عواقب تصویب قطعنامه در شورای حکام؛

پیش‌بینی رویترز از لغو توافق اخیر ایران و آژانس

کدخبر: ۳۹۶۶۴۴
خبرگزاری رویترز این امکان را مطرح کرده که در صورت تصویب قطع‌نامه ضدایرانی در شورای حکام، جمهوری اسلامی ایران در واکنش به آن، توافق سه ماهه اخیر خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را لغو کند.
پیش‌بینی رویترز از لغو توافق اخیر ایران و آژانس

به گزارش اقتصادنیوز، خبرهایی که حاکی از تدوین قطع‌نامه‌ای توسط تروئیکای اروپایی در حمایت از موضع ایالات متحده برای تصویب در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران مخابره شده، گمانه‌زنی‌ها در مورد آینده مذاکرات هسته‌ای را بار دیگر به سرخط رسانه‌های دنیا مبدل کرده است.

در شرایطی که مقامات ایرانی –از جمله محمدجواد ظریف و علی‌اکبر صالحی- نسبت به پیامدهای تصویب چنین قطع‌نامه‌ای هشدار داده بودند، با این حال شواهد حاکی از این است که این قطع‌نامه روز جمعه در نشست شورای حکام به رای گذاشته خواهد شد.

در این قطع‌نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار رویترز قرار گرفته، قدرت‌های اروپایی نسبت به عدم توضیح قابل قبول از سوی تهران در خصوص ذرات اورانیوم یافت شده در سه سایت پیشین هسته‌ای ایران، ابراز «نگرانی عمیق» کرده‌اند. سه کشور اروپاییِ طرف برجام در پیش‌نویس قطعنامه خود، با حمایت از موضع آمریکا، از ایران خواسته‌اند که به «نقض» توافق هسته‌ای پایان دهد.

با این شرایط خبرگزاری رویترز در گزارشی این امکان را مطرح کرده که در صورت تصویب این قطع‌نامه، جمهوری اسلامی ایران در واکنش به آن، توافق سه ماهه اخیر خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را لغو کند. در صورتی که چنین اتفاقی به وقوع بپیوندد، به نظر می‌رسد معادلات این بازی دچار تغییرات قابل توجهی شود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید