت سیلاب وزارت نیرو با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع بارندگی‌های قابل توجه در بسیاری از استان‌های کشور طی چهار روز آینده هشدار داد .

حسنی با تاکید بر اطلاع رسانی به موقع به جامعه هدف اظهار داشت: در این راستا همه دستگاه‌ها به ویژه امور عشایری در بحث اطلاع‌رسانی به جامعه هدف برای آمادگی و عدم اتراق در بستر رودخانه‌ها و آبراهه‌ها و ... اقدام کنند و در این مدت فعالیت‌های کوهنوردی ممنوع است.

وی افزود: همچنین مجموعه دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز چون ادارات برق، گاز، آبفا و ... آمادگی لازم برای رفع مشکلات و قطعی‌های احتمالی داشته باشند.

جانشین رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گفت: راهداری در مناطقی کوهستانی که امکان ریزش وجود دارد اکیپ‌هایی را مستقر کند، هم‌چنین صدا و سیما نیز با پخش اطلاعیه‌های رادیویی و تلویزیونی، اطلاع‌رسانی گسترده‌ای را در زمینه هشدارهای هواشناسی انجام دهد و مانع از چادرزدن هم‌استانی‌ها در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها شود.
 
معاون استاندار ایلام ضمن تاکید بر خودداری از سفرهای غیر ضرور در شرایط قرمز هواشناسی اظهار داشت: اکیپ‌های میراث فرهنگی نیز نکات لازم را در خصوص خطرات احتمالی به مسافران و گردشگرانی که در چادرهای تفریحی نوروزی مستقر هستند اطلاع‌رسانی کنند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: امیدواریم با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و نیز آمادگی و پای‌کار بودن همه دستگاه‌ها، از بارش‌های پیش‌رو استفاده لازم کرده و از وارد شدن خسارت‌های احتمالی جلوگیری به عمل آید.

سامانه بارشی پرقدرت از اواخر روز فردا دوشنبه، وارد آسمان استان می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید