ادعای جنجالی لوید آستین علیه روسیه درباره اوکراین

کدخبر: ۶۳۹۶۵۱
اقتصادنیوز: لوید آستین وزیر دفاع آمریکا سه‌شنبه در جلسه کمیته سرویس‌های مسلح سنای آمریکا گفت: مطمئنا اگر من جای روسیه بودم، نمی‌خواستم اوکراین عضو ناتو شود. من همچنین نمی‌خواستم فنلاند و سوئد بخشی از ناتو باشند.
ادعای جنجالی لوید آستین علیه روسیه درباره اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،آستین همچنین تأیید کرد که گسترش ناتو در سال گذشته «شرایط بدتری» را برای روسیه ایجاد کرده و اساسا اعتراف کرد که این بلوک نظامی تحت امر آمریکا تهدیدی برای این کشور (روسیه) است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت که اوکراین به عضویت ناتو در می‌آید. او بعدا در همان روز گفت که نشست ناتو در واشنگتن در ماه ژوئیه نقشی را که این بلوک نظامی باید در حمایت از اوکراین در بلندمدت ایفا کند، آشکار خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که گسترش ناتو و پذیرش اوکراین، تهدیدی مستقیم برای امنیت ملی روسیه ایجاد می‌کند و مسکو وضعیت غیرمتعهد اوکراین را برای پایان دادن به درگیری‌های چند ساله بسیار مهم می‌داند. برنامه‌های اعلام شده اوکراین برای پیوستن به این ائتلاف، یکی از دلایلی بود که روسیه عملیات نظامی خود را در فوریه ۲۰۲۲ آغاز کرد.

وزیر دفاع آمریکا سه‌شنبه در جلسه سنا همچنین گفت، اوکراین باید به دنبال اهداف نظامی (در روسیه) باشد، زیرا حملات به پالایشگاه‌های روسیه می‌تواند قیمت جهانی نفت را افزایش دهد.

کی‌یف در دو ماه گذشته مجموعه‌ای از حملات پهپادی را به زیرساخت‌های نفتی روسیه انجام داده و پالایشگاه‌ها و تأسیسات ذخیره‌سازی را در مناطق مختلف هدف قرار داده است.

آستین در جلسه استماع بودجه نظامی سالانه به کمیته سرویس‌های مسلح سنا گفت: «این حملات می‌تواند تأثیری منفی بر وضعیت انرژی جهانی داشته باشد. بهتر است اوکراین در تعقیب اهداف تاکتیکی و عملیاتی باشد که می‌توانند مستقیما بر نبرد فعلی تأثیر بگذارند.»

به گزارش راشا تودی، این امر صدای اعتراض سناتور تام کاتن، یک جمهوری‌خواه از آرکانزاس را بلند کرد که حملات اوکراین را «موثر» خواند و گفت دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا «نمی‌خواهد قیمت بنزین در سال انتخابات افزایش یابد.»

اظهارات لوید آستین تأیید دیگری بر گزارش‌هایی است که نشان می‌دهد ایالات متحده از اوکراین خواسته است تا حملات به پالایشگاه‌های روسیه را متوقف کند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پیشتر گفته بود که واکنش واشنگتن «مثبت نبوده است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید