تیم‌ بایدن به تفکیک حوزه‌های کاری؛

همه یاران پرزیدنت بایدن

کدخبر: ۳۸۶۷۳۹
جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب آمریکا درحالی روز چهارشنبه اول بهمن‌ماه مراسم تحلیف را برگزار می‌کند که روند انتخاب اعضای کابینه خود را نهایی کرده و در صورت تأیید گزینه‌های وی توسط سنا، متنوع‌ترین دولت تاریخ آمریکا را شکل داده است. با اعضای تیم جو بایدن آشنا شوید.
همه یاران پرزیدنت بایدن

به گزارش اقتصادنیوز،  جوزف رابینت بایدن جونیور، پیش از تبدیل شدن به چهل و هفتمین معاون رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۰۸، به مدت ۳۶ سال نماینده دلاویر در مجلس سنای ایالات متحده بود. او سپس در انتخابات ۳نوامبر ۲۰۲۰ با شعار «بهسازی گذشته» (Build Back Better) در ۷۸ سالگی رئیس جمهور منتخب آمریکا شد و در روز چهارشنبه ۲۰ ژانویه با مراسم تحلیف وی و معاونش کملا هریس، رسماً به جای دونالد ترامپ کلیددار کاخ سفید خواهد شد.

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب، گزینه های کابینه خود و سمت‌های سطح بالای کاخ سفید را نهایی کرده است. اگرچه سمت‌های کابینه به استثنای معاون رئیس جمهور، رئیس ستاد کاخ سفید، مشاور امنیت ملی و برخی دیگر از دستیاران و مشاوران، سایراعضا نیز به تأیید اکثریت مجلس سنا دارند.

متنوع‌ترین کابینه تاریخ آمریکا

همه یاران پرزیدنت

اقتصادنیوز همزمان با انتقال قدرت در ایالات متحده در قالب پرونده‌ای ویژه، همه اعضای دولت جو بایدن، اعم از وزراء، مناصب سطح بالای کابینه و مقامات ارشد کاخ سفید را نفر به نفر بررسی و به تفکیک معرفی کرده است. در این بخش با اعضای دولت جو بایدن به تفکیک حوزه‌های کلان کاری آشنا شوید.


همه یاران پرزیدنت (بخش ۱): وزرای کابینه جو بایدن
همه یاران پرزیدنت (بخش ۲): مناصب سطح بالای کابینه جو بایدن
همه یاران پرزیدنت (بخش ۳): مقامات ارشد کاخ سفید بایدن-هریس
همه یاران پرزیدنت (بخش ۴): اینفوگرافی| کلیه اعضای دولت بایدن به تفکیک حوزه‌های کلان


تیم سیاست خارجی و امنیت ملی

همه یاران پرزیدنت بایدن

۱. وزیر امور خارجه: آنتونی بلینکن

 آنتونی بلینکن (Antony Blinken)، گزینه وزیر امور خارجه، مشاور دیرینه جو بایدن در سیاست خارجی است. تونی بلینکن ۵۸ ساله، معاون سابق وزیر امور خارجه در زمان رئیس جمهور باراک اوباما بود و کار خود را در وزارت خارجه در زمان دولت کلینتون آغاز کرد.

آنتونی بلینکن

بلینکن که اصالتی یهودی دارد در مدرسه دالتون درس خوانده است و پس از آن به پاریس رفته و بخشی از سال‌های تحصیل خود را در آنجا گذرانده است. او سپس در دانشگاه هاروارد حضور پیدا کرده و سال‌ها بعد در دو دولت بوش و کلینتون نیز در سیاست خارجی حضور داشته است. او در سال 2002 با اوان رایان ازدواج کرد. با توجه به مسیحی بودن عروس، خطبه عقد او توسط یک کشیش یهودی و سپس یک مسیحی خوانده شد.

قائم مقام وزیر خارجه (معاون سیاسی): وندی شرمن

وندی شرمن (Wendy R. Sherman)  در صورت تأیید سنا، اولین زنی خواهد بود که به عنوان قائم‌مقام و معاون وزیر خارجه در امور سیاسی خدمت می‌کند. شرمن در مذاکرات هسته‌ای ایران یکی از اعضای ارشد تیم مذاکره کننده ایالات متحده بود. شرمن به خاطر دستاوردهای دیپلماتیک، توسط پرزیدنت اوباما مدال امنیت ملی دریافت کرد.

وندی شرمن می خواهد به ایران بیاید

 وی در کالج اسمیت تحصیل کرد و مدرک لیسانس خود را از دانشگاه بوستون و مدرک کارشناسی ارشد در رشته مددکاری اجتماعی را از دانشگاه مریلند دریافت کرد.

معاون ارشد مدیریت و منابع: برایان مک‌کئون

برایان مک‌کئون (Brian P. McKeon): مشاور دیرینه سیاست خارجی بایدن است. وی بیش از ۲۰ سال در دوران سناتوری بایدن فعالیت کرد. مک کئون سپس به عنوان معاون امنیت ملی بایدن در زمان معاون رئیس جمهور در دولت اوباما، و نیز به عنوان دبیر اجرایی و رئیس شورای امنیت ملی و معاون اصلی وزیر دفاع در امور سیاسی فعالیت می‌کرد.

دستیار امور امنیت بین‌الملل و کنترل تسلیحات: بونی جنکینز

دکتر بونی جنکینز (Dr. Bonnie Jenkins) گزینه دستیار وزیر در امور امنیت بین‌الملل و کنترل تسلیحات که پیش از این بنیانگذار و مدیر اجرایی مؤسسه زنان رنگین‌پوست برای پیشبرد صلح، امنیت و تحول منازعه (WCAPS) بوده است. سوابق قبلی جنکینز به دولت اباما-بایدن و به عنوان مسئول امور کاهش تهدیدها در دفتر امنیت بین‌المللی و منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در وزارت امور خارجه بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۰۱۷ برمی‌گردد.

دستیار امور سیاسی: ویکتوریا نولند

ویکتوریا نولند (Victoria Nuland) با ۳۲ سال سابقه به عنوان دیپلمات در دوران ۵ رئیس جمهور و ۹ وزیر امور خارجه ایالات متحده، از هر دو حزب سیاسی کار کرده است. وی به عنوان دستیار وزیر خارجه در امور اروپا و اوراسیا در زمان رئیس جمهور اوباما و وزیر امور خارجه کری خدمت کرده است

دستیار امور امنیت غیرنظامیان، دموکراسی و حقوق بشر: عُذرا زایه

عُذرا زایه (Uzra Zeya) از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ به عنوان کاردار و معاون سفیر ایالات متحده در پاریس خدمت کرده است. پیش از این به عنوان دستیار وزیر و معاون اصلی وزیر خارجه در دفتر دموکراسی، حقوق بشر و کار فعالیت کرده است. زایه از سال ۱۹۹۰ به خدمات خارجی پیوست و در دهلی نو، مسقط ، دمشق، قاهره و کینگستون تجربه کاری داشته است.

۲. وزیر دفاع: لوید آستین

همه یاران پرزیدنت بایدن

لوید آستین (Lloyd Austin)، گزینه وزارت دفاع، ژنرال چهار ستاره بازنشسته با بیش از 40 سال خدمت در ارتش است. وی در دوران اوباما، با معاون رئیس جمهور بایدن برای بازگشت نیروهای آمریکایی از عراق همکاری کرد.

لوید آستین

قائم مقام وزیر دفاع: کاتلین هیکس

دکتر کاتلین هیکس (Dr. Kathleen Hicks) گزینه قائم‌مقامی وزیر دفاع، معاون سابق وزیر دفاع در امور استراتژی، برنامه‌ریزی و نیروها، و نیز  معاون اصلی وزیر دفاع در امور سیاست گذاری بوده است.

کاتلین هیکس

دستیار امور سیاسی وزیر دفاع: کالین کال

دکتر کالین کال (Dr. Colin Kahl) گزینه معاون امور سیاسی وزیر دفاع، یک مشاور امنیت ملی دیرینه بایدن است و به عنوان معاون دستیار رئیس جمهور اوباما و مشاور امنیت ملی بایدن معاون رئیس جمهور وقت فعالیت کرده است. کالین کال پیش‌تر نیز دستیار وزیر دفاع در امور خاورمیانه بود.

همه یاران پرزیدنت بایدن

 

۳. وزیر امنیت داخلی: الخاندرو مایورکاس

الخاندرو مایورکاس (Alejandro Mayorkas)، در صورت تأیید سنا اولین مهاجر لاتین‌تبار خواهد بود که وزارت امنیت داخلی را رهبری می‌کند. وی در زمان دولت اوباما-بایدن به عنوان معاون وزیر امنیت داخلی خدمت کرده است.

الخاندرو مایورکاس

۴. مشاور امنیت ملی: جیک سالیوان

جیک سالیوان (Jake Sullivan) که برای سمت بسیار کلیدی مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در نظر گرفته شده، مشاور ارشد سیاست خارجی در کمپین جو بایدن در انتخابات اخیر و نیز کمپین هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ بوده است. جیکوب جرمایا سالیوان متولد ۲۸ نوامبر ۱۹۷۶ (۳۴ساله) به عنوان مدیر برنامه‌ریزی سیاسی در وزارت خارجه تحت نظر هیلاری کلینتون نیز خدمت کرد و به عنوان نزدیکترین مشاور استراتژیک وی فعالیت می‌کرد.

جیک سالیوان

سولیوان در سال ۲۰۱۳ در مذاکراتی که منجر به توافق هسته‌ای ایران شد نام خود را سر زبان‌ها انداخت و حتی در میان جمهوری‌خواهان محافظه کار در کنگره نیز طرفدارانی پیدا کرد. به ادعای آسوشیتدپرس از سال ۲۰۱۳، وی با مقامات ایرانی در ارتباط بوده و نقش قابل توجهی برای دولت باراک اوباما در انعقاد برجام داشته است. سالیوان در عمان و ژنو بارها با مقامات ایرانی دیدار داشته و از وی به‌عنوان یکی از معماران برجسته برجام یاد می‌شود. (بدون نیاز به تأیید سنا)

قائم مقام مشاور امنیت ملی: جان فاینر

جان فاینر (Jon Finer) که به عنوان قائم‌مقام سالیوان در نظر گرفته شده، هم‌اکنون به عنوان مشاور سیاست خارجی و امنیت ملی در تیم انتقال بایدن-هریس فعالیت می‌کند. او پیش از این در کاخ سفید و وزارت امور خارجه اوباما از جمله به عنوان مشاور حوزه خاورمیانه و سخنگوی سیاست خارجی معاون رئیس جمهور وقت جو بایدن و به عنوان رئیس ستاد و مدیر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری جان کری وزیر امور خارجه خدمت کرده بود.

معاون مشاور امنیت ملی در امور سایبری: آنه نئوبرگر

آن نویبرگر (Anne Neuberger) به عنوان معاون مشاور امنیت ملی در حوزه فناوری سایبری و تهدیدهای نوظهور در نظر گرفته شده است. نویبرگر مدیر امنیت سایبری آژانس امنیت ملی است، وی به عنوان معاون رییس آژانس عملیات امنیت ملی، در حوزه نظارت بر اطلاعات خارجی و امنیت سایبری خدمت کرد.

آنه نویبرگر

او به عنوان معاون مدیر ارشد در نیروی دریایی، و به عنوان همکار کاخ سفید خدمت کرده بود. نویبرگر در سال ۲۰۱۷ به خاطر خدماتش در آژانس امنیت ملی برنده جایزه Rank ریاست جمهوری شد. وی متولد نیویورک است و از دانشگاه کلمبیا و کالج تورو  فارغ التحصیل شده است. (بدون نیاز به تأیید سنا)

معاون مشاور امنیت ملی در امور داخلی: الیزابت شروود-رندال

دکتر الیزابت دی شروود-رندال برای معاونت مشاور امنیت ملی در حوزه امنیت داخلی در نظر گرفته شده است. شروود-رندال استاد برجسته مؤسسه فناوری جورجیا و همکار ارشد مرکز علوم و امور بین‌الملل بلفر در مدرسه کندی دانشگاه  هاروارد استوی از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ به عنوان معاون وزیر انرژی ایالات متحده آمریکا خدمت کرد. او پیش از این در دولت اوباما به عنوان هماهنگ کننده سیاست دفاعی کاخ سفید، مقابله با سلاح های کشتار جمعی و کنترل تسلیحات و پیش‌تر به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور و مدیر ارشد امور اروپایی در شورای امنیت ملی خدمت کرده بود.

۵. رئیس سازمان اطلاعات مرکزی (CIA/سیا): ویلیام برنز

ویلیام جوزف برنز (William J. Burns)، یا همان بیل برنز دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی و از جمله چهره‌های کلیدی مذاکرات محرمانه‌ای که منجر به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ (برجام) شد، توسط جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب به عنوان گزینه ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) معرفی شد. به این ترتیب بیل برنز (پس از جان کری و جیک سالیوان و بدون در نظر گرفتن وندی شرمن) به سومین چهره‌ ارشد از گروهی که تحت عنوان «معماران برجام» شناخته می‌شوند تبدیل شد که به تیم امنیت ملی و سیاست‌خارجی رئیس جمهوری منتخب آمریکا اضافه می‌شود.

ویلیام جوزف برنز

برنز در سال ۲۰۱۳، با انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران، گشایش دیپلماتیک ایران را احساس کرد. وی با با همکاری جیک سالیوان، که مشاور امنیت ملی بایدن خواهد بود، با مذاکره‌کنندگان اصلی ایران دیدار کردند تا پارامترهای بنیادین یک توافق احتمالی را تعیین کند. این مأموریت موفقیت آمیز بود، و اگرچه دو سال دیگر طول کشید تا توافق نهایی حاصل شود، اما شاکله اصلی توافق برجام، همان چارچوب اولیه‌ای بود که با معماری ویلیام برنز، جیک سالیوان، مجید روانچی و عباس عراقچی پی‌ریزی شد؛ سپس جان کری و جواد ظریف به عنوان هدایت‌کنندگان تیم‌های ایرانی و آمریکایی در مذاکرات طولانی و چندجانبه، آن را تکمیل کردند.

قائم مقام رئیس CIA: دیوید کوهن

دیوید اس. کوهن (David S. Cohen) گزینه قائم‌مقامی رئیس CIA یک متخصص امنیت ملی، امور مالی و حقوقی است که در حال حاضر گروه یکپارچگی تجارت و مالی WilmerHale را رهبری می کند. کوهن از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ به عنوان معاون رئیس CIA فعالیت می‌کرد.

همه یاران پرزیدنت بایدن

۶. سفیر آمریکا در سازمان ملل: لیندا توماس-گرینفیلد

جو بایدن لیندا توماس گرینفیلد (Linda Thomas-Greenfield) را به عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل انتخاب کرده و نیاز به تأیید سنا داردوی با 35 سال فعالیت دیپلماتیک و خدمات خارجی ایالات متحده در چهار قاره خدمت کرده است. او که دستیار وزیر خارجه در دفتر امور آفریقا در دولت اوباما-بایدن بود، پیش‌تر به عنوان دیپلمات ایالات متحده در لیبریا، سوئیس، پاکستان، کنیا، گامبیا، نیجریه و جامائیکا حضور داشته است.  (نیازمند تأیید سنا)

لیندا توماس-گرینفیلد

۷. رئیس سازمان اطلاعات ملی: آوریل هِینز

آوریل هِینز (Avril Haines) که به عنوان گزینه مدیر مرکز اطلاعات ملی معرفی شده، در دوره دوم ریاست جمهوری اوباما به عنوان معاون مشاور امنیت ملی و قبل از آن به عنوان اولین معاون زن در CIA فعالیت می کرد. وی از زمان ترک دولت اوباما چندین پست در دانشگاه کلمبیا داشته است.

آوریل هینز

مدیر سازمان اطلاعات ملی (DNI) به عنوان مشاور اطلاعاتی رئیس جمهور و رهبر جامعه اطلاعاتی ایالات متحده فعالیت می‌کند. رئیس DNI از نظر تاریخی یک نقش سیاسی نبوده است، اما در دوره ترامپ، دو بار توسط وفادارانش هدایت شده و از اقتدار آن برای پیشبرد ادعاهای ترامپ مبنی بر اینکه وی هدف توطئه مقامات اطلاعاتی است، استفاده کردند. (نیازمند تأیید سنا)

 

۸. نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور تغییر اقلیم (Climate Change): جان کری

جو بایدن جان کری (John Kerry) را به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور تغییر اقلیم در نظر گرفته است. جان کری چهره شناخته شده دموکرات‌ها که در دولت دوم اوباما وزیر خارجه بود و حضورش در مذاکرات هسته‌ای با محمدجواد ظریف وی را به چهره‌ای آشنا برای ایرانیان تبدیل کرده است.

ظریف و کری

وی توافقنامه آب و هوای پاریس را از طرف ایالات متحده در سال 2015 امضا کرد و با پیگیری‌های او یک نهاد دو حزبی با هدف دستیابی به کربن خالص صفر در ایالات متحده تا سال 2050 راه اندازی کرد. پس از خروج دولت ترامپ از این توافق، جان کری حالا مأموریت بین‌المللی ایالات متحده در این زمینه را بر عهده گرفته است. (بدون نیاز به تأیید سنا)

 ۹. رئیس آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا: سامانتا پاور

سامانتا پاور (Samantha Power)، مدیر آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID) خواهد شد. وی پیش از این به عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد در صحنه جهانی نماینده کاخ سفید اوباما بود. وی به عنوان کارمند شورای امنیت ملی خدمت می کرد و ریاست هیئت جلوگیری از جرایم را بر عهده داشت. وی صدای پیشرو برای تعامل موثر و اصولی آمریکا در صحنه جهانی خواهد بود. پاور بخش مهمی از دستورکار بازگرداندن قدرت نرم آمریکا و رهبری جهانی ایالات متحده را عملیاتی خواهد کرد.

سامانتا پاور (Samantha Power)

پاور که یک مهاجر ایرلندی بود ، کار خود را به عنوان خبرنگار جنگ در بوسنی آغاز کرد و در ادامه از مکان‌هایی چون کوزوو ، رواندا ، سودان و زیمبابوه گزارش داد. وی قبل از خدمت در دولت ، مدیر عامل و بنیانگذار مرکز Carr در سیاست حقوق بشر در مدرسه کندی دانشگاه هاروارد بود. در حال حاضر ، پاور استاد سیاست های عمومی در مدرسه کندی هاروارد و استاد حقوق بشر در دانشکده حقوق هاروارد است. او مدرک لیسانس خود را از دانشگاه ییل و دکترای حرفه‌ای خود را از دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد دریافت کرد.

سامانتا پاور (Samantha Power)

۱۰رئیس سازمان مدیریت بحران فدرال (FEMA): دِن کریسوِل

دن کریسول (Deanne Criswell) یک متخصص مدیریت بحران و برنامه ریزی و مقابله با حوادث است که دارای تجربه کاری در بخش های فدرال ، شهری ، نظامی و خصوصی است. کریسول در حال حاضر به عنوان کمیسر بخش مدیریت اضطراری شهر نیویورک خدمت می کند و مدیر هماهنگی واکنش اضطراری به بیماری کرونا در نیویورک‌سیتی است. وی نظارت بر تلاش های این کلان‌شهر در راستای برنامه ریزی و آماده سازی موارد اضطراری ، توزیع اطلاعات ضروری به عموم، و سازماندهی واکنش و بهبودی شرایط را بر عهده دارد.

تیم اقتصادی

 

همه یاران پرزیدنت بایدن

۱. وزیر خزانه‌داری: جنت یلن

 جنت یلن (Janet Yellen) نخستین رئیس زن تاریخ فدرال رزرو آمریکا، حالا می‌تواند با تبدیل شدن به نخستین وزیر خزانه‌داری زن ایالات متحده، تاریخ‌ساز شود.  یلن یک اقتصاددان مشهور و کارشناس برجسته بازار کار است که قبل از ورود به سیاست -به عنوان رئیس شورای مشاوران اقتصادی رئیس‌جمهور بیل کلینتون در اواخر دهه 1990-  سال‌ها به عنوان استاد دانشگاه زندگی می‌کرد.

جنت یلن رئیس سابق فدرال رزرو و گزینه وزیر خزانه‌داری دولت بایدن

قائم‌مقام وزیر خزانه‌داری (تحریم‌های اقتصادی و سیستم‌های مالی): والی آدِیِمو

والی آدیمو (Wally Adeyemo) گزینه قائم‌مقام وزیر خزانه‌داری، پیش‌تر به عنوان معاون مدیر شورای اقتصاد ملی و معاون مشاور امنیت ملی در دولت اوباما-بایدن خدمت کرده است. وی اولین رئیس دفتر حمایت مالی مصرف کننده و رئیس فعلی بنیاد اوباما است.

والی

۲. وزیر کار (کارگران): مارتی ولش

مارتی والش (Marty Walsh)، گزینه بایدن برای وزیر کار، در زمانی که شهردار بوستون بود، برای حداقل دستمزد 15 دلاری و مرخصی استحقاقی کارگران مبارزه کرده است. او به عنوان قهرمان کارگران شناخته میشود، و روابط و تجربه عمیق کافی برای آغاز دوره جدیدی از قدرت کارگری را دارد.

مارتی ولش

وی از ۲۱ سالگی به اتحادیه کارگران محلی ۲۲۳ پیوست و بعداً رئیس اتحادیه شد.

۳. وزیر بازرگانی: جینا ریموندو

جینا ریموندو (Gina Raimondo) که اولین زنی که به عنوان فرماندار رود آیلند انتخاب شد، گزینه وزیر بازرگانیاست. وی به عنوان یک رهبر نوآور و موثر شناخته شده است که ایالت خود را از زمانی که با بدترین نرخ بیکاری در میان همه ایالت‌ها در کشور روبرو بود، احیا کرد.

جینا ریموند

ریموند برنامه‌های آموزش نیروی کار در سراسر ایالت را برای آماده سازی ایالت جهت ورود به اقتصاد قرن ۲۱ آغاز کرد. وی همچنین یک برنامه وام برای مشاغل کوچک ایجاد کرده که برای کارآفرینان رود آیلند -بیش از نیمی از زنان یا افراد رنگین پوست- توان ورود به فعالیت های جدید را فراهم کرده است.

 قائم مقام وزیر بازرگانی: دان گرِیوز

دان گریوز (Don Graves)،گزینه قائم‌مقام وزیر بازرگانی، مشاور معتمد و دیرینه بایدن است که سال‌ها به معاون رئیس‌جمهور وقت در دولت اوباما-بایدن در زمینه مشاغل و اقتصاد مشاوره می‌داد. وی در زمان دولت اوباما-بایدن به عنوان مدیر اجرایی شورای مشاغل و رقابت رئیس جمهور و معاون دستیار وزیر در مشاغل خرد، و نیز در سیاست‌های توسعه اجتماعی و مسکن در وزارت خزانه داری ایالات متحده خدمت کرده است.

۴. رئیس سازمان مدیریت و بودجه: نیرا تاندن

 نیرا تندن (Neera Tanden): مدیر اجرایی مرکز پیشرفت آمریکایی، که برای مدیریت دفتر مدیریت و بودجه (OMB) در نظر گرفته شده است. تندن در صورت تأیید سنا اولین هندی-آمریکایی خواهد بود که دفتر مدیریت و بودجه را رهبری می‌کند.

وی از هزینه‌های سنگین برای کاهش آسیب‌های اقتصادی ناشی از پاندمی کرونا حمایت کرده و نگرانی‌ها در مورد افزایش کسری بودجه را در وضعیت حاضر رد کرده است.

نیرا تندن

به طور خاص، تصمیم به انتخاب نیرا تاندن، چهره‌ای جنجالی و پارتیزانی در حزب دموکرات، می‌تواند اختلاف درون‌حزبی و نبرد بین حزبی برای گرفتن تأییدیه سنا را به اوج خود برساند. اعلام نام نیرا تاندن بیش از هر نامزدی تاکنون مناقشه‌برانگیز بوده‌است. جناح چپ حزب دموکرات (مترقی‌ها) از یک‌سو، و جمهوری‌خواهان از سوی دیگر به صراحت با نامزدی وی مخالفت کرده‌اند.

 تیم اقتصادی دولت بایدن نیرا تندن (Neera Tanden)

با این حال با توجه به اینکه دموکرات‌ها به لطف رأی بن‌بست‌شکن معاون رئیس‌جمهور در مجلس سنای جدید اکثریت را در اختیار دارند، احتمال تأیید وی افزایش یافته است. (نیازمند تأیید سنا)

قائم مقام رئیس سازمان برنامه و بودجه: شالَندا یانگ

شَلَندا یانگ (Shalanda Young​) گزینه قائم‌مقام رئیس دفتر مدیریت و بودجه، متولد باتون روژ -لائوس به عنوان مدیر ستادی و دفتریاری برای کمیته اعتبارات مجلس نمایندگان خدمت می‌کند. وی به عنوان مدیر ستاد، سالانه 1.4 تریلیون دلار بودجه فدرال را برای برنامه‌های مختلف از کودکان و خانواده ها گرفته تا زیرساخت ها ، دفاع ، دیپلماسی و توسعه، پیش برده است. علاوه بر این ، یانگ نقشی اساسی در شکل گیری قانون امداد ویروس کرونا و سایر صورتحساب‌های اضطراری برای پاسخ به بلایای طبیعی ایفا کرده است.

قائم مقام بخش مدیریت سازمان برنامه و بودجه: جیسون میلر

جیسون میلر (Jason Miller) گزینه معاون مدیریت ، دفتر مدیریت و بودجه، یک مدیر برجسته در بخش‌های عمومی ، غیرانتفاعی و خصوصی است که به عنوان دستیار رئیس جمهور و معاون رئیس شورای اقتصاد ملی در کاخ سفید اوباما-بایدن فعالیت می‌‌کرد. میلر طی هفت سال حضور در دولت اوباما، طیف وسیعی از ابتکارات را برای ایجاد مشاغل آمریکایی هدایت کرد.

همه یاران پرزیدنت بایدن

۵. رئیس شورای مشاوران اقتصادی: سیسیلیا رُز

سسیلیا رُوس (Cecilia Rouse) اقتصاددان حوزه کارگری از دانشگاه پرینستون، برای مدیریت شورای سه نفره مشاوران اقتصادی در نظر گرفته شده است. در صورت تأیید سنا او اولین زن سیاه پوستی است که شورای مشاوران اقتصادی را رهبری می‌کند.

 تیم اقتصادی دولت بایدن سسیلیا رُوس (Cecilia Rouse)

وی که یک اقتصاددان حوزه کار بود، به مدت دو سال در شورای مشاوران اقتصادی اوباما بوده و در شورای اقتصاد ملی کاخ سفید در زمان دولت کلینتون نیز کار کرده است. جرد برنشتاین (Jared Bernstein) و هدر بوشِی (Heather Boushey) به تیم سه نفره شورای مشاوران اقتصادی، تحت هدایت  سسیلیا رُوس می‌پیوندند تا به رئیس جمهور در زمینه سیاست‌های اقتصادی مشورت دهند.

عضو شورای مشاوران اقتصادی: جَرد برنشتاین

جرد برنشتاین (Jared Bernstein) اولین اقتصاددان ارشد در حلقه مشاوران بایدن در دولت اوباما بود که حالا به شورای مشاوران اقتصادی می‌پیوندد. وی مددکار اجتماعی سابق، با مشاغل برجسته اقتصادی، افراد شاغل را در مرکز کار و توجه خود قرار داده است.

تیم اقتصادی دولت بایدن

عضو شورای مشاوران اقتصادی:هِدر بوشِی

هدر بوشِی (Heather Boushey)  مشاور عالی سیاسی هیلاری کلینتون در انتخابات سال ۲۰۱۶ بوده است. بوشی و برنشتاین طرفدار یک بسته محرک اقتصادی بزرگ برای کمک به کارگران و مشاغل آسیب دیده از رکود ناشی از پاندمی کرونا هستند.

۶. نماینده تجاری آمریکا: کاترین تای

کاترین تای (Katherine Tai)، گزینه نماینده تجاری ایالات متحده، پیش‌تر به عنوان وکیل ارشد تجاری در کمیته راه‌های و ابزارهای مجلس نمایندگان، خدمت کرده است.  وی دارای تجربه وسیع در سیاست‌های تجاری، از جمله با حضور در دفتر نمایندگی تجاری ایالات متحده، و نیز به عنوان مشاور ارشد اجرایی تجارت با چین، خدمت کرده است. در صورت تأیید، تای اولین آمریکایی آسیایی‌تبار و اولین زن رنگین‌پوست خواهد شد که به عنوان نماینده تجاری ایالات متحده فعالیت می‌کند.

۷. رئیس سازمان مشاغل خُرد: ایزابل گازمن

ایزابل گازمن (Isabel Guzman)، گزینه مدیر سازمان مشاغل خرد، پیش‌تر مدیر دفتر حمایت از مشاغل کسب‌وکارهای کوچک کالیفرنیا بوده است و در زمان دولت اوباما-بایدن به عنوان مشاور ارشد و معاون رئیس دفتر سازمان مشاغل کوچک خدمت کرده است.

۸. رئیس شورای اقتصاد ملی: برایان دیز

برایان دیز (Brian Deese) بدون نیاز به تأیید سنا رئیس شورای اقتصاد ملی خواهد شد. وی دستیار اقتصادی سابق اوباما بود که به هدایت تلاش‌های دولت برای نجات صنعت خودروی آمریکا کمک کرد. برایان دیز از افراد باسابقه در سیاستگذاری اقتصادی است که در دولت اوباما به عنوان معاون و سرپرست دفتر مدیریت و بودجه، معاون رئیس شورای اقتصادی، و نیز مشاور ویژه در زمینه تغییر اقلیم خدمت کرده است.

 تیم اقتصادی دولت بایدن برایان دیز (Brian Deese)

قائم مقام شورای اقتصاد ملی: سمیرا فضیلی

سمیرا فضیلی (Sameera Fazili) قائم‌مقام رئیس شورای اقتصاد ملی -برایان دیز- خواهد شد. وی مدیر آژانس اقتصادی تیم انتقالی بایدن-هریس است. فضیلی پیش‌تر نقش مهمی در بانک فدرال رزرو آتلانتا داشت و در آنجا به عنوان مدیر تعامل برای توسعه اقتصادی و اجتماعی خدمت می‌کرد. فضیلی در دولت اوباما-بایدن به عنوان مشاور ارشد سیاسی در شورای اقتصاد ملی کاخ سفید و به عنوان مشاور ارشد در وزارت خزانه داری ایالات متحده در امور مالی داخلی و امور بین‌الملل فعالیت می‌کرد.

سمیرا فاضلی

تیم امور داخلی کشور (رفاه اجتماعی، خدمات شهری، بهداشتی و درمانی و ...)

همه یاران پرزیدنت بایدن

۱. وزیر کشور (داخلی): دب هالند

دب هالند (Deb Haaland) عضو مجلس نمایندگان و انتخاب تاریخی بایدن برای وزیر کشور (وزیر داخلی)، زندگی حرفه ای خود را صرف مبارزه برای خانواده‌های اقلیت، از جمله در قبیله‌های بومی، جوامع روستایی و رنگین‌‌پوست کرده است. وی نایب رئیس کمیته منابع طبیعی مجلس است و در صورت تأیید تاریخ را به عنوان اولین وزیر بومی آمریکا، تاریخ‌ساز می‌شود.

دب هالند

۲. وزیر مسکن و توسعه شهری: مارشا فیوج

مارشا فیوج (Marcia Fudge)، عضو مجلس نمایندگان و گزینه وزیر مسکن و شهرسازی که سال‌ها مأموریت کاهش فقر و رفع نابرابری را پیش برده است. وی در صورت تأیید اولین زنی خواهد بود که در بیش از 40 سال گذشته این وزارت‌خانه را رهبری می‌کند و دومین زن سیاه‌پوست است که ریاست این نهاد را بر عهده می‌گیرد.

مارشا فیوج قهرمان دیرینه مسکن ارزان قیمت‌، احیای مجدد شهر، سرمایه‌گذاری در زیرساخت ها و سایر اصلاحات برای افزایش ایمنی، رفاه و پایداری جوامع آمریکایی است. وی ، لیسانس خود را در رشته تجارت از دانشگاه ایالتی اوهایو و دکترای حرفه‌ای خود را از دانشکده حقوق دانشگاه کلیولند-مارشال کسب کرد.

۳. وزیر حمل و نقل: پیت بوتیجِج

پیت بوتیجج (Pete Buttigieg) رقیب سابق بایدن در انتخابات درون‌حزبی کاندیداهای ریاست‌جمهوری، پیش از این به عنوان شهردار South Bend، در ایالت ایندیانا، 200 میلیون دلار سرمایه گذاری خصوصی را برای شهر خود تأمین کرد ، این امر باعث رشد شغل در سطح شهر و همکاری‌های نوآورانه خصوصی برای بهبود حمل و نقل شهری شد. وی با راه‌اندازی ابتکار "خیابان‌های هوشمند" زندگی جدیدی را در شهری که روزی در حال مرگ بود - احیا کرد. امری که به طراحی مجدد خیابان‌ها و تحریک سرمایه‌گذاری های بزرگ اقتصادی در این زمینه منجر شد.

پیت بوتیجج

پیت علاوه بر خدمت به عنوان شهردار ، افسر اطلاعاتی در نیروی دریایی ایالات متحده بود که در سال ۲۰۱۴ در افغانستان مستقر شد و در نهایت درجه ستوان را به دست آورد. بوتیجج که اهل ساوث‌بِند است، از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شد و با بورسیه تحصیلی Rhodes وارد دانشگاه آکسفورد شد. در صورت تأیید سنا، وی اولین وزیر از جامعه اقلیت‌های جنسی آمریکا خواهد شد.

۴. وزیر انرژی: جنیفر گرانهُلم

جنیفر گرانهلم (Jennifer Granholm) فرماندار سابق میشیگان و گزینه وزیر انرژی، دارای سابقه همکاری با بایدن در زمینه ایجاد شغل و زمینه‌سازی برای سرمایه‌گذاری روی انرژی‌های پاک را دارد. امری که به بهبود و متنوع سازی اقتصاد میشیگان در رکود بزرگ کمک کرد. وی همچنین برای نجات یک میلیون شغل اتومبیل با دولت اوباما-بایدن همکاری کرد.

جنیفر گرانهولم

زمینه سازی برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها در انرژی های پاک که میلیون ها شغل خوب اتحادیه ای ایجاد می کند و منجر به تقویت طبقه متوسط می‌شود، یکی از مسئولیت های وی خواهد بود.

۵. وزیر کشاورزی: تام ویلسَک

تام ویلساک (Tom Vilsack) گزینه وزیر کشاورزی که پیش‌تر در سال ۲۰۰۹ با تأیید سنا به عنوان وزیر کشاورزی خدمت کرده است. در دوران وزارت وی رکوردشکنی سرمایه‌گذاری در جوامع روستایی و پیشرفت‌های اساسی در سیستم وعده‌های غذایی مدارس کشور رخ داد. وی رهبری یک کارزار موفق برای افزایش استانداردهای ایمنی مواد غذایی در دولت اوباما-بایدن را نیز به عهده داشته است.

۶. وزیر امور کهنه‌سربازان: دنیس مک‌دونا

دنیس مک‌دونا (Denis McDonough)، گزینه وزیر امور کهنه‌سربازان که پیش‌تر رئیس کارکنان کاخ سفید، معاون مشاور امنیت ملی و رئیس ستاد شورای امنیت ملی در دولت اوباما-بایدن بوده است. مک دونا در زمان حضور در شورای امنیت ملی اظهار داشت که برای نظارت مستقیم بر اعضای ارتش در افغانستان و عراق به طور منظم و میدانی وارد عمل می‌شود.

مک دونا در مینه سوتا در یک خانواده ۱۱ نفره بزرگ شد، به کالج دانشگاه سنت جان (مینه‌سوتا) و سپس برای تحصیلات تکمیلی به دانشگاه جورج تاون رفت.

۷. وزیر آموزش و پرورش: میگل کاردونا

دکتر میگل کاردونا (Dr. Miguel Cardona)، گزینه وزیر آموزش، معلم سابق کلاس چهارم مدارس دولتی بوده که جوانترین مدیر ایالتس و بعداً معاون سرپرست مدارس در زادگاهش مریدن، در ایالات کانکتیکت شد.

مدیریت وی به عنوان عضو هیئت عالی آموزش و پرورش ایالت، کمک کرد تا کانکتیکت اولین ایالت در کشور باشد تا از بهره‌مندی یکایک دانش‌آموزان مدارس دولتی این ایالت از یک لپ تاپ و اینترنت پرسرعت برای آموزش از راه دور، اطمینان حاصل شود.

تیم امور اقلیمی (Climate Change Agenda)

همه یاران پرزیدنت بایدن

۱. رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: مایکل رِگان

مایکل رِگان (Michael Regan) گزینه آژانس حفاظت از محیط زیست در این نهاد در دولت‌های دموکرات و جمهوری خواه خدمت کرده است. وی دستیار معاون رئیس‌جمهور سابق (بایدن) در صندوق دفاع از محیط زیست بود. (نیازمند تأیید سنا)

قائم مقام رئیس محیط زیست: جنت مک‌کِیب

 

جنت مک‌کِیب (Janet McCabe) متخصص سیاسی و حقوقی حوزه حفاظت از محیط زیست است که به عنوان استاد در دانشکده حقوق دانشگاه مک کینی دانشگاه ایندیانا و مدیر موسسه انعطاف پذیری محیط زیست این دانشگاه خدمت می کند؛ جایی که او به عنوان مدیر سیاسی و اجرایی در سال 2017 شروع به کار کرد.

 ۲. رئیس شورای کیفیت محیط‌زیست: برندا مالوری

۳. مشاور اقلیم ملی: جینا مک‌کارتی

جینا مک کارتی (Gina McCarthy) اولین مشاور اقلیم ملی کاخ سفید است که به عنوان رئیس دفتر سیاست داخلی آب و هوایی فعالیت خواهد کرد. وی پیش‌تر به عنوان سیزدهمین مدیر آژانس حفاظت از محیط زیست خدمت کرده است و رئیس فعلی و مدیرعامل شورای دفاع از منابع طبیعی است.

جینا مک‌کارتی

قائم مقام مشاور اقلیم ملی: علی زیدی

تیم قضایی

همه یاران پرزیدنت بایدن

۱. دادستان کل: مریک گارلند

قاضی مریک گارلند (Judge Merrick Garland) در حال حاضر در دادگاه استیناف ایالات متحده آمریکا برای منطقه کلمبیا خدمت می‌کند، جایی که او به مدت هفت سال قاضی ارشد بوده است. وی بازنشسته وزارت دادگستری و به عنوان معاون دادستان کل بخش کیفری و معاون اصلی دادستان کل نیز فعالیت کرده است.

مریک گارلند

قائم مقام دادستان کل: لیزا موناکو

لیزا موناکو (Lisa Monaco) با سابقه ۱۵ سال خدمت در وزارت دادگستری که اغلب آن را به عنوان دادستان فدرال حرفه‌ای گذرانده، گزینه قائم‌مقام دادستان کل است.

لیزا موناکو

دستیار دادستان کل: ونیتا گوپتا

 

ونیتا گوپتا (Vanita Gupta) به عنوان دستیار دادستان کل برای بخش حقوق شهروندی بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ خدمت کرده است. او یکی از شناخته شده‌ترین وکلای حقوق مدنی در آمریکا، و دادستان ارشد سابق حقوق شهروندی است. این دختر هندی-آمریکایی می‌تواند اولین زن رنگین پوست باشد که در این نقش خدمت می‌کند.

دستیار دادستان عمومی در امور حقوق شهروندی: کریستن کلارک

کریستن کلارک (Kristen Clarke) گزینه دستیار دادستان کل در بخش حقوق شهروندی است. وی پیش‌تر در بخش حقوق مدنی در وزارت دادگستری خدمت می کرد، جایی که وی پرونده های جرایم خشونت، قاچاق انسان، رفتار نامناسب پلیس ، حق رأی و بررسی مجدد پرونده‌ها را اداره می کرد.

تیم بهداشت و درمان

همه یاران پرزیدنت بایدن

۱. وزیر بهداشت و خدمات اجتماعی: خاویر بِسِرا

خاویر بسرا (Xavier Becerra)، گزینه وزیر بهداشت و خدمات انسانی، در زمان نمایندگی در مجلس، به تصویب قانون مراقبت مقرون به صرفه کمک کرد، و به عنوان دادستان کل کالیفرنیا از این قانون در دادگاه عالی دفاع کرد. وی نیز در صورت تأیید، اولین لاتین‌تباری خاوهد شد که این وزارت‌خانه را مدیریت می‌کند.

خاویر بسرا

۲. دستیار رئیس‌جمهور (هماهنگ‌کننده امور کووید-۱۹ و واکسیناسیون): جف زایِنتس

اعضای کابینه جو بایدن

۳. رئیس مرکز پیش‌گیری و کنترل بیماری‌ها: راچل والنسکی

اعضای کابینه جو بایدن

۴. جراح عمومی کشور: ویوِک مورتی

اعضای کابینه جو بایدن

۵. رئیس هیئت مشورتی رئیس جمهور در امور کووید-۱۹: مارسلا نونِز-اسمیت

اعضای کابینه جو بایدن

۶. مشاور ارشد درمانی در امور کووید-۱۹: آنتونی فائوچی

اعضای کابینه جو بایدن

 

مناصب ارشد دفتر رئیس‌جمهور

همه یاران پرزیدنت بایدن

۱. رئیس کارکنان کاخ سفید (رئیس دفتر رئیس‌جمهور): ران کلاین

ران کلین (Ron Klain) یکی از نزدیک‌ترین و مورد اعتمادترین مشاوران جو بایدن، و نیز اولین انتخاب رئیس‌جمهور منتخب برای پر کردن کابینه خود، پس از قطعی شدن پیروزی در انتخابات ۳ نوامبر بود. ران کلین به عنوان مشاور ارشد رئیس وقت کمیته قضایی سنا (بایدن 1989-92) و نیز مشاور سیاسی در کارکنان کمیته قضایی (1986-87) بوده است. کلین همچنین به عنوان مشاور در کمپین انتخابات ریاست جمهوری بایدن در سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۸ فعالیت کرده است. رئیس دفتر یکی از نزدیک‌ترین چهره‌ها به رئیس‌جمهور است. (بدون نیاز به تأیید سنا)

جو بایدن و ران کلین

قائم‌مقام رئیس دفتر: ژن اُمالِی دیلون

ژن اُمالی دیلون (Jen O'Malley Dillon) در راستای اجرای عملیات روزمره کارکنان کاخ سفید کمک خواهد کرد. اومالی دیلون در ماه مارس پس از پیشنهاد اولیه بتو اوورکه به کمپین بایدن پیوست. او یک دموکرات کهنه کار در هفت کمپین ریاست جمهوری و مدیر اجرایی سابق کمیته ملی دموکرات بوده است.  (بدون نیاز به تأیید سنا)

قائم مقام رئیس دفتر: بروس رید

بروس رید (Bruce Reed) که وظیفه‌ای مشابه اومالی دیلون دارد، مشاور ارشد سیاست داخلی رئیس جمهور سابق بیل کلینتون بوده، با بایدن در کاخ سفید اوباما کار کرده و مشاور ارشد کمپین وی نیز بوده است. (بدون نیاز به تأیید سنا)

مشاور ارشد رئیس دفتر: الیزابت ویلکینز

الیزابت ویلکینز (Elizabeth Wilkins) به عنوان مشاور ارشد رئیس ستاد انتقالی بایدن-هریس فعالیت می‌کند. ویلکینز پیش از پیوستن به تیم انتقالی، در نقش های مختلف از جمله در دفتر دادستان کل ناحیه کلمبیا (OAG) خدمت می‌کرد. الیزابت پیش‌تربه عنوان کارمند حقوق برای النا کاگان قاضی دیوان عالی، و مریک گارلند قاضی وقت دادگاه استیناف ایالات متحده در واشنگتن دی.سی فعالیت کرده است.

الیزابت ویلکینز

الیزابت در شورای سیاست داخلی کاخ سفید اوباما-بایدن نیز کار می‌کرد. وی که رهبری عملیات میدانی در میشیگان برای مبارزات انتخاباتی رئیس جمهوری اوباما در سال 2008 را به عهده داشته، فارغ التحصیل کالج ییل و دانشکده حقوق ییل است و در واشینگتن دی.سی همراه با شوهر، پسر و دخترش زندگی می‌کند. (بدون نیاز به تأیید سنا)

۲. سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید: جنیفر ساکی

جنیفر ساکی (Jennifer Psaki) به عنوان سخنگوی مطبوعاتی به نمایندگی از رئیس جمهور با رسانه ها صحبت خواهد کرد.

جنیفر ساکی

ژن ساکی عضو تیم انتقالی بایدن است. وی پیش از این در دولت اوباما به عنوان مدیر ارتباطات و سخنگوی وزارت امور خارجه خدمت می کرد. ساکی همچنین در هر دو کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری اوباما (۲۰۰۸ و ۲۰۱۲) و همچنین مبارزات انتخاباتی جان کری در سال ۲۰۰۴ فعالیت می‌کرد.

جنیفر ساکی

۳. معاون ارشد سخنگوی کاخ سفید: کارین ژن-پیِر

کارین ژن-پیر (Karine Jean-Pierre) مشاور ارشد رئیس جمهور منتخب جو بایدن و رئیس ستاد معاون رئیس جمهور منتخب کامالا هریس در کمپین بایدن-هریس بود.

کارین ژن پیر

وی پیش از نقش خود در این کمپین ، به عنوان مدیر ارشد امور عمومی MoveOn.org و یک تحلیلگر سیاسی NBC و MSNBC فعالیت می کرد.

همه یاران پرزیدنت بایدن

۴. مشاور رئیس‌جمهور (در امور استراتژیک): استیو ریچتی

استیو ریچتی (Steve Ricchetti)، مشاور استراتژیک رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی بایدن-هریس خدمت می کرد. ریچتی در طول دهه های خدمات عمومی خود ، نقش های ارشد را در Capitol Hill و کاخ سفید بر عهده داشته است ، از جمله به عنوان دستیار رئیس جمهور و رئیس دفتر معاون رئیس جمهور بایدن ، دستیار رئیس جمهور و معاون رئیس دفتر رئیس جمهور بیل کلینتون ، معاون دستیار رئیس جمهور در امور قانونگذاری رئیس جمهور کلینتون در جریان جلسات استیضاح را به عهده داشته است.

استیو ریچتی

ریچتی اهل اوهایو است و فارغ التحصیل دانشگاه میامی و دانشکده حقوق دانشگاه جورج میسون است.

۵. مشاور رئیس‌جمهور (در امور حقوقی): دانا رِموس

دانا رموس (Dana Remus)، مشاور حقوقی کاخ سفید خواهد شد. وی پیش از این به عنوان مشاور عمومی کمپین بایدن-هریس خدمت می کرد. پیش از آن ، وی مشاور عمومی بنیاد اوباما و دفتر شخصی رئیس جمهور و میشل اوباما بود. در زمان دولت اوباما-بایدن ، رموس قائم‌مقام دستیار و مشاور رئیس جمهور بود.

دانا رموس

رموس که اهل نیوهمپشایر است فارغ التحصیل دانشکده هاروارد و دانشکده حقوق ییل است.

۶. مشاور ارشد رئیس‌جمهور (ناظر بر سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌ها): مایک دانیلون

مایک دانیلون (Mike Donilon) به عنوان مشاور ارشد رئیس جمهور نظارت بر طیف وسیعی از سیاست ها و تصمیمات مربوطه را بر عهده خواهد داشت.

مایک دانیلون

دانیلون استراتژیست اصلی بایدن در دوران مبارزات انتخاباتی بایدن بود ، جایی که وی سخنرانی‌ها ، تبلیغات و نظرسنجی‌ها را مدیریت می کرد. وی همچنین زمانی که بایدن معاون رئیس جمهور بود به عنوان مشاور بایدن کار می کرد.

۷. مشاور ارشد رئیس‌جمهور (رئیس دفتر تعامل عمومی کاخ سفید): سدریک ریچموند

سدریک ریچموند (Cedric Richmond)، مشاور رئیس‌جمهور و مدیر دفتر تعامل عمومی، مسئولیت هماهنگی بین کاخ سفید و سازمان ها ، ائتلاف ها و سایر گروه های عمومی را فراهم به عهده خواهد داشت.

سدریک ریچموند

ریچموند نماینده پنج دوره کنگره لوئیزیانا و رئیس سابق کنگره سیاه‌پوستان کنگره است. وی در کمیته های متعددی فعالیت داشت و در زمینه اصلاح قانون عدالت کیفری کار می کرد. ریچموند رئیس کمپین بایدن بود. وی علاوه بر اینکه مدیر دفتر تعامل عمومی است ، به عنوان مشاور ارشد بایدن نیز فعالیت خواهد کرد.

۸. رئیس روابط عمومی: کِیت بِدینگفیلد

کیت بدینگفیلد (Kate Bedingfield) مدیر وابط عمومی کاخ سفید خواهد شد. وی به عنوان قائم مقام مدیر کمپین و مدیر ارتباطات کمپین بایدن-هریس فعالیت می کرد. او به عنوان مدیر ارتباطات برای معاون رئیس جمهور بایدن در دولت اوباما نیز فعالیت داشته است.

کیت بدینگفیلد

بدینگفیلد اصالتاً اهل جورجیا، و دانش آموخته دانشگاه ویرجینیا است. او به همراه همسر ، پسر و دخترش در واشنگتن دی.سی زندگی می کند.

۹. رئیس شورای سیاست داخلی: سوزان رایس

سوزان رایس (Susan Rice)، مدیر شورای سیاست داخلی کاخ سفید خواهد شد. وی مذاکره کننده‌ای مستعد و مجرب است که نقشی اساسی در مذاکرات و توافق‌ها با کشورهای مختلف داشته است.

کامالا هریس / سوزان رایس / جو بایدن

رایس از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ به عنوان مشاور امنیت ملی خدمت کرد ، جایی که وی سیاست امنیت ملی دولت اوباما-بایدن را در همه زمینه ها از جمله: بهداشت جهانی، سیاست اقلیمی، تجارت بین المللی، مسائل توسعه و اقتصادی، روابط با متحدان، و رقابت و همکاری با کشورهای جهان را هدایت و اجرایی می‌کرد.

رایس مدرک کارشناسی ارشد و دکترای خود در رشته روابط بین الملل را از دانشگاه آکسفورد، با بورسیه Rhodes دریافت کرد.

معاون رئیس شورای سیاست داخلی در امور عدالت نژادی: کاترین لامون

معاون رئیس شورای سیاست داخلی در امور مهاجرت: اِستِن اولاواریا

معاون رئیس شورای سیاست داخلی در امور پویایی اقتصادی: کارمل مارتین

همه یاران پرزیدنت بایدن

۱۰. رئیس دفتر امور قانون‌گذاری: لوئیزا تِرِل

اعضای کابینه جو بایدن

۱۱. رئیس دفتر امور درون‌دولتی: جولی چاوز رودریگز

اعضای کابینه جو بایدن

۱۲. رئیس اتاق عملیات کاخ سفید (اتاق بیضی‌شکل کاخ سفید): آنی توماسینی

اعضای کابینه جو بایدن۱۳. رئیس سازمان علم و فناوری و مشاور علمی رئیس‌جمهور: اریک لندر

اعضای کابینه جو بایدن

۱۴. رئیس مؤسسه ملی سلامت: فرانسیس کالینز

اعضای کابینه جو بایدن

۱۵. رئیس دفتر امور کابینه: ایوان رایان

 

ایوان رایان

کارکنان دفتر معاون رئیس‌جمهوری؛ کَمِلا هریس

کملا هریس ، اولین معاون رئیس‌جمهور زن در تاریخ آمریکا، متولد ۱۹۶۴ در اوکلند کالیفرنیا است. پدرش دونالد هریس برای تحصیل در رشته اقتصاد از جامائیکا و مادرش شِیمالا گوپلان برای تحصیل در رشته غدد درون‌ریز از هند به آمریکا مهاجرت کردند و هر دو مدرک PhD خود را از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی دریافت کردند. پدر و مادر وی در ۷ سالگی از یکدیگر جدا شدند.

کاملا هریس

وی در انتخابات ۲۰۲۰ تاریخ ساز شد و اولین معاون رئیس‌جمهور زن و رنگین‌پوست در تاریخ ایالات متحده لقب گرفت. او علاوه بر مسئولیت‌های سنگین خود، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان با توجه به کهولت سن جو بایدن، کاندیدای بالقوه دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ خواهد بود.

اصلی‌ترین کارکنان دفتر معاون رئیس‌جمهور، کمالا هریس به شرح زیر است. (بدون نیاز به تأیید سنا)

همه یاران پرزیدنت بایدن

۱. رئیس دفتر: تینا فلورنوی

هارتینا فلورنوی (Hartina Flournoy) سابقاً به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور بیل کلینتون خدمت کرده است. او یکی از زنان پیشگام رنگین‌پوست با رزومه‌ای بلند در بالاترین سطح سیاسی حزب دموکرات است و در کمپین انتخابات ریاست جمهوری بیل کلینتون، ال گور و نیز کمیته ملی دموکرات ها نقش اساسی ایفا کرده است.

تینا فلورنوی

تینا فلورنوی اصالتاً اهل جورجیا و فارغ التحصیل مدرسه حقوق دانشگاه جورج تاون است.

قائم مقام رئیس دفتر: مایکل فیوچز

مایکل فیوچز (Michael Fuchs) قائم‌مقام رئیس دفتر کملا هریس، یکی از اعضای ارشد مرکز پیشرفت آمریکایی است و سابقاً مشاور سیاست خارجی رئیس جمهور بیل کلینتون بوده است. فیوچز در دولت اوباما-بایدن به عنوان مشاور وزیر خارجه هیلاری کلینتون و به عنوان دستیار وزیر خارجه در امور آسیای شرقی و اقیانوسیه خدمت می‌کرد.

وی اهل نیویورک بوده و فارغ التحصیل دانشگاه کلمبیا است. فیوچز اکنون به همراه همسر، پسر و دخترش در واشینگتن دی.سی زندگی می کند.

۲. سخنگو: سایمون سندرز

سایمون سندرز (Symone Sanders) سخنگو و مشاور ارشد معاون رئیس‌جمهور، در کمپین انتخاباتی بایدن-هریس به عنوان مشاور ارشد خدمت می کرد. در سال 2016 ، سندرز سخنگوی مطبوعاتی کمپین ریاست جمهوری سناتور برنی سندرز بود. وی قبل از پیوستن به کمپین انتخاباتی بایدن-هریس، یک مفسر و تحلیلگر سیاسی در CNN بود.

سایمون سندرز

سندرز که اصالتاً اهل نبراسکا است، فارغ التحصیل دانشگاه کریتون است و در حال حاضر در واشنگتن دی.سی زندگی می‌کند.

۳. رئیس روابط عمومی: اشلی اتیِن

اشلی اتین (Ashley Etienne) مدیر روابط عمومی معاون رئیس‌جمهور، پیش‌تر  بعنوان مشاور ارشد کمپین بایدن-هریس خدمت می کرد. پیش از آن نیز بعنوان مدیر ارتباطات و مشاور ارشد رئیس مجلس نمایندگان، نانسی پلوسی بود. اتین همچنین دستیار ویژه رئیس جمهور و مدیر روابط عمومی کابینه در دولت اوباما-بایدن بود.

اشلی اتین

اشلی که اصالتاً اهل تگزاس است ، فارغ التحصیل دانشگاه ایالتی سم هیوستون و دانشگاه جان هاپکینز است.

همه یاران پرزیدنت بایدن

۴. مشاور سیاست داخلی: رُهینی کُزوگلو

رُهینی کُزوگلو (Rohini Kosoglu) مشاور سیاست داخلی معاون رئیس‌جمهور، که پیش از این به عنوان مشاور ارشد در کمپین بایدن-هریس خدمت می‌کرد. کزوگلو دستیار دیرینه هریس از زمانی است که وی برای اولین بار در انتخابات سال ۲۰۱۶ راهی مجلس سنا شد و از آن زمان به حلقه نزدیکان کملا هریس رسیده است. وی پیش از این برای سناتور مایکل اف بنت (از کلورادو) و سناتور دبی استابنو (از میشیگان) کار می کرد.

Rihini Kosoglu crop

کزوگلو که اصالتاً اهل نیوجرسی است، دانش آموخته دانشگاه میشیگان و دانشگاه جورج واشنگتن بوده و مادر سه فرزند خردسال است.

۵. مشاور امنیت ملی: نانسی مک‌اِلدُونی

 

نانسی مک‌الدُونی (Nancy McEldowney) مشاور امنیت ملی معاون رئیس‌جمهور، بیش از ۳۰ سال به عنوان دیپلمات، سفیر و نماینده وزارت خارجه ایالات متحده خدمت کرده است؛ از جمله به عنوان سفیر ایالات متحده در بلغارستان و کاردار و معاون سفیر در ترکیه و آذربایجان. وی در اوایل کار خود، مشاور برجسته سیاسی در امور اروپا بود و برای رئیس جمهور کلینتون به عنوان مدیر امور اروپا در کارکنان شورای امنیت ملی کار می‌کرد.

نانسی مک‌الدونی

مک الدونی که اصالتاً اهل فلوریدا است، دانش آموخته دانشکده جدید فلوریدا ، دانشگاه کلمبیا و دانشگاه دفاع ملی است.

کارکنان دفتر بانوی اول: جیل بایدن

جیل تریسی بایدن، متولد ۱۹۵۱ در نیوجرسی، بانوی اول جدید آمریکاست. جیل که دومین همسر جو بایدن، رئیس‌جمهور چهل‌وششم آمریکاست یک آموزگار آمریکایی است که از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۰۱۷ بانوی دوم ایالات متحده بود.​

بانوی اول جیل بایدن

اصلی‌ترین کارکنان دفتر بانوی اول، دکتر جیل بایدن به شرح زیر است. (بدون نیاز به تأیید سنا)

همه یاران پرزیدنت بایدن

۱. رئیس دفتر: جولیسا ریونوزو پَنتالئون

جولیسا ریونوزو پَنتالئون (Julissa Reynoso Pantaleon) رئیس دفتر بانوی اول آمریکا که پیش از این سفیر آمریکا در اروگوئه و دستیار وزیر خارجه در امور آمریکای مرکزی و کارائیب در وزارت امور خارجه  دولت اوباما خدمت می‌کرد. قبل از پیوستن به تیم بایدن، ریونوسو در شرکت حقوقی Winston & Strawn شریک بود.

جولیسا

رینوزو در جمهوری دومینیکن متولد شده و در هفت سالگی به ایالات متحده مهاجرت، و در برانکس ، شهر نیویورک بزرگ شد. او برای قاضی لورا تیلور سوئین از بخش جنوبی نیویورک کارمند رسمی بود و فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد، دانشگاه کمبریج و دانشکده حقوق دانشگاه کلمبیا است.

۲. مشاور ارشد: آنتونی برنال

آنتونی برنال (Anthony Bernal)، مشاور ارشد بانوی اول، رئیس ستاد دکتر جیل بایدن در کمپین بایدن-هریس بود. برنال بیش از یک دهه به عنوان مشاور قابل اعتماد و دستیار خانواده بایدن خدمت کرده است. وی از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ به عنوان رئیس دفتر جیل بایدن خدمت کرده، و در تمام ۸ سال دولت اوباما-بایدن در چندین نقش از جمله به عنوان مدیر برنامه‌ریزی دکتر جیل بایدن خدمت می کرد.

برنال کار خود را در خدمات عمومی کاخ سفید در دوران رئیس جمهور بیل کلینتون و معاون وی ال گور آغاز کرد. او که اهل آریزونا است، فارغ التحصیل دانشگاه تگزاس در ال پاسو است و در کالج کارلتون تحصیل کرده است.

۳. رئیس روابط عمومی: الیزابت الکساندر

الیزابت ای. الکساندر (Elizabeth E. Alexander) مدیر روابط عمومی بانوی اول، پیش از این به عنوان مشاور ارشد در کارزار بایدن-هریس فعالیت می‌کرد. الکساندر اولین سالهای دولت اوباما-بایدن را به عنوان سخنگوی مطبوعاتی معاون رئیس جمهور بایدن گذراند. پیش‌تر وی به عنوان مدیر روابط عمومی سناتور بایدن در کپیتول هیل خدمت می‌کرد.

الیزابت الکساندر

 الکساندر که اصالتاً اهل تگزاس است، دانش آموخته دانشگاه A&M تگزاس و مرکز حقوق دانشگاه جورج تاون است. او به همراه همسر و دو پسر جوان در بتسدا، مریلند زندگی می کند.

۴. مشاور سیاسی: مالا آدیگا

مالا آدیگا (Mala Adiga) مشاور سیاسی بانوی اول، پیش‌تر به عنوان مشاور ارشد جیل بایدن و مشاور ارشد سیاسی در کمپین بایدن-هریس خدمت می‌کرد. پیش از این ، آدیگا مدیر آموزش عالی و خانواده های نظامی در بنیاد بایدن بود. در زمان دولت اوباما و بایدن ، آدیگا به عنوان دستیار وزیر امور خارجه در برنامه‌های آکادمیک، مسئول امور آموزشی و فرهنگی در دفتر امور جهانی زنان و برخی مناصب دیگر خدمت می‌کرد.

آدیگا اهل ایلینوی ، فارغ التحصیل کالج گرینل، دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه مینه سوتا و دانشکده حقوق دانشگاه شیکاگو است.

بایدن و هریس کاخ سفید

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید