بلومبرگ مدعی شد : حمله موشکی ایران به اسرائیل قریب‌الوقوع است

کدخبر: ۶۳۹۷۹۰
اقتصادنیوز: بلومبرگ در گزارشی مدعی شده اطلاعات آمریکا و کشورهای غربی نشان می‌دهد حمله ایران یا گروه‌های مقاومت به اسرائیل انجام خواهد شد و تنها زمان آن مشخص نیست.
بلومبرگ مدعی شد : حمله موشکی ایران به اسرائیل قریب‌الوقوع است

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از اکوایران، بلومبرگ در گزارشی به نقل از افراد مطلع مدعی شده آمریکا و متحدانش معتقدند حملات موشکی یا پهپادی بزرگ از سوی ایران یا گروه‌های مقاومت به اهداف نظامی یا دولتی در اسرائیل، قریب‌الوقوع است.

بلومبرگ به نقل از افرادی که نامشان فاش نشده، ادعا کرده این حمله احتمالی که احتمالا با موشک‌هایی با دقت بالا انجام خواهد شد، ممکن است در چند روز آینده رخ دهد. بلومبرگ در این گزارش آورده که مقامات اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل معتقدند این حمله انجام خواهد شد و تنها زمان آن مشخص نیست.

متحدان غربی اسرائیل اعلام کرده‌اند تأسیسات دولتی یا نظامی ممکن است هدف حملات باشند اما انتظار نمی‌رود تأسیسات غیرنظامی هدف این حملات قرار بگیرند.

بلومبرگ همچنین در ادامه ادعای خود آورده که اسرائیل به متحدان خود اعلام کرده که پیش از انجام حمله زمینی دیگر علیه حماس در شهر رفح در نوار غزه، منتظر انجام این حمله است.

این منابع همچنین ادعا کرده‌اند اطلاعات آمریکا و غرب نشان می‌دهد این حمله لزوما ممکن است از شمال اسرائیل یعنی جایی که لبنان قرار دارد، انجام نشود.

در حالیکه آمریکا خواهان تصمیم اسرائیل برای انجام مذاکرات آتش‌بس غزه است، دولت آمریکا این سیگنال را ارسال کرده که آماده حمایت از اسرائیل در صورت حمله از سوی ایران یا گروه‌های مقاومت است.

یکی از این منابع به بلومبرگ ادعا کرده هنوز مشخص نیست که این حمله احتمالی می‌تواند جنگ غزه را به یک جنگ گسترده‌تر و طولانی‌تر تبدیل کند یا اینکه این جنگ همچنان محدود باقی خواهد ماند.

در ادامه ادعای بلومبرگ آمده است که به دنبال حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، سفارت‌های اسرائیل به عنوان اهداف احتمالی در نظر گرفته می‌شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید