وزیر خارجه کره شمالی اعلام کرد:

واکنش جدید کره شمالی درباره ارتباط با آمریکا

کدخبر: ۴۲۱۶۰۰
وزیر خارجه کره شمالی تاکید کرد کشورش به دنبال هیچ گونه تماس با آمریکا که تنها باعث تلف شدن وقت شود، نیست.
واکنش جدید کره شمالی درباره ارتباط با آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران؛ «ری سون گون» وزیر خارجه کره شمالی در بیانیه‌ ای اعلام کرد ما حتی به احتمال برقراری هرگونه تماس با آمریکا که هیچ نتیجه‌ ای به دنبال نداشته باشد و تنها زمان با ارزش ما را هدر دهد، فکر هم نمی‌ کنیم.

بنابر گزارش رویترز، وی این اظهارات را پس از آن بیان کرد که نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی روز دوشنبه در سئول گفت «به زودی» در انتظار «پاسخ مثبت» از سوی پیونگ‌ یانگ در مورد گفت‌ و گو خواهد بود.

پایگاه اینترنتی «نورث ۳۸» که مقر آن در واشنگتن است و به بررسی تحولات کره شمالی می‌ پردازد، پس از تحلیل واکنش‌ ها گزارش داد: پیونگ یانگ نشان می‌ دهد که هیچ برنامه‌ ای برای تعامل فوری با آمریکا ندارد به ویژه بدون دریافت مطلب جدیدی فراتر از تکرار فرمول‌ های سیاسی مبهم.

این پایگاه اینترنتی تحلیل کرد: به هرحال اظهارات مقامات کره‌ ای با دقت زیاد به گونه‌ ای تنظیم شده بودند که ایده گفت و گو را به طور کلی رد نکنند بلکه واکنشی داشته باشند به واکنش نه چندان گرم دولت بایدن به کیم جونگ اون.

به گزارش نورث ۳۸، وزیر خارجه کره شمالی برقراری تماس بی هدف و بی نتیجه را رد کرد، اما به طور تلویحی اذعان داشت که برگزاری مذاکرات واقعی همچنان امکان پذیر است.

این پایگاه اینترنتی با اشاره به آنکه محدودیت‌ های ناشی از شیوع کرونا همچنان باقی است و تماس دیپلماتیک رو در رو امکان پذیر نیست، این احتمال را نیز در نظر گرفت که کره شمالی به دنبال وقت کشی است تا به آمادگی لازم دست یابد.

برنامه تسلیحات هسته‌ ای کره شمالی سال هاست به مشکلی لاینحل برای واشنگتن تبدیل شده است و دولت «جو بایدن» به منظور تلاش برای تغییر آن به بازنگری در سیاست‌ ها پرداخت و گفت به دنبال راه‌ های حساب شده و عملی برای متقاعد کردن پیونگ یانگ به قبول خلع سلاح هسته‌ ای است.

روز سه شنبه خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در بیانیه‌ ای اظهار کرد که به نظر می‌ رسد آمریکا منظور کره شمالی را اشتباه برداشت می‌ کند. «کیم یو جونگ» که از اعضای ارشد حزب حاکم کره شمالی است، این مطلب را در واکنش به سخنان «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا بیان کرد که روز یکشنبه گفت سخنان اخیر کیم جونگ اون مبنی بر آمادگی داشتن برای «رویارویی یا دیپلماسی» - و بیشتر رویارویی - با آمریکا را نشانه‌ ای جالب تلقی می‌ کند.

  گفت و گوهای هسته‌ای میان کره شمالی و آمریکا از زمان برگزاری دومین دیدار میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ در هانوی ویتنام با بن‌ بست شده بود.

پیونگ‌ یانگ خواستار کاهش تحریم‌ های بین‌ المللی وضع‌ شده علیه این کشور شد، اما واشنگتن رفع تحریم‌ ها را به اقدامات ملموس از سوی پیونگ‌ یانگ در جهت خلع سلاح هسته‌ ای منوط کرده است.

دو ماه پیش هم دولت جو بایدن فرآیند بازبینی سیاست آمریکا در قبال کره شمالی را تکمیل کرد. محور اصلی این سیاست، «تحقق کامل خلع سلاح هسته‌ ای» کره شمالی عنوان شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید