تحریم‌ها، آمریکا را به جایی نمی‌رساند

پاسخ صریح تخت‌روانچی به ادعای وزیر خارجه آمریکا

کدخبر: ۴۰۱۴۷۳
نماینده کشورمان در نیویورک در پیامی توییتری به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا در بروکسل درباره تعاملات با ایران پیرامون توافق هسته‌ای واکنش نشان داد.
پاسخ صریح تخت‌روانچی به ادعای وزیر خارجه آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،: نماینده کشورمان در نیویورک در پیامی توییتری به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا در بروکسل درباره تعاملات با ایران پیرامون توافق هسته‌ای واکنش نشان داد.

مجید تخت روانچی نماینده دائم کشورمان در مقر سازمان ملل در واکنش به اظهارات اخیر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر این که اکنون در روابط تهران-واشنگتن توپ در زمین ایران است، در صفحه توییترش نوشت: آمریکا مدعی است که « توپ در زمین ایران است» اما دولت آمریکا که دو ماه از روی کار بودنش می‌گذرد، هنوز در حال تخطی از برجام[توافق هسته‌ای] و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل[سند قانونی توافق هسته‌ای] است.

روانچی ادامه داد: بایدن[رئیس جمهور آمریکا] اقرار کرد که سیاست فشار حداکثری ترامپ شکست خورده است؛ با این وجود، آن سیاست هنوز بر جای خود باقیست. تحریم‌های بی‌رحمانه علیه ملت ایران، آمریکا را به جایی نخواهد رساند.

اظهارات روانچی در پی این مطرح می‌شود که وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در مقر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، در بروکسل در پاسخ به پرسشی در مورد ایران گفت: ما خیلی واضح گفته‌ایم که راه دیپلماسی باز است. وقتی اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد که می‌خواهد تمامی طرف‌های برجام را گرد هم آورد تا ببینیم چگونه می‌توانیم به اجرای تعهدات‌مان تحت برجام بازگردیم، ما پاسخ مثبت دادیم و تا به امروز ایران تصمیم گرفته است که تعامل نکند.

بلینکن افزود: همان‌گونه که گفته‌ایم توپ در زمین آن‌ها است تا ببینند آیا می‌خواهند راه دیپلماسی را انتخاب کنند و به اجرای تعهدات خود در قالب این توافق بازگردند.

وزیر خارجه آمریکا گفت: اگر این اتفاق بیافتد، بعد از آن ما همان‌گونه که گفته‌ایم به دنبال ایجاد توافقی بلندمدت‌تر و قدرتمندتر و در ضمن بررسی دیگر مواردی خواهیم بود که رفتار ایران در مورد آن‌ها به ویژه مسئله‌ساز است؛ [مواردی مانند] ایجاد بی‌ثباتی در دیگر کشورهای منطقه، برنامه موشکی بالستیک، و دیگر موارد.

این در حالی است که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ به طور یک‌جانبه و به بهانه ناقص بودن توافق هسته‌ای از آن خارج شد و ضمن بازگردانی تحریم‌های پیشین، تحریم‌های جدیدی را تا آخرین روزهای روی کار بودن بر ایران اعمال کرد و دولت جدید آمریکا علیرغم توصیه‌های کارشناسان به کاهش تحریم‌های ایران در راستای نشان دادن حسن نیت دولت آمریکا به ایران برای احیای توافق هسته‌ای و از سرگیری دیپلماسی در چارچوب برجام با ایران، از انجام دادن این کار سر باز زده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید