رونمایی از موشک‌های جدید فلسطینی‌ها

کدخبر: ۴۱۵۳۳۴
اقتصادنیوز: گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) پنجشنبه شب، از موشک‌های سجیل به کار رفته در نبرد اخیر خود با اسرائیل رونمایی کرد.
رونمایی از موشک‌های جدید فلسطینی‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از خبرگزاری شهاب فلسطین، این گروه مقاومت فلسطینی اعلام کرد:موشک‌های خانواده سجیل که در جنگ اخیر غزه بکار گرفته شد، از قدرت تخریبی بسیار بالایی برخوردارند، زیرا کلاهک‌هایی انفجاری آن از موشک‌های انگلیسی ساخته شده که در نزدیکی سواحل غزه [توسط نیروهای مقاومت] پیدا شد.

براساس این گزارش، نیروهای مقاومت نخستین بار در نبرد "لبه شمشیر" در سال ۲۰۱۸  با این موشک‌ها، مواضع دشمن در عسقلان را در هم کوبیده بود.

گردان‌های القسام اعلام کرد: در جنگ شمشیر قدس، این گروه از سه موشک جدید استفاده کرد که شامل موشک عیاش ۲۵۰، A۱۲۰ و SH۸۵ که دارای یک کلاهک انفجاری با قدرت تخریب بسیار بالاست و ۸۵ کیلومتر برد دارد.

براساس این گزارش، از دیگر موشک‌هایی که قسام در جنگ اخیر ۱۲ روزه با رژیم صهیونیستی استفاده کرد، می‌توان به موشک‌های M۷۵، R۱۶۰ و J۸۰ اشاره کرد که توانمندی بالایی در فریب سامانه گنبد آهنین دارد.

گردان‌های القسام اعلام کرد: علاوه بر این، از موشک‌های Q۱۲ و Q۲۰ نیز که جزو خانواده موشک‌های نخست قسام است، استفاده کرده که برد آن ۲۰ کیلومتر است و خسارت‌های بسیار سنگینی به دشمن در شهر اشغالی عسقلان وارد کرد.

"آویخای ادرعی" سخنگوی ارتش اسرائیل اعتراف کرده بود، حماس و جهاد اسلامی بیش از ۱۲ هزار موشک به اسرائیل شلیک کرده‌اند.

وی همچنین گفت: موشک‌هایی که در این جنگ اسرائیل را هدف قرار داده‌اند، در تاریخ اسرائیل به لحاظ تعداد، بی‌سابقه بوده است.

نظامیان اشغالگر اسرائیلی از ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران سرزمین‌های اشغالی کردند که به دنبال آن ۱۲ اسرائیلی کشته شدند.

کابینه اسرائیل پس از۱۲روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه های مقاومت در غزه، پنجشنبه شب در یک نشست ۳ ساعته به طور  اجماع با آتش بس موافقت کرد.

این آتش بس از ساعت ۲ بامداد جمعه گذشته، میان گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد و ملت فلسطین پیروزی مقاومت را جشن گرفتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید