خطری که آمریکا را تهدید می کند

کدخبر: ۳۹۶۵۶۷
مجلس نمایندگان آمریکا قرار است یک سری اصلاحات انتخاباتی موسوم به اچ آر-۱ (HR-۱) را این هفته به رای گذاشته و احتمالا تصویب کند.
خطری که آمریکا را تهدید می کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر مدیریت و بودجه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایالات متحده با حمله‌ای بی سابقه علیه دموکراسی مواجه است؛ تلاشی که هرگز از قبل برای نادیده گرفتن، تضعیف و لغو اراده مردم دیده نشده بود و به تازگی حمله‌ای خصمانه علیه حق رای در سراسر این کشور به جریان افتاده است.

بر اساس گزارش رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا قرار است یک سری اصلاحات انتخاباتی موسوم به اچ آر-۱ (HR-۱) را این هفته به رای گذاشته و احتمالا تصویب کند. همحزبی‌های دموکرات بایدن اکثریت این مجلس را در اختیار دارند اما بعید است که این لایحه در سنا به تصویب برسد چرا که در آنجا به حمایت تمام ۵۰ عضو دموکرات و همچنین ۱۰ عضو جمهوریخواه نیاز دارد.

جمهوریخواهان میگویند که این قانون قدرت را از ایالت‌ها میگیرد و نگرانی‌هایی درباره تامین اعتبار به وجود می‌آورد.

دموکراتها برای گسترش دسترسی رای گیری از طریق رای زودهنگام، رای پستی و سایر تدابیر مبارزه می‌کنند؛ تلاشی که با پاندمی کرونا گسترش یافت. جمهوریخواهان اما با این تلاش‌ها مبارزه کرده و به دنبال محدود کردن دسترسی رای گیری هستند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا یکشنبه در اولین سخنرانی مهم خود پس از شکست انتخاباتی سوم نوامبر مقابل بایدن، پیشنهاد محدودسازی رای غیابی و روزهایی که مردم آمریکا میتوانند در انتخابات شرکت کنند، مطرح ساخت.

بایدن با اختلاف بیش از هفت میلیون رای توانست ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شکست دهد. ترامپ هرگز به شکست اذعان نکرده و برخی از حامیان او در حمله‌ای خشونت طلبانه در روز ششم ژانویه به سمت ساختمان کنگره که در حال تایید آرای الکترال بایدن بود، یورش بردند. از آن زمان، ده‌ها قانونگذار جمهوریخواه لوایحی برای محدودسازی رای گیری در ایالت‌های سراسر این کشور ارائه داده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید