خاطرات مرحوم هاشمی درباره قتل‌های زنجیره‌ای منتشر شد

کدخبر: ۴۰۴۹۵۹
اقتصادنیوز:جمهوری اسلامی از انتشار کتاب جدید خاطرات مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی خبر داد.
خاطرات مرحوم هاشمی درباره قتل‌های زنجیره‌ای منتشر شد

به گزارش اقتصادنیوز این روزنامه نوشت: کتاب «در جستجوی مصلحت»، هجدهمین جلد از خاطرات روزنوشت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است که دربردارنده وقایع مربوط به سال 1377 است. خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که به صورت مستمر و به مدت 36 سال بلاانقطاع نوشته شده، حاوی جزئیات بی‌نظیر و اطلاعات ارزشمند از وقایع و حوادث کشور در هر سال است که یک اثر منحصر به فرد در تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود و تاکنون کمتر سیاستمداری توانسته با پشتکار، همت، صراحت و شجاعت خاطرات روزانه خود را به این سبک ثبت و ضبط نماید.

خاطرات روزنوشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال 1377 که با عنوان «در جستجوی مصلحت» چاپ شده، همانگونه که در مقدمه این کتاب آمده، به جنجالی‌ترین رویدادهای این سال می‌پردازد که از جمله آنها رویداد جنجالی قتل‌های امنیتی و سیاسی مخالفان توسط عناصر خودسر وزارت اطلاعات بود و به پرونده «قتل‌های زنجیره‌ای» معروف شد. هرچند با گذشت 22 سال از این ماجرا، هنوز ابهاماتی درباره این وقایع باقی مانده است، اما در آسیب‌هایی که این رخداد بر اعتماد عمومی به دستگاه امنیتی کشور و انسجام داخلی وزارت اطلاعات وارد کرد، تردیدی نیست.

انتظار دلسوزان نظام آن بود که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کمک کند و مساله به‌گونه‌ای مدیریت شود که بیش از این به ضرر نظام تمام نشود. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی معتقد بود که جنایت بزرگی به وقوع پیوسته و به مقتولان و خانواده‌هایشان ظلم شده است و ملت، انقلاب و کشور از این جریان ضرر کرده‌اند و هرکس مرتکب این قتل‌ها بوده، به کشور ضرر جبران‌ناپذیری زده است، زیرا امنیت نظام مخدوش شد و حیثیت جهانی جمهوری اسلامی آسیب دید.

کتاب «در جستجوی مصلحت» (کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال 1377) در 840 صفحه تدوین و تنظیم و توسط دفتر نشر معارف انقلاب چاپ شده و قرار است بزودی مراسم رونمایی از این کتاب برگزار گردد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید