تنها آرزوی آنگلا مرکل!

کدخبر: ۴۱۳۷۵۴
اقتصادنیوز: آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان که از ۱۶ سال پیش رهبر بزرگ‌ترین قدرت اروپا و به اعتقاد بسیاری «قدرتمندترین» زن جهان است می‌گوید تنها یک آرزو دارد و آن اینکه تاریخ از او به‌عنوان یک آدم تنبل یاد نکند.
تنها آرزوی آنگلا مرکل!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز مرکل در چهار دوره ریاست بر دولت فدرال آلمان با بحران‌های پرشمار در سطح اروپا و جهان دست و پنجه نرم کرد. رهبران کشورهای اروپایی در برابر بحران اقتصادی و مالی سال ۲۰۰۸ و چالش‌های جدی سیاسی و اقتصادی دو دهه گذشته آمدند و رفتند اما خانم مرکل، با وجود نظام پارلمانی آلمان ثبات سیاسی و شکوفایی اقتصادی این کشور را در ۱۶ سال گذشته راهبری کرد.

آنگلا مرکل ۶۶ ساله که پس از اعلام نتیجه انتخابات ۲۶ سپتامبر از مقام خود کناره‌ خواهد رفت محبوب‌ترین شخصیت سیاسی آلمان و به «کارگری خستگی‌ناپذیر» مشهور است که ساعت‌ها بی‌وقفه با رهبران جهان و همچنین ایالت‌های آلمان چانه می‌زند و مذاکره می‌کند. با این حال وی روز پنجشنبه و در جریان یک فروم رادیویی و در پاسخ به این پرسش که دوست ندارد کتاب‌های تاریخ با چه عنوانی از او یاد کنند، تنها یک کلمه پاسخ داد: «تنبل».

به گزارش خبرگزاری فرانسه توانایی خانم مرکل در مقابله با بی‌خوابی در نشست‌های شبانه سران اروپا در محافل دیپلماتیک زبانزد است. صدر اعظم آلمان در سال ۲۰۱۵ در توصیف خود گفته بود: «من به اندازه یک شتر ظرفیت دارم. این توانایی را دارم که [خستگی را] جمع کنم. ولی به هر حال وقتی هم می‌رسد که مجبور می‌شوم باک را پر کنم.» در آن سال خانم مرکل پس از ۱۶ ساعت مذاکره بی‌وقفه در مینسک برای برقراری آتش‌بس در شرق اوکراین، در نشست دو روزه رهبران اروپا برای بحران مالی یونان شخصیت اصلی بود.

آنگلا مرکل به مشورت با طرف‌های یک مساله، پیش از تصمیم‌گیری مشهور است. او روز پنجشنبه در فروم رادیویی گفت: «شیوه کار من همیشه بر برقراری ارتباط و حل بحران‌ها از راه بحث مبتنی بود است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید