قاضی زاده: با برجام موافقم/ ریال ناموس دولت است

کدخبر: ۴۱۸۱۸۱
نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: با برجام موافقیم و باید تحریم ها برداشته شود و معتقدم حقوقدانان بین الملل باید مذاکره کنند.
قاضی زاده: با برجام موافقم/ ریال ناموس دولت است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در شبکه جام جم اظهار کرد: ما به عنوان دولت نباید کاری کنیم که هموطنان ما نتوانند به کشور رفت و آمد کنند و نباید از این حق طبیعی آنان را محروم کنیم. کسانی که حکم قضایی دارند باید از سوی قوه قضاییه مورد توجه قرار گیرد اما باید به سمتی برویم که دفاتر وزارتخارجه خانه اول ایرانیان خارج از کشور شود.

وی ادامه داد: کشور مادر ما است و مادر هیچوقت در هیچ مشکلی فرزندانش را تنها نمی گذارد حتی اگر آن فرزند بد باشد. امیدواریم بتوانیم این فرهنگ را ایجاد کنیم و براین اساس استوار کنیم. از کسی طلبکار نیستیم ایران زادگاه ایرانیان است و حتی اگر کسی ۵ نسل قبلش ایرانی باشد ما او را ایرانی می دانیم و درهای کشور روی او باز است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد: نفت موهبتی است و به مدیران خاطرجمعی داده است. کشورهای دنیا با مالیات اداره می شود و مدیری که از مالیات تامین منابع می کند باید به مردم پاسخگو باشد و باید مشخص شود خدمات دولت چقدر می ارزد؟ مالکیت نفت موجب شده همه خرج دولت از نفت براورده شود و به مردم توضیح ندهد.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: خروج نفت از بودجه بیشتر جنبه فرهنگی اجتماعی دارد تا اقتصادی. شعار اصلی من تامین نان و آب و مسکن و... نیست شعار اصلی من انقلاب در رویکردها و حکمرانی است و باید نفت را از دست دولت درآوریم.

وی افزود: از فرصت تحریم استفاده می کنیم و در سه سال اول آثاری از نفت در بودجه نخواهد بود و منابع نفت در ساز و کار دیگری مدیریت و تخصص پیدا کند. بودجه یکساله است و پروژه های چندساله بودجه های چندساله می خواهند و در نهایت پروژه رها می شود. هر پروژه که زیر ذیل صندوق ثروت ملی که راه می اندازیم تخصیص داده شود بودجه اش کامل پرداخت می شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: چرا طرف غربی می تواند بدعهدی کند؟ همه قراردادها براساس بی اعتمادی است. چطور می شود قرارداد بین المللی را براساس اعتماد بنویسیم؟ چطور قراردادی بستیم که طرف امریکایی هروقت بخواهد از آن خارج یا وارد می شود. با برجام موافقیم و باید تحریم ها برداشته شود. اکنون در وین دارند مذاکره می کنند. باید انقدر الزامات حقوقی قرار دهند که طرف را مجازات سنگین کند. ویترین ما سیاسیون هستند و این اشکال ما است. باید حقوقی ها قرارداد ببندند و سیاسیون دور حقوقی ها باشند. تیم مذاکره کننده باید شخص حقوق خوانده بین الملل باشد. از این دولت چیزی گیر مردم نمی آید. ۲۰ سال مذاکره کردند و ۳۰ سال دیگر هم ادامه بدهند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه جوانان موتور پیشران هستند و دولت سلام دولت جوانان است گفت: من نماد جوانان و جوان ترین نامزد هستم و برنامه های من نیز متمرکز به جوانان است. دنیا در حال تغییر است و باید به پدیده های جدید روبرو شویم. جوان رویا دارد و جوانان مخاطب اصلی آینده هستند و مدیران آینده نیز باید جوانان باشند.

رکود یعنی کند شدن کسب و کار است. باید در این راه مانع زدایی شود. برای تولید باکیفیت باید عنصر رقابت را جایگزین عنصر رانت کنیم و شفافیت را جایگزین پنهانکاری کنیم. ما در زمینه فساد اداری وضعیت خوبی در دنیا نداریم. پایه مدیریت و توسعه گری صنعت است که در سطح اولیه قرار دارد و ما در این بخش مانده ایم.

دولت سلام در سیاستگذاری ثبات ایجاد می کند. دولت ها سیاست های بی ثبات دارد و سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای تولید اعتماد ندارند. تلاش ما ایجاد ثبات خواهد بود.

داشتن ارز چندگانه بی ثباتی ایجاد می کند. در مقطعی ۵ نرخ ارز داشتیم که این رانت و فساد ایجاد می کند و مردم از مواهب آن برخوردار نخواهد شد. دولت باید پوشش یارانه را تغییر داده و قدرت خرید را حفظ کند. باید مدل حکمرانی عوض شود و باید جریان ازاد اقتصادی فراهم کنیم. دولت در تامین معیشت مردم در خرید تضمینی از تولید کننده و با یارانه از مصرف کننده حمایت کند.

ما شاخص روانی به نام قیمت ارز درست کردیم. اگر مردم بدانند قدرت خریدشان حفظ می شود تغییر قیمت ارز اهمیتی ندارد. در این شرایط مجبور نیستیم صرافی های محدود داشته باشیم و عرضه و تقاضا بازار را تنظیم می کند.

ایران باید به کشور صادراتی تبدیل شود. وزیر خارجه باید یک تاجر بین المللی باشد و وزارت خارجه باید ایرانیان خارج از کشور را محور اقتصاد قرار دهد و زنجیره تولید و تجارت ایجاد شود.

شعار ما این است نرخ تورم را به زیر ۵ درصد برسانیم و ریال ناموس دولت است. ریال یا تومان برای دولت ها ارزش نداشته و سیاست بانک مرکزی حفظ ارزش ریال بوده و برای این مهم یک سازمان درست می کنیم تا چرخه حکمرانی ریال را داشته باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید