فوری/وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران/ بهانه جدید در نخستین روز سال

کدخبر: ۶۳۵۹۱۸
وزارت خزانه داری آمریکا در اولین روز سال ۱۴۰۳ هجری شمسی برابر با ۲۰ مارس ۲۰۲۴ تحریم‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه برنامه موشکی بالستیک، هسته ای و دفاعی تهران وضع کرد.
فوری/وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران/ بهانه جدید در نخستین روز سال

 

 وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد که امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا موسوم به اوفک ، سه شبکه تدارکاتی مستقر در ایران، ترکیه، عمان و آلمان را هدف قرار داد که از برنامه های موشکی بالستیک، هسته ای و دفاعی ایران حمایت می کردند.

وزارت خزانه داری آمریکا ادعا کرد که این شبکه‌ها که در ایران، ترکیه، عمان و آلمان مستقر هستند اقدام به تهیه فیبر کربن، رزین اپوکسی و دیگر کالاها در صنایع موشکی ایران کرده‌اند.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) سه شبکه تامین کالا  مستقر در ایران، ترکیه، عمان و آلمان را که از برنامه های موشکی بالستیک، هسته ای و دفاعی ایران حمایت کرده اند، تحریم کرد.  این شبکه‌ها فیبر کربن، رزین‌های اپوکسی و سایر کالاهای قابل استفاده موشکی را برای سازمان جهاد خودکفایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح (MODAFL)،   سایر شرکت‌های تحریم شده توسط ایالات متحده تهیه کرده‌اند.

دولت دموکرات بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و تلاش برای بازگشت به برجام بوده، تاکنون نه تنها موفق به بازگشت به برجام نشده است بلکه با تحریم‌های پی در پی به بهانه های برنامه دفاعی بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران از جمله موشکی بالستیک، پهپادی، هسته ای و حقوق بشر، در راستای سیاست‌های شکست خورده فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ حرکت کرده است.

در حال تکمیل

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید