سی‌ان‌ان گزارش داد؛

برنامه ترامپ برای انتقام از اوباما و کلینتون

کدخبر: ۳۷۴۳۱۱
اقتصادنیوز؛ سی‌ان‌ان گزارش داده که دونالد ترامپ به رغم اذعان به شکست در محافل خصوصی، می‌خواهد در نتیجه آن شبهه ایجاد کند تا اقدام دموکرات‌ها به خصوص باراک اوباما و هیلاری کلینتون را در انتخابات 2016 که با پیش کشیدن بحث دخالت روسیه به دنبال زیر سوال بردن پیروزی او بودند، تلافی کند.
برنامه ترامپ برای انتقام از اوباما و کلینتون

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ یک منبع آگاه به شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» گفت دونالد ترامپ به یک متحد گفته می‌داند که انتخابات را باخته اما در روند انتقال قدرت تاخیر ایجاد کرده و به شدت می‌کوشد نتایج را زیر سوال ببرد تا اقدام دموکرات‌ها در زیر سوال بردن مشروعیت انتخاب خودش در سال ۲۰۱۶ بخصوص با انجام تحقیقات در خصوص نقش روسیه در انتخابات را تلافی کند.

طبق آنچه سی‌ان‌ان پیشتر به نقل از اطرافیان ترامپ گزارش کرده بود، خودداری او از پذیرش شکست در انتخابات تا حدودی ناشی از ناراحتی او از «هیلاری کلینتون» و «باراک اوباما» است که گفته بودند روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ دخالت داشت و ممکن است در نتیجه آن اثر گذاشته باشد.

بنابر این گزارش، ترامپ همچنان از کسانی که او مدعی است با اشاره به تلاش‌های ادعایی روسیه برای دخالت در انتخابات آمریکا، انتخاب او را زیر سوال بردند، کینه دارد و گفته بازی عادلانه‌ای است که «جو بایدن» را به عنوان رئیس‌جمهور منتخب نپذیرد، گرچه به گزارش سی‌ان‌ان، کلینتون شب انتخابات نتیجه را پذیرفت و روند انتقال قدرت به ترامپ بدون وقفه آغاز شد.

بنابر این گزارش، رئیس‌جمهور آمریکا همچنین هنوز نتوانسته با ناراحتی ناشی از پیروزی بایدن که او را رقیبی بی‌ارزش می‌خواند که باخت در مقابل او برابر با حقارت است، کنار بیاید.

به گزارش سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع دیگر، بسیاری از دوستان و همکاران او در تجارت از وی خواسته‌اند حتی اگر شکست را نمی‌پذیرد دست‌کم اجازه دهد روند انتقال قدرت آغاز شود. اما جواب ترامپ نه بوده و گفته که آن‌ها قطعاً اشتباه می‌کنند.

او در پاسخ به درخواست‌ها برای کنار گذاشتن «رودی جولیانی» و سایر اعضای تیم حقوقی‌اش از پرونده شکایت انتخاباتی، باز هم مخالفت کرده و گفته می‌خواهد به این نزاع ادامه دهد. حتی نزدیکان ترامپ نگرانی خود را در این خصوص ابراز کرده‌اند که شاید او در دام ادعاهای جولیانی در این خصوص که تلاش‌های حقوقی‌اش می‌تواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد، افتاده باشد.

بنابر این گزارش، با وجود این که اطرافیان ترامپ به او یادآوری می‌کنند که پایان این دعواها نزدیک است، ترامپ هیچ نشانه‌ای از عقب‌نشینی را بروز نداده است. متحدان او همچنین در این خصوص ابراز نگرانی کرده‌اند که بخش قابل توجهی از جامعه معتقدند انتخابات از ترامپ دزدیده شده است.

طبق مطلب سی‌ان‌ان، دوستان و همکاران او در تجارت از وی خواسته‌اند به آینده فکر کند و با ادامه این رفتار به برند تجاری خود صدمه نزند اما ترامپ معتقد است آن‌ها در اشتباه هستند. به گفته منبع مذکور، رئیس‌جمهور به عواقب این رفتارش برای آمریکا و دموکراسی فکر نمی‌کند و مثل همیشه فقط به خودش اهمیت می‌دهد نه کووید-۱۹ یا انتقال قدرت.

به گفته این منبع، در داخل کاخ سفید به نظر می‌رسد خیلی‌ها تصمیم گرفته‌اند اجازه دهند این بازی انجام شود که یا به این خاطر است که خواستار چنین روندی هستند، یا چاره‌ای جز این ندارند. به گفته این منبع، «جارد کوشنر» داماد و مشاور ارشد ترامپ، خیلی خونسرد در این ارتباط عمل می‌کند اما «ایوانکا ترامپ» دختر رئیس‌جمهور آمریکا خود را از این ماجرا کنار کشیده است.

به گزارش سی‌ان‌ان به نقل از این منبع، شاید در یک هفته یا ده روز آینده، داستان شکلی دیگر به خود بگیرد، اما در حال حاضر ترامپ برای پذیرش شکست آمادگی ندارد.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی به دست آورده است.

طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد. 

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است مطرح کرده است. این شکایت‌ها در چند ایالت رد شده‌اند.

ترامپ روز یکشنبه در توئیتی به طور تلویحی به پیروزی بایدن در انتخابات اعتراف کرد اما ساعتی بعد، پذیرش هر گونه شکست در انتخابات را رد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید