در نطق پس از پیروزی در انتخابات؛

کامالاهریس: اولین معاون زن هستم اما آخرین نخواهم بود/ متن کامل سخنرانی

کدخبر: ۳۷۱۸۱۸
اقتصادنیوز: کامالا هریس، معاون جو بایدن در اولین سخنرانی خود پس از پیروزی در انتخابات، گفت که من اولین زنی هستم که معاون رئیس‌جمهور آمریکا می‌شوم اما آخرین آن نخواهم بود.
کامالاهریس: اولین معاون زن هستم اما آخرین نخواهم بود/ متن کامل سخنرانی

به گزارش اقتصادنیوز، بامداد امروز رئیس جمهور منتخب جو بایدن و معاون وی کامالا هریس در ویلمینگتون، ایالت دلاور سخنرانی‌های پیروزی را در برابر مردم حاضر ارائه دادند. جو بایدن در سخنانش اغلب بر ضرورت اتحاد و همدلی  مردم در شرایط تفرقه انگیز کنونی تکیه داشت.

کامالا هریس 56 ساله، اولین زن رنگین‌پوست است که به عنوان معاون رئیس جمهور انتخاب می‌شود. وی با ادای احترام به جان لوئیس ، نماینده فقید کنگره و با تقدیر از کسانی که راه را برای «دموکراسی منتخبانه‌تر» هموار کردند ، شروع کرد.

هریس گفت: "جان لوئیس ، نماینده مجلس ، قبل از مرگش نوشت" دموکراسی یک کشور نیست ، یک عمل است. منظور او این بود که دموکراسی در آمریکا تضمین نشده است. ولی در هنگامه‌ای که در پیش چشم جهان دموکراسی ما به همراه روح امریکا در معرض خطر قرار گرفت، شما آغازی نو را برای آمریکا رقم زدید."

Kamala Harris standing in a room: Vice President-elect Kamala Harris addresses the nation from the Chase Center, Nov. 07, 2020, in Wilmington, Del.

وی در ادامه با تشکر از رأی دهندگان ، برگزار کنندگان ، کارکنان انتخاباتی و فعالانی که به گفته وی پیام روشنی در انتخابات رفراندوم‌گونه ارائه دادند، گفت: ، "امید و اتحاد ، شایستگی، علم، و بله، حقیقت!"

هریس سپس به بایدن اشاره کرد که به او کمک کرده تا یک زن به دومین مقام عالی کشور صعود کند و اظهار امیدواری کرد که جایگاه او در صحنه الهام بخش دیگران باشد.هریس گفت: "چه میراثی برای شخصیتی چون جو بهتر از اینکه وی جسارت داشت تا یکی از اساسی ترین موانع موجود در کشور ما را بشکند و یک زن را به عنوان معاون رئیس جمهور خود انتخاب کند."

کامالا هریس ضمن تشکر از کارکنان ستاد انتخاباتی دموکرات‌ها گفت که دموکراسی تضمین شده نیست بلکه به اراده ما برای حفاظت از آن بستگی دارد. 

هریس افزود: "من ممکن است اولین زن در این دفتر باشم ، اما آخرین نفر نخواهم بود. زیرا هر دختربچه ای که امشب صحنه را تماشا می کند می‌بیند که این کشور، کشور امکانات و موقعیت‌ها است.

Supporters arrive to attend an event with President-elect Joe Biden, Saturday, Nov. 7, 2020, in Wilmington, Del.

سپس  جو بایدن ، پس از نزدیک به 50 سال حضور در رأس مقامات کشوری و سه بار تلاش ناکام برای ورود به کاخ سفید، روی صحنه رفت و سخنان خود را بر روی «آشتی یک ملت متفرق» متمرکز کرد - اما ابتدا لحظه ای طول کشید تا پیروزی تاریخ ساز خود را تبلیغ کند.

بایدن در میان تشویق و بوق ماشین‌ها گفت: "این ملت حرفشان را زده اند."آنها یک پیروزی روشن، قاطع و قانع کننده را به ما تحویل داده اند. ما بیشترین رای در تاریخ ریاست جمهوری - 74 میلیون نفر - را کسب کرده ایم."

گفتنی است، لباس سفید کامالا هریس یادآور لباس سفید زنان عضو کنگره در جریان سخنرانی سالانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا است.

*بخش های مهم سخنان کامالا هریس به شرح زیر است؛

از مردم آمریکا که کشور زیبای ما را تشکیل می دهند - از شما متشکرم که رکورد مشارکت را شکستید تا صدای خود را برسانید.

می دانم که زمانه چالش برانگیزی بوده است ، مخصوصاً در چند ماه گذشته. غم و اندوه و درد. نگرانی ها و مبارزات. اما ما همچنین شاهد شهامت ، مقاومت و سخاوت روح شما هستیم.

برای 4 سال ، شما برای برابری و عدالت ، برای زندگی ما و برای سیاره ما راهپیمایی و سازماندهی کردید. و سپس ، شما رأی دادید. شما یک پیام روشن ارائه کردید. شما امید ، اتحاد ، نجابت ، علم و بله حقیقت را انتخاب کردید.

شما جو بایدن را به عنوان رئیس جمهور بعدی ایالات متحده آمریکا انتخاب کردید. جو یک درمانگر است. یک چهذه ثابت‌قدم که امتحان خود را پس داده است. شخصی که با تجربه شکست‌، احساس هدفی به او القا می کند که به ما ، به عنوان یک ملت ، کمک می کند تا هدف خود را بازیابی کنیم.

و مردی با قلب بزرگ که عاشقانه کنار همسرش زندگی می کند. این عشق او به جیل است که یک بانوی اول باورنکردنی خواهد بود. این عشق او به هانتر ، اشلی ، نوه ها و همه خانواده بایدن است.

و در حالی که من ابتدا جو را به عنوان معاون رئیس جمهور می شناختم ، من واقعاً او را به عنوان پدری دوست داشتنی از طریق دوست عزیزم، بائو (پسر فقید جو بایدن)، که امروز یادش را گرامی می‌داریم، شناختم.

به شوهرم داگ ، فرزندانمان کول و الا، خواهرم مایا و تمام خانواده‌مان - من همه شما را بیشتر از آنچه بتوانم ابراز کنم دوست دارم. ما از جو و جیل بسیار سپاسگزاریم که از خانواده ما در این سفر باورنکردنی استقبال کردند.

و به زنی که امروز مسئول حضور من در اینجا است - مادرم ، شیامالا گوپالان هریس ، که همیشه در قلب ماست. وقتی او در سن 19 سالگی از هند به اینجا آمد ، شاید این لحظه را تصور نمی کرد. اما او بسیار عمیق به آمریکایی باور داشت که لحظه ای مانند این در آن امکان پذیر است. بنابراین ، من به او و به نسلهای دیگر زنان - زنان سیاه فکر می کنم. زنان آسیایی ، سفید ، لاتین و بومی آمریکا در طول تاریخ ملت ما که امشب راه را برای این لحظه هموار کرده اند.

زنانی که برای برابری ، آزادی و عدالت برای همه جنگیدند و فداکاری کردند ، از جمله زنان سیاه پوست ، که اغلب مورد غفلت واقع می شوند ، اما اغلب ثابت می کنند که آنها ستون فقرات دموکراسی ما هستند. همه زنانی که بیش از یک قرن برای تأمین و صیانت از حق رأی تلاش کردند: 100 سال پیش با 19 اصلاحیه ، 55 سال پیش با قانون حقوق رأی و اکنون ، در سال 2020 ، با نسل جدید زنان در کشور ما که رأی خود را به صندوق انداختند و به مبارزه برای حق اساسی خود برای رای دادن و شنیده شدن ادامه دادند. امشب ، من به مبارزه ، عزم و قدرت و بصیرت آنها فکر می کنم - برای دیدن آنچه که می تواند از بین برود چه چیزی وجود دارد - من روی شانه های آنها ایستاده ام.

و چه میراثی برای شخصیت جو بعتر از این است که او جسارت داشت یکی از اساسی ترین موانع موجود در کشور ما را بشکند و یک زن را به عنوان معاون رئیس جمهور خود انتخاب کند. اما گرچه ممکن است من اولین زن در این دفتر باشم ، آخرین نفر نخواهم بود. زیرا هر دختر کوچکی که امشب تماشاگر است می‌بیند که اینجا کشور امکانات است. و به فرزندان کشورمان ، صرف نظر از جنسیت شما ، کشور ما پیام روشنی برای شما ارسال کرده است:

با جاه طلبی خواب ببینید، با اعتقاد راسخ هدایت کنید و خود را به گونه ای ببینید که دیگران ممکن است شما را نبینند ، فقط به این دلیل که قبلاً هرگز آن را ندیده اند. و ما شما را در هر مرحله تحسین خواهیم کرد. به مردم آمریکا:

مهم نیست که به چه کسی رای داده اید ، من تلاش می کنم معاون رئیس جمهوری باشم شبیه جو که برای رئیس جمهور اوباما بوده است - وفادار ، صادق و آماده ، هر روز از خواب بیدار می شود و به فکر شما و خانواده هایتان است. زیرا اکنون زمانی است که کار واقعی آغاز می شود. کار سخت، کار ضروری، کار خوب، کار اساسی برای نجات جان و مرگ‌های ناشی از این پاندمی. اقتصاد خود را از نو بسازیم ، بنابراین برای افراد شاغل کارایی دارد. برای ریشه یابی نژادپرستی سیستمی در سیستم عدالت و جامعه خود. برای مقابله با بحران آب و هوا. برای متحد کردن کشورمان و التیام روح ملت ما. راه پیش رو آسان نخواهد بود. اما آمریکا آماده است. و همینطور جو و من.

ما رئیس‌جمهوری را انتخاب کرده ایم که نماینده بهترین ها در ما باشد. رهبری که دنیا به آن احترام می گذارد و فرزندان ما می توانند به او نگاه کنند. یک فرمانده کل که به نیروهای ما احترام می گذارد و کشور ما را ایمن نگه می دارد. رو یک رئیس جمهور برای همه آمریکایی ها. اکنون افتخار بزرگ من است که رئیس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا ، جو بایدن را معرفی کنم.

a person standing on a stage: President-elect Joe Biden and Vice President-elect Kamala Harris deliver remarks in Wilmington, Del., Nov. 7, 2020, after being declared the winners of the presidential election by the media.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید