اتهام «تحریک آشوب» در مجلس نمایندگان تصویب شد؛

تاریخ‌سازی ترامپ با دومین استیضاح

کدخبر: ۳۸۵۹۳۱
اقتصادنیوز؛ اکثریت اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به طرح استیضاح دونالد ترامپ رأی مثبت دادند تا وی به نخستین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا تبدیل شوپد که ۲بار استیضاح شده است.
تاریخ‌سازی ترامپ با دومین استیضاح

به گزارش اقتصادنیوز؛ طرح استیضاح رئیس‌جمهور دونالد ترامپ با ۲۳۲ رأی مثبت و ۱۹۷ رأی منفی در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید.

قطعنامه استیضاح ترامپ به دلیل نقش وی در شورش مرگبار هفته گذشته و حمله حامیان وی به ساختمان کنگره آمریکا با اتهام "تحریک آشوب" به جریان افتاد و با تصویب آن در مجلس نمایندگان، به مجلس سنا ارسال خواهد شد.

دومین استیضاح ترامپ

به این ترتیب دونالد جی. ترامپ نام خود را به عنوان اولین رئیس‌جمهور آمریکا که ۲بار استیضاح می‌شود، در تاریخ ثبت کرد.

۱۰ نماینده جمهوری‌خواه نیز به همراه ۲۲۲ نماینده دموکرات به قطعنامه استیضاح ترامپ رأی مثبت دادند؛ دن نیو هاوس نماینده واشنگتن، جان کاتکو نماینده نیویورک، جیمی هررا باتلر نماینده واشنگتن، آدام کینزینگر نماینده ایلینوی، فرد آپتن نماینده میشیگان، لیز چنی نماینده وایومینگ، پیتر میجر نماینده میشیگان، آنتونی گونزالس نماینده اوهایو، تام رایس نماینده کارولینای جنوبی و دیوید والدائو.

البته ترامپ در سمت خود باقی خواهد ماند و احتمالاً دوره خود را به پایان می‌رساند زیرا برای برکناری وی به محکومیت در سنا لازم است.

منابع جمهوری‌خواه گفتند که میچ مک‌کانل رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا اعلام کرده است که او از استیضاح حمایت می کند ، اما با زودتر بازگرداندن سناتورها به واشنگتن برای تسریع محاکمه موافق نیست.

بنابراین محاکمه وی در سنا احتمالا پس از پایان دوره وی انجام خواهد شد.

دومین استیضاح ترامپ

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید