این بیمارستان در غزه از کار افتاد

کدخبر: ۶۴۹۲۳۸
اقتصادنیوز: مدیر بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه تاکید کرد نظامیان دشمن همچنان در اطراف بیمارستان هستند و این مرکز پزشکی نیز از خدمت رسانی خارج شد.
این بیمارستان در غزه از کار افتاد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، مدیر بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها عامدانه سیستم بهداشتی غزه را هدف گرفته‌اند تاکید کرد نظامیان دشمن همچنان در اطراف بیمارستان هستند و این مرکز پزشکی همانند سایر بیمارستان‌های غزه از خدمت خارج شد.

در حالی که بیمارستان کمال عدوان در کنار بیمارستان العوده در شمال نوار غزه بعد از حملات وحشیانه صهیونیست‌ها که به شکل سیستماتیک مراکز پزشکی و بهداشتی را مورد هدف قرار می‌دهد توانسته بودند به شکل محدود فعال بمانند، روز گذشته منابع فلسطینی اعلام کردند که بیمارستان کمال عدوان در بیت لاهیا در شمال غزه از کار افتاده است.

این منابع تاکید کردند که در سایه تداوم تجاوزات نظامیان صهیونیست در منطقه بیت لاهیا و تیراندازی به سمت بیمارستان، این مرکز پزشکی به طور کامل از کار افتاد.

در همین زمینه مدیر بیمارستان کمال عدوان امروز در گفتگو با الجزیره اظهار داشت که نیرو‌های اشغالگر همچنان در اطراف بیمارستان هستند و عقب نشینی نکرده‌اند. بیمارستان کمال عدوان به دلیل محاصره مداوم آن توسط نیرو‌های اشغالگر از کار افتاد و این در حالی است که هنوز برخی از بیماران و کودکان در داخل بیمارستان هستند.سیستم بهداشتی غزه به هدف اول نیرو‌های اشغالگر صهیونیست در نوار غزه تبدیل شده است.

از سوی دیگر یونیسف درباره خطر جانی شدید برای بیش از ۲۰ نوزاد در بیمارستان شهداء الاقصی در مرکز غزه به دلیل اتمام ذخایر سوخت هشدار داده است.

مدیر بیمارستان شهداء الاقصی نیز به نوبه خود در همین زمینه هشدار داد که اگر این بیمارستان به دلیل کمبود سوخت از خدمت خارج شود یک فاجعه بزرگ رخ خواهد داد. میزان ذخیره سوختی که در بیمارستان وجود دارد به اندازه یک پنجم نیاز ما هم نیست و برای جلوگیری از بروز فاجعه بهداشتی در ساعات آینده به ۵۰ هزار لیتر سوخت نیاز داریم.

این در حالی است که جنایات اشغالگران علیه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی غزه همچنان ادامه دارد و صهیونیست‌ها از هفته گذشته بیمارستان «العوده» در شمال غزه را که پس از خارج شدن سایر بیمارستان‌ها از خدمت، تاکنون توانسته به شکل محدود فعال بماند و به مردم خدمات ارائه دهد را محاصره و تیم‌های پزشکی و بیماران را بازداشت کرده‌اند.

در این زمینه سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه اعلام کرد که تخریب بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در شمال نوار غزه توسط ارتش اسرائیل و از کار انداختن سایر بیمارستان‌هایی که تاکنون توانسته بودند فعال بمانند به معنای تصمیم اسرائیل برای اعدام جمعی بیماران و مجروحان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۸ خرداد

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی