گزارش هولناک سازمان ملل درباه آمار شهادت زنان در غزه

کدخبر: ۶۴۱۱۰۹
اقتصادنیوز: سازمان ملل متحد خبر داد که از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، بیش از ۱۰ هزار زن در غزه کشته شده اند.
گزارش هولناک سازمان ملل درباه آمار شهادت زنان در غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی افزود: «با گذشت ۶ ماه از جنگ، ۱۰ هزار زن فلسطینی در غزه کشته شده اند که در میان آنها حدود ۶ هزار مادر حضور دارند و ۱۹ هزار کودک نیز یتیم شده اند.

خبر مرتبط
جنایت جدید اسرائیل در غزه

اقتصادنیوز: جنگنده‌های اسرائیل یک خودروی پلیس را در غزه بمباران کردند.

در این گزارش آمده است که بیش از یک میلیون زن و دختر فلسطینی در نوار غزه با «گرسنگی فاجعه‌بار» مواجه هستند و عدم دسترسی به غذا، آب آشامیدنی سالم، سرویس بهداشتی فعال یا آب جاری، خطرات تهدیدکننده‌ای برای زندگی ایجاد می کند.

در این بیانیه افزوده شده است: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه مجروح یا جان خود را از دست می دهد.

خبر مرتبط
سندی بر نسل کشی مردم غزه/ کشف گور دسته جمعی در بیمارستان الشفا

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه با اشاره به کشف گور دسته‌جمعی در بیمارستان الشفا گفت که رژیم صهیونیستی در حال نسل‌کشی مردم غزه است.

سوزان میخائیل، مدیر منطقه ای زنان سازمان ملل در کشورهای عربی در یک نشست خبری در ژنو گفت: "زنانی که از بمباران جان سالم به در برده اند، روزانه از گرسنگی، بیماری و ترس دائمی رنج می برند. جنگ در غزه بدون شک جنگی علیه زنان است. آنها بهای سنگینی را برای جنگی می پردازند که ساخته آنها نیست."

اسرائیل باید حملات شهرک نشینان را متوقف کند

دفتر حقوق بشر سازمان ملل نیز روز سه شنبه از ارتش اسرائیل خواست که فوراً به مشارکت فعال و حمایت از حملات شهرک نشینان یهودی به فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی پایان دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید