هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره حمله زمینی به رفح

کدخبر: ۶۳۶۶۲۹
اقتصادنیوز: دبیرکل سازمان ملل هشدار داد هر حمله زمینی اسرائیل به رفح، فاجعه انسانی به همراه خواهد داشت.
هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره حمله زمینی به رفح

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «آنتونیو گوترش» اعلام کرد: آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) در خدمت به آوارگان فلسطینی اقدام ویژه‌ای کرده و به منشور و اصول سازمان ملل در همه اقدامات خود عمل کرده است. ما باید در راستای حفظ این خدمات و تداوم آن حرکت کنیم.

وی افزود: ۱۷۱ نفر از کارکنان ما که در غزه کشته شده اند را مورد تکریم قرار می دهیم. این آماری بزرگ در تاریخ سازمان ملل متحد است.

گوترش بیان کرد: بابت توقف حمایت مالی آنروا از سوی برخی کشورها، متاسف هستیم و بر حمایت از آن و افزایش فعالیت این نهاد پایبندیم.

خبر مرتبط
راهکار دبیرکل سازمان ملل برای کمک به غزه/گوترش از آنروا حمایت می‌کند؟

اقتصادنیوز: دبیرکل سازمان ملل افزود که راه زمینی تنها راه انتقال کمک‌های انسانی به غزه است.

وی ادامه داد: ما بر ضرورت دست یابی به آتش بس در غزه به منظور رساندن کمک های بشردوستانه به غزه تاکید داریم.

دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن تاکید بر ضرورت تجدید نظر در تصمیم برخی کشورها که حمایت مالی از آنروا را متوقف کرده‌اند، بیان کرد: بسیاری از کشورهایی که حمایت مالی از این نهاد را متوقف کرده اند، شروع به تجدید نظر در این باره کرده اند و امیدواریم که همه به این آژانس امدادرسانی کمک کنند.

گوترش اظهار داشت: من بر تداوم فعالیت آنروا و تقویت روند آن مصمم هستم و ما باید به دنبال حفظ این روند باشیم.

وی افزود: هر حمله زمینی اسرائیل به رفح، فاجعه انسانی به همراه خواهد داشت.

از سوی دیگر «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان دوستانه از مقامات رژیم صهیونیستی به سبب ممانعت از ورود کمک های بشردوستانه آژانس امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) به نوار غزه انتقاد کرد و از تل‌آویو خواست که تمامی موانع در برابر ورود کمک ها به غزه را از میان بردارد.

وی افزود: آنروا قلب تپنده کمک های انسان دوستانه به نوار غزه است.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان دوستانه در ادامه هشدار داد که جلوگیری از ورود کمک ها به غزه از سوی تل آویو، هزاران نفر را در معرض قحطی قرار داده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید