در دیدار خاتمی و روحانی چه گذشت؟

کدخبر: ۴۰۰۹۸۱
اقتصادنیوز: جلسه یکشنبه هفته گذشته سیدمحمد خاتمی و حسن روحانی به نوعی با جلسات پیشین این دو سیاستمدار سرشناس تفاوت داشته و هر دو طرف صحبت های صریحی را مطرح کرده اند.
در دیدار خاتمی و روحانی چه گذشت؟
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اصلاحات پرس ، خاتمی در این دیدار درباره وضعیت اقتصادی و شرایطی که مردم دچار آن شده اند صحبت کرده و حسن روحانی هم با اشاره به تنگناهای اقتصادی گفته می داند که مردم تحت فشارند و تمام هم و غم خود را برای رفع تحریم ها گذاشته اما شرایط بسیار پیچیده است هر چند گشایش هایی در راه است که سال بعد اوضاع مردم را بهتر می کند.

روحانی همچنین می گوید نمی توان کتمان کرد خاتمی و جریان اصلاحات در رای آوری او نقش اساسی داشتند و طبیعی است وقتی شرایط تا این حد دشوار شده، مردم اصلاح طلبان را مقصر بدانند و مطلعم وجهه عمومی اصلاح طلبان دچار آسیب زیادی شده است.

روحانی در ادامه گفته اما با همه این ها دو دستاورد بزرگ بین المللی داریم که ثمرات آن بعدها مشخص می شود. یکی به دست آمدن برجام و دومی تلاش حداکثری برای حفظ برجام است و نبود آنها می توانست شرایط کشور را بسیار خطرناک تر از وضعیت فعلی کند و شاید بتوان آن را برای مردم تبیین کرد.

در این دیدار، سید محمد خاتمی انتقاداتی را نسبت به عملکرد دولت به ویژه درباره وزارت کشور مطرح کرده است. رییس جمهور دوران اصلاحات درباره برخی وزارتخانه های غیراقتصادی که عملکردشان ربطی به تحریم ها ندارد به روحانی انتقاد کرده و متذکر شده:  برخورد با اساتید، دانشجویان و نهادهای مدنی آن هم در دولت شما به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. تاسف بارتر اینکه وزارت کشور شما شیوه امنیتی در مواجهه با نهادهای مدنی به ویژه تعطیلی خیریه جمعیت امام علی(ع) را در پیش گرفت که نمی توان از کنار آن عبور کرد. در حالی که انتظار می رود در دولت شما در مواجهه با نهادهای مدنی نگاه حقوقی حاکم باشد و نه امنیتی. امیدوارم این مسائل در چند ماه باقی مانده حل شود.

همچنین برخی منابع از طرح کاندیداتوری علی لاریجانی در این دیدار نیز خبر دادند. در این دیدار حسن روحانی درباره مناسب بودن کاندیداتوری علی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ صحبت کرده که با واکنش منفی محمد خاتمی مواجه شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید