شهروندان نمونه پایتخت معرفی می شوند

کدخبر: ۶۴۹۵۸۹
اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در نظرداریم که سایتی طراحی شود تا از طریق آن شهروندان از سال دیگر بتوانند نسبت به معرفی شهروندان نمونه در حوزه‌های مختلف اقدام کنند.
شهروندان نمونه پایتخت معرفی می شوند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایسنا،  نرگس معدنی پور در مورر پنجمین جلسه کمیته برنامه ریزی و ارزیابی اعطای نشان شهروندی که به ریاست مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران و سایر اعضای این کمیته برگزار شد، گفت: برای انتخاب و معرفی شهروندان نمونه در محلات و مناطق ضروری است  دستورالعمل تهیه شده هرچه سریعتر توسط دبیرخانه به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شود، همچنین کارگروه‌های کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر نیز باید نسبت به معرفی شهروندان نمونه به دبیرخانه حداکثر ظرف ۱۰ روز اقدام کنند. 

معدنی پور درباره نحوه انتخاب شهروندان نمونه بیان کرد: کارگروه‌ها باید بر اساس شاخص‌های تخصصی کمیسیون‌های خود و مناطق و محلات بر اساس شاخص‌های عمومی که به آن‌ها ابلاغ می‌شود باید شهروندان نمونه را تا پایان خرداد اعلام کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای‌ اسلامی شهر تهران عنوان کرد: یکی دیگر از راه‌های معرفی شهروندان نمونه، معرفی از طریق شهروندان بصورت خوداظهاری یا معرفی شهروند دیگر می باشد که به همین منظور در نظر است یک سایت طراحی و در هفته فرهنگی تهران رونمایی شود تا شهروندان از سال دیگر بتوانند نسبت به معرفی خود یا سایرین به عنوان شهروندان نمونه در حوزه‌های مختلف اقدام کنند. 

خبر مرتبط
واکنش مهدی چمران به برگزاری همزمان انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری

اقتصادنیوز: رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بعید می‌دانم انتخابات شورای شهر دوره هفتم همزمان با ریاست جمهوری چهاردهم در تیر ماه امسال برگزار شود، گفت: طبق تجربه شوراها می‌شود بیش از چهار سال باشند اما کمتر از چهار سال نمی‌توانند باشند.

وی افزود: بخش بین الملل مرکز ارتباطات هم قرار شد بر اساس شاخص‌ها، شهروندان افتخاری را با هماهنگی وزارت خارجه به کمیته اعلام کند. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مقوله طراحی «نشان» گفت: قرار است نشان شهروندی توسط طراحانی که در قالب یک فراخوان گردهم آمدند طراحی و طرح پیشنهادی تا هفته آینده به کمیته ارائه داده می‌شود و طبق مصوبه سال گذشته شورای شهر درخصوص روز و هفته فرهنگی تهران، شهرداری باید گزارش‌ها و برنامه سالیانه خود را ارائه دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی