71 فیلم زیرزمینی ایرانی در جشنواره کن امسال!

کدخبر: ۶۴۵۹۰۱
امسال در بخش مسابقه جشنواره کن دو فیلم غیر رسمی از ایران حضور دارد.
71 فیلم زیرزمینی ایرانی در جشنواره کن امسال!

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه اعتماد نوشت:نخست فیلم «کارآموز»، علی عباسی (کارگردان عنکبوت مقدس) فیلمساز ایرانی‌تبار است .«کارآموز» داستانی در دنیای «فساد و فریب» را روایت می‌کند و تلاش‌های ترامپ برای بنا کردن کسب‌وکار املاک در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ نیویورک و نیز رابطه او با وکیلش «روی کوئن» است.

دیگر فیلم بخش مسابقه امسال به محمد رسول‌اف اختصاص دارد . این فیلم با نام «دانه انجیر مقدس» به صورت زیرزمینی ساخته شده و در بخش مسابقه جشنواره امسال به نمایش در می‌آید .

غیر از این دو فیلم، گویا سینمای ایران در هفتاد و هفتمین جشنواره کن حضور گسترده‌تری دارد.

بر اساسا شنیده‌های ما از یک منبع آگاه، گویا 71 فیلم ساخته شده به صورت زیرزمینی اعم از مستند، کوتاه، فیلم بلند داستانی و فیلم سینمایی از ایران برای حضور در جشنواره کن 2024 به این رویداد فرستاده شده است. بر اساس گفته‌های این منبع آگاه و بر اساس شنیده‌ها، از میان این فیلم‌ها، 17 فیلم سینمایی است که به صورت زیرزمینی برای حضور در جشنواره از ایران فرستاده شده است.

البته که این آمار رسمی نیست و تعداد دقیق حضور سینمای ایران در جشنواره کن را مدیران این رویداد اطلاع دارند، اما آنچه اهمیت دارد گسترش سینمای زیرزمینی در ایران و حضور در مجامع معتبری همچون جشنواره کن است .

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی