سایه سنگین بازگشت ترامپ روی ناتو/درخواست استولتنبرگ از آمریکا

کدخبر: ۶۳۸۳۲۹
اقتصادنیوز:دبیرکل ناتو با اشاره به شبح بازگشت ترامپ، گفت: من به آمریکا به تنهایی اعتقاد ندارم، همانطور که به اروپا به تنهایی اعتقاد ندارم. من به آمریکا و اروپا با هم در ناتو اعتقاد دارم، زیرا ما با هم قوی‌تر و امن‌تر هستیم.
سایه سنگین بازگشت ترامپ روی ناتو/درخواست استولتنبرگ از آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ینس استولتنبرگ، رئیس ناتو، در ۷۵‌امین سال تشکیل ناتو از آمریکا خواست تا به اروپا پایبند باشد، زیرا این اتحاد نظامی به ۷۵ سالگی رسیده است که تهدید روسیه و شبح بازگشت دونالد ترامپ به رو به افزایش است.

براساس گزارش تی آر تی، استولتنبرگ روز پنجشنبه در مراسمی در مقر ناتو در آمریکا گفت: من به آمریکا به تنهایی اعتقاد ندارم، همانطور که به اروپا به تنهایی اعتقاد ندارم. من به آمریکا و اروپا با هم در ناتو اعتقاد دارم، زیرا ما با هم قوی‌تر و امن‌تر هستیم. 

وزرای خارجه ۳۲ کشور ناتو مراسمی را در مقر این سازمان در بروکسل برگزار خواهند کرد تا از سازمانی که خود را قدرتمندترین و موفق‌ترین اتحاد تاریخ می‌داند، تجلیل کنند.

خبر مرتبط
عجز و ناتوانی اسرائیل در جذب کارگر جایگزین/ تل‌آویو در سراشیبی سقوط

اقتصادنیوز: رسانه های اسرائیل به ناکامی تل آویو در یافتن جایگزین کارگران فلسطین اذعان کردند.

با این وجود در میان بریدن کیک‌ها و سخنرانی ها، ناتو با یکی از جدی‌ترین چالش‌های خود از زمان بیرون آمدن از خاکستر جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۹ برای مقابله با اتحاد جماهیر شوروی دست و پنجه نرم می‌کند.

ینس استولتنبرگ روز چهارشنبه گفت: در حالی که دستاورد‌های ناتو را جشن می‌گیریم، بر آنها تکیه نمی‌کنیم.  اروپا اکنون با جنگی در مقیاسی مواجه است که ما فکرش را هم نمی‌کردیم.

 از زمانی که روسیه دو سال پیش حمله همه جانبه خود را به اوکراین آغاز کرد، ناتو فنلاند و سوئد را به صفوف خود اضافه کرد و نیرو‌های خود را در شرق اروپا تقویت کرده و اعضای ائتلاف نیز با ارسال تسلیحات به ارزش ده‌ها میلیارد دلار به اوکراین، از کی یف - که برای پیوستن به ناتو تلاش می‌کند- حمایت کرده اند.

 در مواجهه با حملات موشکی فزاینده روسیه به زیرساخت‌های خود، کی‌یف از حامیان غربی خود می‌خواهد تا تمام سیستم‌های دفاعی پاتریوت را که می‌توانند در اختیار داشته باشند، ارسال کنند، اما غربی‌ها تاکنون در این خصوص تصمیمی نگرفتند.

 در همین حال، استولتنبرگ یک صندوق پنج ساله ۱۰۰ میلیارد یورویی (۱۰۸ میلیارد دلاری) را در تلاش برای اطمینان از حمایت بلندمدت از اوکراین پیشنهاد کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید