عجیب و غریب‌ترین تسلیحات نظامی جهان+ تصاویر

کدخبر: ۴۰۲۴۱۰
برخی تسلیحات نظامی ساخته بشر به دلایل خاصی عجیب و غریب بوده و موارد توجه قرار گرفته اند.
عجیب و غریب‌ترین تسلیحات نظامی جهان+ تصاویر

به گزارش اقصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بشر از دیرباز از ابزار‌های مختلف برای دفاع از خود در برابر دشمنان بهره برده است. سالیان متمادی است که تسلیحات بشری شکل مدرنی به خود گرفته و از سپر و کلاخود و زره به موشک و تفنگ و تانک تغییر شکل داده است. در میان تسلیحات نظامی ساخت بشر برخی اشکال عجیب و غریب دارند. در این گزارش بر آنیم تا شماری از این تسلیحات عجیب را به شما معرفی کنیم.

سگ رباتی

از شامه قوی سگ‌ها اغلب در جنگ‌ها برای شناسایی محل بمب استفاده می‌شود، اما از ساختار بدنی این حیوان برای ساخت ربات نظامی هم بهره گیری شده است. شرکت «بوستون داینامیک» رباتی را طراحی کرده که شباهت عجیبی به سگ دارد و برای حمل بار‌های سنگین در مسیر‌های ناهموار بکار می‌آید. این ربات در حال حاضر در افغانستان بکار گرفته می‌شود.

عجیب و غریب‌ترین تسلیحات نظامی دنیا+ تصاویر

تفنگ کور کننده

این سلاح به هیچ وجه کشنده نیست، اما با پرتو لیزری خیره کننده خود شما را نابینا می‌کند. اسلحه متوقف کننده پرسنل، اساساً معادل نشانگر‌های لیزری است که به سمت چشم هدایت می‌شود و فقط برای کوری موقتی طراحی شده است. هدف این است که بزهکاران یا سایر افرادی که به دنبال آسیب رساندن هستند، به مدت کافی نابینا شوند تا بتوان آن‌ها را دستگیر کرد. این اسلحه البته یک مشکل دارد: طبق ضمیمه کنوانسیون ژنو، سازمان ملل در سال ۱۹۹۵ سلاح کور را ممنوع کرد.

عجیب و غریب‌ترین تسلیحات نظامی دنیا+ تصاویر

کانال پلاسما ناشی از لیزر

مهندسان مرکز لیزری در نیوجرسی راهی را برای مهار قدرت رعد و برق یافته و سلاحی را طراحی کردند که صاعقه‌های رعد و برق را با هدایت در امتداد مسیر پرتو‌های لیزری برای از بین بردن هدف مورد استفاده قرار می‌دهد. کانال پلاسما ناشی از لیزر، به اهدافی هدایت می‌شود که الکتریسیته را بهتر از هوا یا زمین هدایت می‌کنند.

پرتابه انرژی پالسی

پرتابه انرژی پالسی یکی دیگر از سلاح‌های غیر کشنده است که از سوی ارتش آمریکا در دست ساخت است. هدف از طراحی این سلاح این است که پرتو‌های لیزر را به سمت افراد شلیک کنید تا هاله‌ای از انفجار پلاسما درفضای اطراف آن‌ها ایجاد شود.

این سلاح باعث ایجاد موج فشار برای ناتوان کردن فرد و همچنین باعث ایجاد احساسات عصبی دردناک می‌شود.

عجیب و غریب‌ترین تسلیحات نظامی دنیا+ تصاویر

موشک کبوتر‌های هدایت شونده

خفاش‌ها تنهاحیواناتی نبودند که در جنگ‌ها شرکت می‌کردند. پروژه‌ای به نام Project Pigeon در تلاش برای فعالسازی بمب به کمک یک کبوتر بوده است. در این پروژه این پرنده آموزش می‌بیند تا هدفی را روی صفحه پیدا کند و سپس به آن نوک بزند. البته این پروژه در سال ۱۹۴۴ منتفی شد هر چند بعد‌ها در سال ۱۹۴۸ تلاش‌هایی برای احیای آن صورت گرفت.

عجیب و غریب‌ترین تسلیحات نظامی دنیا+ تصاویر

بمب‌های خفاشی

در جنگ جهانی دوم، تفنگداران دریایی آمریکا یک ایده بلند پروازانه داشتند: استفاده از خفاش‌ها برای بمب افکنی. دندانپزشکی از ایالت پنسیلوانیا ابتدا با الهام از غار‌های محل زندگی خفاش‌ها در نیومکزیکو این ایده را ارائه داد. اما این ایده چه می‌گوید: خفاش‌ها را با مواد منفجره بارگیری کرده و به این حیوانات آموزش دهید تا برای یافتن اهداف اقدام کنند. این ایده بعد‌ها توسط مقامات ارتش آمریکا به دلیل برخی کاستی‌ها کنار گذاشته شد.

دلفین‌های تهاجمی شوروی

اتحاد جماهیر شوروی علاقه خاصی به مهار حیوانات برای اهداف جنگی داشت. در دهه ۱۹۶۰ شوروی دلفین‌های تهاجمی را توسعه داد که هدف از آن استفاده از این حیوان برای یافتن کلاهک یا دیگر تسلیحات دشمن در آب بود. روسیه تنها کشوری نیست که دلفین‌ها را برای جنگ آموزش می‌دهد. آمریکا نیز برنامه آموزش دلفین‌ها را دنبال می‌کند، اگرچه پستانداران دریایی برای حمل سلاح یا کشتن افراد مناسب نیستند، زیرا آن‌ها در تمایز بین دشمنان و سربازان خودی مشکل دارند.

عجیب و غریب‌ترین تسلیحات نظامی دنیا+ تصاویر

سلاح هسته‌ای مرغ

در اوج جنگ سرد، انگلیسی‌ها یک سلاح هسته‌ای ۷ تنی به نام طاووس آبی ابداع کردند، یک مین هسته‌ای عظیم برای تعبیه در آلمان، مینی که در صورت تصمیم شوروی می‌توانست منفجر شود. این سلاح البته یک مشکل عمده داشت: زمین در زمستان واقعاً سرد می‌شد و کار برای همه تجهیزات موجود در معدن را سخت می‌کرد؛ بنابراین یک پیشنهاد عجیب گرم کردن هسته‌ی این مین با کمک مرغ بود. بدین صورت که این مرغ در یک پوسته محصور می‌شد و به اندازه کافی غذا، آب و اکسیژن برای یک هفته در کنار آن قرار می‌گرفت. گرمای تولید شده توسط مرغ‌ها می‌توانست مین را به اندازه کافی گرم نگه دارد، تا بتواند به موقع عمل کند. به گزارش بی بی سی، در نهایت این طرح به دلیل خطر پدیده هسته‌ای منتفی شد.

سوپر سربازان نامیرا

آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی مدتهاست که بر روی پروژه‌هایی کار می‌کند که سربازان را "غیرقابل کنترل" کند، یا قادر به زنده ماندن در برابر حملات و نیز استقامت برای مدت طولانی و مقاومت در برابر چالش‌های شدید محیطی کند. یک پروژه به نام Inner Armour، سازگاری‌های ژنتیکی را بررسی می‌کند. مطابق طرحی که در سال ۲۰۰۷ ارائه شد این پروژه از طریق دستکاری مسیر‌های عصبی افراد یا مصرف"ویتامین های" ویژه به افراد این قابلیت را می‌داد که بتوانند در برابر چنین حملاتی محافظت شوند.

توپخانه توهم زا

سلاح‌ها لزوما نباید همیشه به جسم آسیب برسانند. گاهی اوقات آن‌ها می‌توانند ذهن را ناتوان کنند. در دهه ۱۹۵۰، آژانس اطلاعات مرکزی در مورد استفاده از مواد روانگردان از جمله LSD تحت پروژه معروف MKUltra تحقیقاتی را صورت داد. یکی از سلاح‌های "غیر کشنده" که سیا تولید کرد بمب BZ بود، یک بمب خوشه‌ای پر از ماده کوینوکلیدینیل بنزیلات. یکی از نیرو‌های ارتش که تحت آزمایش این ماده قرار گرفت، تجربه دیدن رویا‌های عجیب و غریب، احساس بی قراری، مشکل در تمرکز و سردرد را داشت. این طرح در نهایت منتفی شد، زیرا تأثیر BZ بر روان قابل اعتماد نبود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید