تولد نادر 5 قلوها در تبریز+عکس

کدخبر: ۶۴۹۲۶۱
اقتصادنیوز: مادری در مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) تبریز 5 قلو بدنیا آورد.
تولد نادر 5 قلوها در تبریز+عکس
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، مادری اهل ملکان امروز در دومین زایمان خود در مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی الزهرا(س) تبریز 5 فرزند پسر بدنیا آورد.
 
سیمین تقوی متخصص زنان زایمان و بارداری‌های پرخطر و پزشک جراح این مادر گفت: امروز در تاریخ 5خرداد 1403 با عنایت الهی، مادری سی ساله که 5 قلو باردار بود به سلامتی فرزندان خود را بدنیا آورد.
 
2c73d7cd-5099-44d0-b5e7-1c223ed7878f
 
وی افزود: بی‌تردید در دنیا بارداری 5 قلو خیلی نادر است و نادرتر از این هم حفظ بارداری تا هفته 35 بارداری است که به لطف خدا مادر از هفته ها قبل در این مرکز تحت مراقبت قرار داشت و چند روز بود که در بخش مراقبت ویژه نوزادان برای پذیرش 5 نوزاد آمادگی لازم فراهم شده بود.
 
تقوی خاطرنشان کرد: در طی یک زایمان برنامه‌ریزی شده امروز صبح حدود ساعت 9:40 دقیقه تحت عمل جراحی با حضور سه نفر جراح و متخصص بارداری های پرخطر، متخصص هوشبری و تیم همراه، مسئول بخش مراقبت ویژه نوازدان و تیم اتاق عمل قرارگرفت.
 
این متخصص مادران پرخطر دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تبریک این موفقیت به خانواده این فرزندان عزیز و به همه سیستم بهداشتی درمانی استان که در همه سطوح دست به دست هم داده‌اند و در جهت سلامت مردم عزیز تلاش می‌کنند خواستار حمایت کلیه ارگان‌های مسئول در تامین نیازهای اولیه و بهداشتی و همچنین کمک در نگهداری این 5 قلوها شد.
 
محمدباقر حسینی رئیس بخش مراقبت های ویژه مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) تبریز نیز با اشاره به اینکه به لطف خدا همه نوزادان متولد شده در سلامت کامل بوده و تنها مشکلات تنفسی خفیفی دارند. 
 
در حال حاضر، هر 5 نوزاد در دستگاه‌های ویژه مراقبت نوزادان تحت مراقبت هستند.
 
وی افزود: قل اول با وزن 2100 گرم، قل دوم 1530 گرم، قل سوم 1920 گرم، قل چهارم 1700 گرم و قل پنجم هم دارای وزن 2100 گرم است.
 
این خانواده که از اهالی لیلان شهرستان ملکان استان آذربایجان شرقی هستند پیش از این دارای یک فرزند دختر 5 ساله بودند و این بارداری به صورت طبیعی اتفاق افتاده و مادر درمان‌های ناباروی دریافت نکرده است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۸ خرداد

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی