ادعای رویترز: ایران ۵۵کیلوگرم اورانیوم غنای ۲۰٪ تولید کرده است

کدخبر: ۴۰۳۹۳۳
اقتصادنیوز؛ رویترز در گزارشی مدعی شده است که ایران از ماه ژانویه حدود ۵۵ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده با غلظت ۲۰ درصد تولید کرده است.
ادعای رویترز: ایران ۵۵کیلوگرم اورانیوم غنای ۲۰٪  تولید کرده است

به گزارش اقتصادنیوز؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شد که مقامات ایران روز چهارشنبه گفته‌اند ایران از ماه ژانویه ۵۵ کیلوگرم اورانیوم غنی شده با غلظت۲۰ درصد تولید کرده است، که این میزان نشانگر نرخ تولید بیشتر از نرخ ۱۰ کیلوگرم در ماه است که بر اساس یک ماده قانونی ایران نرخ مورد نیاز این کشور عنوان شده است.

این خبر درحالی منتشر شده است که روز گذشته تهران و واشنگتن، با هدف یافتن راه‌هایی برای احیای توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی در سال ۲۰۱۵ -برجام- تعاملات غیرمستقیم در وین را آغاز کرده و آن را "سازنده" توصیف کردند.

رویترز در ادامه نوشته است: پارلمان ایران با اکثریت محافظه‌کاران و تندروها سال گذشته (میلادی) ‌قانونی را تصویب کرد که دولت را موظف می‌کند موضع هسته‌ای خود را تقویت کند.

این قانون، دولت را ملزم می کرد که غنی سازی اورانیوم تا سطح ۲۰٪ را آغاز کند و مشخص کرد که هر سال حداقل ۱۲۰ کیلوگرم (۲۶۵ پوند) اورانیوم غنی شده با این غلظت تولید شود، که این مقدار معادل ۱۰ کیلوگرم در ماه است.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد که نرخ تولید ایران در حال حاضر «تا 40 درصد» سریع‌تر از این سطح است.

به گزارش رویترز وی در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی تصریح کرد: در کمتر از چهار ماه 55 کیلوگرم اورانیوم غنی شده 20 درصد تولید شده است... در حدود هشت ماه می توانیم به ۱۲۰ کیلوگرم برسیم.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید