مروری بر گذشته و حال یک رویداد

جزئیات یک تغییر مهم برای کارمندان/ منتظر این مزایا باشید

کدخبر: ۶۴۶۵۰۹
اقتصادنیوز: نزدیک به 49 سال پیش در چنین روزی، خبری در خصوص تغییر میزان حقوق بازنشستگی کارمندان مخابره شده که موجب خوشحالی آنان را فراهم کرد.
جزئیات یک تغییر مهم برای کارمندان/ منتظر این مزایا باشید

به گزارش اقتصادنیوز، این روزها یکی از دغدغه‌های بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی، افزایش و همسان‌سازی حقوق آنهاست و این سوال به ذهن بازنشستگان معترض متبادر شده که افزایش حقوق‌شان در سال 1403 از چه ماهی اعمال می‌شود.

براساس بخشنامه سازمان تامین اجتماعی، موضوع افزایش مستمری، کمک‌های جنبی و تعیین حداقل مستمری در سال 1403، مستمری موضوع ماده 96 قانون تامین‌ اجتماعی قابل پرداخت از ابتدای سال برای تمامی مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان مشمول قانون تامین‌ اجتماعی که تا پایان سال 1402 برقرار شده است. تسنیم در این باره نوشت که به ترتیب برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری و کمتر از آن، به میزان ‌%35 و برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری به میزان 22% به‌علاوه مبلغ ثابت 6,900,780 ریال مستمری آنان در پایان اسفندماه سال 1402 افزایش می‌یابد.

دغدغه حقوق بازنشستگی مربوط به امروز و دیروز نیست و اخبار منتشر شده در روزنامه های سال های گذشته هم بر این موضوع مهر تاییدی می زند؛ مانند روزنامه اطلاعات که در تاریخ چهارشنبه 24 اردیبهشت ماه سال 1354 درباره لایحه مربوط به بازنشستگان خبری را منتشر کرد.

اقتصادنیوز2

در این خبر آمده است: «لایحه نهایی قانون استخدام کشوری دیروز برای تصویب به مجلس تقدیم شد. به دنبال اعلام نکاتی از این لایحه در شماره دیروز روزنامه اطلاعات امروز نیز موارد مهم دیگری از تغییرات دو قانون استخدام که در لایحه نهایی قید شده است، مشخص شد.»

اطلاعات در ادامه این خبر آورده است: «در لایحه نهایی، یکی از مشکلات عمده قانون که در زمینه عدم تعادل بین کشور بازنشستگی و حقوق زمان بازنشستگی کارمندان می باشد، نیز برطرف شده است. بر اساس مقررات فعلی قانون استخدام هر ماه هشت و نیم درصد کشور بازنشستگی از حقوق و مزایای کارمندان برداشت می شود ولی حقوق بازنشستگی فقط بر مبنای آخرین حقوق یا متوسط سه سال آخر حقوق تعیین می شود. در حالیکه در مدت اشتغال از مزایای کارمند نیز کشور بازنشستگی برداشت شده است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی