شورش در تل‌آویو/3 خواسته تظاهرات‌کنندگان از رژیم صهیونیستی

کدخبر: ۶۳۶۳۹۲
اقتصادنیوز: رسانه‌های عبری زبان از تظاهرات مجدد هزاران معترض صهیونیستی ضد سیاست‌های جنگی بنیامین نتانیاهو در تل آویو خبر دادند.
شورش در تل‌آویو/3 خواسته تظاهرات‌کنندگان از رژیم صهیونیستی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، منابع خبری عبری شامگاه شنبه گزارش دادند که تل آویو باردیگر ناآرام شد و تظاهرات کنندگان اسرائیلی مجدداً با آمدن در خیابان‌ها، خواستار استعفای فوری نتانیاهو و انتخابات زودهنگام و دست‌یابی فوری به توافق مبادله اسرا با مقاومت برای آزادی اسرای اسرائیلی شدند.

شبکه خبری الجزیره شامگاه شنبه به نقل از منابع عبری عنوان کرد که تظاهرات کنندگان خیابان «نمیر» در تل آویو را بسته و خواستار دست‌یابی به توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه شدند.

خبر مرتبط
حمله لاپید علیه نتانیاهو/ انتخابات در سرزمین‌های اشغالی برگزار می‌شود؟

اقتصادنیوز: رهبر مخالف رژیم صهیونیستی خواستار برگزاری انتخابات در سرزمین‌های اشغالی شد.

همزمان با خیزش اعتراضات علیه سیاست‌های جنگی نتانیاهو، «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی شنبه شب خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی شد.

در همین راستا، شبکه المیادین گزارش داد که لاپید در سخنانی با انتقاد از نتانیاهو گفت: یک دولت ترسو داریم، رهبران حزب لیکود در قدرت اسرائیل برای مقابله با جنگ تردید دارند.

وی افزود: باید به سوی انتخابات (زودهنگام کنست) رفت.

لاپید بارها مخالفت خود را با ادامه حکومت تندرو و افراطی نتانیاهو اعلام کرده است.

اعتراضات در اراضی اشغالی در حالی تداوم دارد که ذاکرات آتش‌بس در قاهره چندی قبل بدون دستیابی به توافق پایان یافت و تل آویو درخواست حماس برای آتش‌بس دائمی، خروج از نوار غزه و بازگشت بی قید و شرط آوارگان فلسطینی به خانه‌هایشان را نپذیرفت.

میانجیگران در قاهره تلاش کردند که اختلافات میان حماس و تل آویو را رفع کنند، اما تلاش‌های آنها بی‌نتیجه بود.

در جدیدترین تحولات مذاکرات آتش بس، رسانه‌های خبری عبری زبان به نقل از منابع اطلاعاتی ویژه خود گزارش دادند که سران کابینه جنگ این رژیم بار دیگر شروط حماس در توقف دائم جنگ و عقب نشینی نیروهای اشغالگر از خاک غزه و بازگشت کامل و بی قید و شرط آوارگان به شمال نوار غزه را رد کرده‌اند.

خشم خانواده‌های اسیران صهیونیست در غزه، به علت تعلل کابینه نتانیاهو است، آنها بر این باورند که جان فرزندانشان برای کابینه رژیم صهیونیستی اهمیتی ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید