فرصتی نمانده است

رایزنی‌های جدید تیم بایدن برای تصویب بسته حمایتی جدید

کدخبر: ۳۸۸۳۳۷
اقتصادنیوز: روز یک‌شنبه مقامات کاخ سفید در تماس با قانون‌گذارانی از هر دو حزب اصلی آمریکا تلاش کردند نگرانی‌های آن ها در مورد سیاست‌های دولت در مورد مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا و پیامدهای آن برطرف کنند.
رایزنی‌های جدید تیم بایدن برای تصویب بسته حمایتی جدید

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، عمده این‌ قانون‌گذاران خواستار روشن شدن طرح دولت برای واکسیناسیون عمومی بودند. نمایندگان و سناتورهای جمهوری‌خواه نیز نگرانی شدید خود را از سنگین بودن بار مالی بسته حمایتی پیشنهادی  1.9 تریلیون دلاری دولت ابراز کردند.

در این جلسه قانون گذاران هر دو حزب توافق داشتند که دریافت واکسن برای آمریکایی‌ها باید در اولویت باشد، اما  جمهوری‌خواهان به ارائه این بسته حمایتی تنها یک ماه پس از تصویب کمک هزینه 900 میلیارد دلاری در کنگره، اعتراض کردند. به عقیده آن‌ها در حالی که کنگره تاکنون اجازه بسته‌هایی به ارزش  4 تریلیون دلار داده است، تصویب بسته‌ پیشنهادی 1.9 تریلیون دلاری کاخ سفید معقولانه به نظر نمی‌رسد.

سوزان کالینز، سناتور جمهوری‌خواه که با برایان دیز، مدیر شورای اقتصاد ملی کاخ سفید و دیگر دستیاران برجسته بایدن در تماس بود در این رابطه گفت: «به نظر می‌رسد در نظر گرفتن بسته‌ای با این اندازه و دامنه زودهنگام باشد». او اعلام کرده که با بودجه بیش‌تری که تنها محدود به توزیع واکسن مورد نیاز باشد موافق است.

کارین ژان پیر معاون معاون مطبوعاتی کاخ سفید نیز به خبرنگاران گفت: «ما نمی توانیم صبر کنیم. اگر یک بار با این طرح مخالفت شده به این معنی نیست که باید هم‌چنان دست روی دست گذاشت». جارد برنشتاین، یکی از اعضای شورای مشاوران اقتصادی بایدن نیز به سی‌ان‌ان گفته که کمک 900 میلیارد دلاری مصوب در اواخر سال 2020 فقط برای یک تا دو ماه پاسخ‌گوست.

جو بایدن روز جمعه پیش از امضای دستورالعمل‌های اجرایی در زمینه بسته‌های حمایتی گفته بود: «نکته اساسی این است: ما در یک وضعیت اضطراری ملی هستیم و باید مانند وضعیت اضطراری ملی رفتار کنیم». بایدن با تشریح جزئیات بسته خود در اوایل ماه جاری، اظهار کرد اگرچه تصویب این بسته کم‌هزینه نخواهد بود، اما عدم انجام این کار هزینه‌های سنگین‌تری برای ما خواهد داشت.

علاوه بر بودجه مورد نیاز برای این بسته، نگرانی‌های زیادی در مورد پیشنهاد ارسال چک کمک‌هزینه 1400 دلاری برای اکثر آمریکایی‌ها، حتی برای افراد با درآمد نسبتاً بالا، وجود دارد. کالینز اعتقاد دارد بسته‌ محرک جدید که رئیس‌جمهور پیشنهاد می‌کند موارد خوبی را هدف قرار نداده است. او گفت به عنوان مثال، خانواده‌ای 5 نفره در ایالت ماین که درآمدش بیش از 300000 دلار است و چک حمایتی دریافت می‌کند، احتمالاً مورد آسیب اقتصادی چندانی قرار ندارد.

میت رامنی، سناتور جمهوری خواه هم که با کاخ سفید توافق دارد، به فاکس نیوز گفته که رقم 1.9 تریلیون دلار تکان دهنده است و تامین چنین مبالغ هنگفتی از بودجه به‌ترین راه حل برای برای ایالات متحده نیست.

چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات سنا نیز اذعان کرد اگر چه رویکرد جمهوری‌خواهان به این بسته مثبت نبوده است، اما امیدوار است که پس از گفت‌گوهای روز یکشنبه توافقی حاصل شود. با این حال او تاکید کرده اگر جمهوری‌خواهان هم با این مسئله موافقت نکنند، ابزارهایی وجود دارد که می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم تا راه خود را به پیش ببریم. به جلو حرکت کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید