سی‌بی‌اس نیوز منتشر کرد؛

فیلم و جزئیات تازه از حمله موشکی به عین‌الأسد

کدخبر: ۳۹۶۵۲۱
سی‌بی‌اس نیوز در گزارشی مفصل از حمله موشکی ایران در ژانویه ۲۰۲۰ به پایگاه عین‌الاسد -مقر نیروهای آمریکا در عراق- ارائه داد وتصاویر و فیلم‌هایی را منتشر کرد که به گفته سنتکام به تازگی از حالت طبقه‌بندی خارج شده است.
فیلم و جزئیات تازه از حمله موشکی به عین‌الأسد

به گزارش اقتصادنیوز؛ شبکه سی‌بی‌اس نیوز در برنامه‌ ۶۰دقیقه، گزارشی مفصل از حمله موشکی سال گذشته ایران به پایگاه عین‌الاسد که مقر نیروهای آمریکایی در عراق است ارائه داد.

CENTCOM Al Asad

این حمله در ۱۸ دی‌ماه سال گذشته، یعنی اندکی پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی  در فرودگاه بغداد طی عملیات تروریستی به دستور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا، صورت گرفت.

CENTCOM Al Asad

این گزارش همراه با فیلم‌های جدیدی است که به تازگی از حالت طبقه‌بندی خارج شده و از سوی فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام/ CENTCOM) منتشر شده است.

طبق گزارش سی‌بی‌اس‌نیوز در ژانویه سال گذشته میلادی، ایران بزرگ‌ترین حمله موشک بالستیکی تاریخ را علیه نیروهای آمریکایی انجام داد و ۱۱ موشک‌ به پایگاه عین الاسد که محل استقرار دو هزار نظامی آمریکایی و تعداد زیادی هواپیما است برخورد کرد که هرکدام از این موشک‌ها حامل کلاهکی به وزن بیش از یکهزار پوند (بیش از ۴۵۳ کیلوگرم) بودند.

CENTCOM Al Asad

ژنرال فرانک مک‌کنزی فرمانده نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در یادآوری حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد در گفت‌وگو با خبرنگار سی بی اس مدعب شد: اتفاقاتی در حال رخ دادن بود که اگر ما در اینجا (پایگاه عین الاسد) اقدام صحیحی را انجام نمی‌دادیم، ممکن بود ما را به سمت جنگ سوق دهد.

مک کنزی سپس ادامه داد که زمانیکه سازمانهای اطلاعاتی آمریکا پی بردند که ایران در حال آماده‌سازی حمله موشکی است، زمان کافی برای تخلیه یکهزار نظامی آمریکایی و ۵۰ هواپیما از پایگاه عین‌ الاسد وجود داشت.

CENTCOM Al Asad

فرمانده سنتکام در خصوص دقت موشک‌های ایرانی و شدت حمله ایران به پایگاه عین الاسد ادعا کرد در صورتیکه پایگاه تخلیه نمی‌شد، «فکر می‌کنم احتمالاً ۲۰ یا ۳۰ هواپیما و ۱۰۰ تا ۱۵۰ پرسنل (آمریکا) را از دست داده بودیم. اگر آمریکایی‌ها مرده بودند، قصد داشتیم انتقام بگیریم».

CENTCOM Al Asad

طبق این گزارش، ایران در مجموع ۱۶ موشک پرتاب کرد که ۱۱ موشک به عین الاسد برخورد کرد.

CENTCOM Al Asad

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید