نتایج نظرسنجی ایسپا نشان می دهد:

شانس پیروزی رئیسی، قالیباف، ظریف و لاریجانی درانتخابات 1400+اینفو

کدخبر: ۴۰۶۹۰۰
اقتصاد نیوز: یک نظرسنجی در 1400 نشان می دهد شانس رای آوری چهره های سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری چقدر است؟ ابراهیم رئیسی، علی لاریجانی،محمد باقر قالیباف، محمد جواد ظریف،علی مطهری، سعید محمد،حسن خمینی و.. چهره های این نظرسنجی هستند.
شانس پیروزی رئیسی، قالیباف، ظریف و لاریجانی درانتخابات 1400+اینفو

به گزارش اقتصاد نیوز، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در آخرین نظرسنجی خود (فروردین ۱۴۰۰) با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال کل کشور و اندازه نمونه ۱۵۶۹ از طریق مصاحبه تلفنی میزان رای احتمالی مردم به شخصیت های سیاسی (در صورت کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰) را مورد سنجش قرار داده است. از مردم پرسیده شد «من اسم چند شخصیت سیاسی را می خوانم. اگر هر کدام کاندیدای ریاست جمهوری شوند تا چه حد احتمال دارد شما به هر یک از این افراد رای بدهید؟»

شانس اول و آخر ریاست جمهوری 1400

نسبت آرای احتمالی شخصیت های سیاسی بین افرادی که گفته اند قطعا و به احتمال زیاد در انتخابات شرکت می کنند، نشان می دهد کمتر از دو ماه به انتخابات ابراهیم رئیسی شانس اول انتخابات را دارد. این نظرسنجی نشان می دهد علی لاریجانی یکی از چهره های سیاسی کشور یکی از کم شانس ترین افراد در میان چهره ها است. لاریجانی در این نظر سنجی حدود 40 درصد رای منفی قطعی دارد و فقط 5.5 درصد رای مثبت دارد.

Image-1 (3)

ناشناس ترین چهره انتخابات

این نظرسنجی حکایت از آن دارد که حسین دهقان وزیر پیشین دفاع ناشناس ترین چهره انتخابات است. بیش از 61 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته اند او را نمی شناسند. 1.5 درصد هم گفته اند حاضر به او رای بدهند. بعد از دهقان مسعود پزشکیان وزیر پیشین بهداشت و نماینده کنونی مجلس در است. البته رای ایجابی پزشکیان از دهقان بیشتر است.

پدیده انتخابات 1400

سعید محمد پدیده انتخابات است زیرا رای منفی او 12 درصد است. 56 درصد او را نمی شناسند اما 10 درصد حاضر هستند به او رای بدهند. رای مثبت او از علی لاریجانی، علی مطهری، سعید جلیلی و برخی دیگر چهره های سیاسی بالاتر است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید