جمهوری‌خواهان به دنبال تعدیل در بسته حمایتی

بایدن به سناتورهای جمهوری‌خواه؛ به کاخ سفید بیایید

کدخبر: ۳۸۹۹۵۷
جو بایدن، در پاسخ به نامه ده سناتور جمهوری‌خواه که از او خواسته بودند تا در بسته پیشنهادی خود در حمایت از آسیب‌های همه‌گیری کرونا تجدید نظر کند، آن‌ها را برای مذاکرات بیش‌تر به کاخ سفید دعوت کرد.
بایدن به سناتورهای جمهوری‌خواه؛ به کاخ سفید بیایید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، ده سناتور میانه‌رو با ارسال نامه‌ای به جو بایدن خواهان تعدیل بسته حمایتی 1.9 تریلیون دلاری مقابله با پیامدهای ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا شدند. به عقیده آن‌ها تعدیل این بسته موجب توافق میان هر دو حزب کنگره می‌شود.

میت رامنی، سوزان کالینز و لیزا مورکاوسکی از جمله سناتورهایی هستند که نامشان در میان امضاکنندگان این نامه دیده می‌شود. آن‌ها در عوض بسته‌ای با ارزش 600 میلیارد دلار را پیشنهاد کرده‌اند. ضمن آن‌که آن‌ها موافقت خود با را پیشنهاد 160 میلیارد دلاری بایدن برای اجرای سریع واکسیناسیون عمومی اعلام کرده‌اند.

مخالفت شماری از اعضای کنگره آمریکا با اجازه دسترسی ایران به معاملات دلاری

 جن ساکی سخن‌گوی کاخ سفید اعلام کرده که بایدن در پاسخ به این درخواست از این سناتورها دعوت کرده که به کاخ سفید بیایند. او این دعوت را از طریق تماس تلفنی با سناتور کالینز اعلام کرده است. با این حال برایان دیز ، مدیر شورای اقتصاد دولت، به NBC گفته که رئیس‌جمهور دموکرات حاضر نیست در مورد لزوم یک لایحه گسترده برای رسیدگی به بحران بهداشت عمومی و پیامدهای اقتصادی آن مصالحه کند.

به گفته چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنا و نانسی پلوسی رییس دموکرات مجلس نمایندگان،  کنگره از هفته جاری مباحثات بر روی بسته اقتصادی بایدن را آغاز خواهد کرد. مهم‌ترین بندهای بسته حمایتی بایدن مشتمل بر تخصیص 160 میلیارد دلار برای واکسیناسیون همگانی و تست و پایش، 170 میلیارد دلار برای مدارس و دانشگاه‌ها و اختصاص چک‌های 1400 دلاری به ازای هر نفر است.

جارد برنشتاین، عضو شورای مشاوران اقتصادی بایدن نیز با اشاره به ضرورت کنترل ویروس کرونا و ترمیم اقتصاد، با طرح 1.9 تریلیون دلاری بایدن را معقول دانسته است. با این حال او افزود که بایدن در این زمینه کاملا مایل به مذاکره است. لازم به ذکر است که برخی از دموکرات‌های میانه رو نیز خواستار تغییر در بسته بایدن شده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید