افشای نام دو مقام ارشد دیگری که توسط ترامپ اخراج خواهند شد

کدخبر: ۳۷۲۳۹۶
اقتصادنیوز: اواخر روز دوشنبه دو مقام کاخ سفید گفتند که کار ترامپ تمام نشده و کریستوفر واری، مدیر اف‌بی‌آی و جینا هاسپل رئیس سیا، سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا ممکن است اخراجی‌های بعدی باشند.
افشای نام دو مقام ارشد دیگری که توسط ترامپ اخراج خواهند شد

به گزارش اقتصادنیوز  نیویورک‌ تایمز با اعلام این خبر نوشت که برکناری این مقامات ارشد به معنی بریدن سر مدیریت امنیت ملی کشور است و تا کنون پیشینه نداشته که یک رئیس جمهوری در آمریکا پیش از پایان دوره‌اش چنین تصمیمی بگیرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه مایک اسپر، وزیر دفاع را برکنار و کریستوفر چارلز میلر را به جای او منصوب کرد.

دونالد ترامپ در زمانی این تغییر بنیادین در کابینه خود را اعمال می‌کند که تنها ۷۰ روز به پایان دوره چهار ساله ریاست جمهوری‌اش باقی مانده، گرچه او هنوز شکست خود در انتخابات را نپذیرفته است. رئیس جمهوری آمریکا طبق معمول، این تصمیم را در توییتر اعلام کرد و ضمن تشکر از خدمات اسپر، وزیر دفاع جدید را فردی «بسیار محترم» خواند. میلر که تا پیش از این مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم بوده، چهارمین فردی است که تحت صدارت ترامپ به ریاست پنتاگون منصوب می‌شود.

جابجایی در بالاترین منصب نظامی و امنیتی کابینه و درخواست ترامپ برای بازشماری آرا انتخاباتی که به نفع رقیب او جو بایدن رقم خورده، دوران گذار ریاست جمهوری در آمریکا را به دورانی پر چالش و خطرناک بدل کرده است.

برخی از مدیران پیشین دستگاه امنیت ملی و پیشکسوتان حزب دموکرات در گفتگو با نیویورک تایمز اقدام ترامپ را یک حرکت ناپایدار در دوران حساس و متزلزل میان دو دوره ریاست جمهوری خوانده‌اند. آنها می‌گویند این اقدام به دست کسی انجام گرفته که آشکارا گفته نمی‌خواهد قدرت را کنار بگذارد و قصد دارد مدیریت در حال افول خود را بار دیگر قاطعانه بر مهم‌ترین نهادهای کشور اعمال کند.

آدام اسمیت، نماینده دموکرات واشنگتن و رئیس کمیسیون نهادهای مسلح مجلس نمایندگان به این روزنامه گفته است: «تصمیم رئیس جمهور ترامپ در برکناری اسپر از وزارت تنها نه یک تصمیم از سر عصبانیت و لجبازی کودکانه، بلکه یک اقدام نسنجیده هم هست. مدت‌هاست که روشن شده رئیس جمهوری ترامپ بیشتر به وفاداری اعضای تیمش اهمیت می‌دهدتا به شایستگی آنها. در حالی که در دوره انتقال ریاست جمهوری شایستگی از اهمیت بالایی برخوردار است.»

دو مقام ارشد دولت آمریکا هم روز دوشنبه در توجیه برکناری وزیر دفاع به نیویورک تایمز گفته‌اند که ترامپ از برکناری آدم‌ها «لذت می‌برد» و اکنون تنها دو ماه دیگر برای این کار فرصت دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید