حمله نتانیاهو به بنت این بار به بهانه ایران

کدخبر: ۴۱۷۳۳۳
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی در میان اعضای حزب لیکود درباره تاثیر رای آوردن رقبایش بر رویارویی با آمریکا در زمینه مسائل ایران هشدار داد.
حمله نتانیاهو به بنت این بار به بهانه ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه هشدار داد که اگر او پس از انتخابات نخست وزیری با نفتالی بنت رئیس ائتلاف یمینا جایگزین شود، این رژیم تسلیم خواسته های آمریکا برای بازگشت به توافقی با ایران[توافق هسته ای] خواهد شد که آینده اسرائیل را به خطر خواهد انداخت. 

نتانیاهو بدون اشاره به نام جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به حزب لیکود گفت که رژیم صهیونیستی برای قبول کردن بازگشت واشنگتن به توافق هسته ای با ایران، تحت فشار چشمگیری بوده است و درباره قدرت گرفتن رقبایش از جمله یائیر لاپید رئیس حزب آینده ای هست[یِش عتید] و مِعراو میکائیل رئیس حزب کارگر در زمینه تصمیم گیری پیرامون ایران هشدار داد. 

او در این راستا بیان کرد: این دولتی است که نخواهد توانست در مقابل فشار آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای با ایران که موجب به وجود آمدن بمب هایی خواهد شد که ما را تهدید خواهد کرد، ایستادگی کند. 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد:  وقتی این توافق در میان باشد، کابینه امنیتی با وجود لاپید، میکائیل و هوروویتز هیچ اقدام جسورانه ای را در داخل قلمرو دشمن در ایران تایید نخواهد کرد. 

بر اساس این گزارش، اظهارات نتانیاهو در پی این مطرح می شود که مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در زمینه احیای توافق هسته ای از ماه گذشته در وین با حضور آمریکا در محل مذاکرات در جریان بوده است. البته هیچ مذاکرات مستقیم یا غیر مستقیمی میان ایران و آمریکا انجام نشده است و دو کارگروه جداگانه مشغول بررسی لغو تحریم های آمریکا و اقدامات لازم برای ایران در راستای بازگشت به تعهدات هسته ای اش می باشند تا از این طریق بازگشت دوجانبه تهران-واشنگتن به پایبندی کامل به توافق هسته ای انجام شود. 

تمایل دولت بایدن به بازگشت به توافق هسته ای و به جریان افتادن مذاکرات احیای برجام، افزایش نگرانی رژیم صهیونیستی را در بر داشته است. 

هشدار انتخاباتی نتانیاهو درباره ایران نیز در پی این مطرح می شود که دفتر رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) اعلام کرد که قصد دارد روز دوشنبه توافق مخالفان درباره تشکیل دولت ائتلافی برای برکناری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را به طور رسمی به نمایندگان ابلاغ کند. این به معنای کلیدخوردن روند رای‌گیری بر سر دولت آتی و تعیین سرنوشت سیاسی نتانیاهو است.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که بعد از این ابلاغیه یاریو لیوین، رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی، آمادگی‌ها برای رای گیری درباره دولت جدید کلید می‌خورد.

احتمال می‌رود که این رای گیری روز چهارشنبه یا دوشنبه بعد از آن انجام شود.

رئیس کنست از یائیر لاپید، رئیس حزب آینده‌ای هست و نفتالی بنت، رئیس حزب یمینا خواسته، توافقنامه‌های مربوط به دولت ائتلافی را ارائه دهند و خاطرنشان کرده که لازم است در مورد جزئیات توافقنامه‌ها بحث عمومی انجام شود تا نمایندگان قبل از رأی گیری از ماهیت دولت مطلع شوند.

براساس توافق صورت گرفته بین لاپید و بنت، با وجود ماموریت لاپید برای تشکیل حکومت براساس توافق بین دو حزب اپوزیسیون، نفتالی بنت رهبر حزب "یمینا" در دو سال اول این حکومت چهار ساله نخست وزیری رژیم را بر عهده خواهد گرفت و لاپید وزیر خارجه او خواهد بود. در دوسال بعدی نیز پست های آنها با یکدیگر جابجا خواهد شد.

این اظهارات لیوین نگرانی‌ها نسبت به تلاش احتمالی لیکود برای سنگ اندازی در مسیر تشکیل دولت تغییر را کاهش می‌دهد.

مخالفان نتانیاهو در تلاش هستند که با تشکیل ائتلاف جدید، به ۱۲ سال پیاپی از قدرت وی پایان دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید