واکنش قاهره به رسمیت شناختن فلسطین/ دانشگاه الازهر بیانیه صادر کرد

کدخبر: ۶۴۸۹۷۵
اقتصادنیوز: دانشگاه الازهر طی بیانیه‌ای از تصمیم کشورهای نروژ، ایرلند و اسپانیا مبنی بر به رسمیت شناختن کشور فلسطین تقدیر کرد.
واکنش قاهره به رسمیت شناختن فلسطین/ دانشگاه الازهر بیانیه صادر کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، دانشگاه الازهر قاهره طی بیانیه‌ای از تصمیم کشورهای نروژ، ایرلند و اسپانیا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تقدیر کرد.

دانشگاه الازهر در این بیانیه نوشت: به رسمیت شناختن کشور فلسطین اقدامی شجاعانه است که حقانیت فلسطینیان به عنوان صاحبان اصلی این سرزمین برای زندگی همراه با صلح و آرامش در آن را به رسمیت می‌شناسد و علاوه بر آن به رسمیت شناختن حق مشروع مردم فلسطین برای استقلال و آزادی و زندگی در امنیت در سرزمین‌شان مانند دیگر ملت‌ها است.

الازهر در ادامه افزود: ما ملت کشورهایی که از رژیم غاصب اشغالگر حمایت می‌کنند را به ادامه فشار بر دولت‌شان به منظور توقف ماشین کشتار وحشیانه اشغالگران دعوت می‌کنیم؛ ماشینی که تاکنون به زندگی میلیون‌ها انسان بی‌گناه پایان داده است.

سه کشور اسپانیا، نروژ و ایرلند به طور رسمی از به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین خبر داده‌اند. رژیم صهیونیستی چهارشنبه هفته گذشته در واکنش به تصمیم این سه کشور، به سفرای تل‌آویو دستور داد تا به اراضی اشغالی بازگردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی