موافقت فرمانده کل قوا با استعفای محمدباقر قالیباف+ جزئیات

کدخبر: ۶۳۹۲۳۰
اقتصادنیوز: 20 سال پیش در چنین روزی، آیت الله خامنه ای، فرمانده معظم کل قوا با استعفای محمدباقر قالیباف که در آن زمان فرماندهی نیروی انتظامی را برعهده داشت؛ موافقت کردند.
موافقت فرمانده کل قوا با استعفای محمدباقر قالیباف+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز، محمدباقر قالیباف پس از پنج سال حضور در جایگاه فرمانده نیروی انتظامی تهران، استعفا کرد تا برای نخستین بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود. اخبار این استعفا و پذیرش آن توسط رهبر انقلاب به روزنامه های کثیرالانتشار هم کشیده شد و روزنامه اطلاعات در تاریخ چهارشنبه 17 فروردین ۱۳۸۴ در این باره نوشت: «حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده کل قوا با استعفای سردار محمد باقر قالیباف از فرماندهی نیروی انتظامی موافقت کرد.»

این روزنامه سپس پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی را بدین شرح منتشر کرده است: 

«بسمه تعالی

با تشکر و قدردانی از جنابعالی و ابراز رضایت از خدمات و اقداماتی که در دوره مسئولیت شما در نیروی انتظامی پایه گذاری و اجرا شد و نیز قدردانی از دیگر عناصر فعال آن نیرو با استعفای جنابعالی موافقت میکنم و امیدوارم همواره مشمول توفیق و کمک الهی باشید تا پیش از تعیین فرماندهی ،جدید همه مسئولیت های فرماندهی نیروی انتظامی به سردار سرتیپ عبداللهی محول می گردد. سید علی خامنه ای ۸۴/۱/۱۶۰»

خبر مرتبط
رئیسی و قالیباف در نشست مشترک چه گفتند؟

اقتصادنیوز: عصر دیروز «نشست مشترک نمایندگان و منتخبین مجلس شورای اسلامی با هیئت دولت» در محل سالن اجلاس سران، به میزبانی ریاست جمهوری برگزار شد و سیدابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف در سخنانی جداگانه پیشنهادات و طرح‌هایی را مطرح کردند که در ادامه می خوانید.

اطلاعات

اطلاعات متن کامل استعفای قالیباف را در پایان این خبر آورده و نوشته است: «سردار محمدباقر قالیباف در متن استعفای خود از فرماندهی نیروی انتظامی آورده است: 

«بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای دامت برکاته حدود پنج سال از نهادن بار سنگین تامین امنیت و آسایش عمومی بر دوش اینجانب می گذرد. این که در زمان تصدی این مسئولیت خطیر و در آن شرایط خاص من و یکایک همکاران عزیزم تا چه اندازه توانسته ایم این نهاد بزرگ را به اهداف و جایگاه بایسته آن نزدیک کنیم موضوعی است که حضرتعالی و مردم شریف ایران باید در مورد آن داوری فرمایند اما میتوان گفت آنچه در توان داشته ایم، فروتنانه به کار گرفته و کوشیده ایم تا با نادیده گرفتن همه کمبودها و نارسایی ها و استفاده از نخبگان و فرهیختگان کشور پایه گذار حرکتی نو در تکوین پلیس کار آمد، مقتدر، محبوب جامعه محور و برخوردار از دانش و فناوری نوین باشیم و خدای بزرگ را سپاسگزاریم که همواره مورد حمایت و لطف مردم رهبری دولت و سایر نهادهای حاکمیت بوده ایم. اکنون به نظر می رسد وقت آن است که با تکیه بر تجربه سالهای دفاع از ارزشهای دینی شرافت ملی و تمامیت و استقلال میهن عزیزمان و نیز دوران سازندگی و آبادانی و در نهایت، اصلاح و تحول آفرینی در عرصه نظم اجتماعی خود را وقف خدمت به مردم در جایگاهی دیگر نمایم ناگفته پیداست که در ادامه این راه مقدس خود را همچون گذشته نیازمند عنایات الهی رهنمودهای حضرتعالی و وفاداری به آرمان های امام راحل و شهیدان سرفراز میدانم. با همین انگیزه استدعا دارم تا در صورت صلاحدید و موافقت مسئولیت پر افتخار نیروی انتظامی بر دوش عزیزی دیگر نهاده شود والامر الیکم. فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سرتیپ پاسدار خلبان محمد باقر قالیباف»

اطلاعات1

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید