دفاع جهانگیری از عیسی کلانتری/ چرا او باید از کار برکنار شود؟!

کدخبر: ۴۲۲۹۳۲
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه چرا آقای کلانتری باید برکنار شوند؟ گفت: حتما کسانی که در حادثه اخیر واژگونی اتوبوس خبرنگاران مسئول بودند باید بیایند و پاسخ بدهند.
دفاع جهانگیری از عیسی کلانتری/ چرا او باید از کار برکنار شود؟!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری صبح امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا قرار نیست عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست به دلیل عدم پذیرش مسئولیت حادثه اخیر برای خبرنگاران از کار برکنار شوند؟ گفت: چرا آقای کلانتری باید برکنار شوند؟ واقعیت این است که یک اتفاق تلخی افتاد و ما باید برای همه کسانی که در این حادثه آسیب دیدند آرزوی شفا کنیم و به خانواده آنهایی که جان خود را از دست دادند نیز تسلیت بگوئیم.

جهانگیری گفت: دستگاه‌ها یکسری برنامه اجرایی تنظیم می‌کنند و مرتب از خبرنگاران برای بازدید از طرح‌ها دعوت بعمل می‌آورند اما گاهی اوقات نیز یک اتفاق ناگواری می‌افتد.

وی افزود: در این میان دستگاه‌ها نباید از بار مسئولیتش شانه خالی کنند بلکه باید اقدام مناسب انجام دهند و به موقع حضور داشته باشد و سعی کنند امکانات لازم را مهیا کرده و اطمینان داشته باشند که همه کارهایش با امنیت کامل و رفاه مناسب انجام می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: حتما کسانی که در این حادثه مسئول بودند باید بیایند و پاسخ بدهند. من مطمئنم که جامعه خبرنگاری این مساله را پیگیری خواهد کرد و از آقای کلانتری هم می‌خواهم که اقدامات لازم را انجام دهد.

جهانگیری گفت: من آن دو خبرنگار را می‌شناختم و از لحظه‌ای که خبر را شنیدم بسیار متاثر شدم و حتماً هم تذکر لازم را می‌دهم.

وی در واکنش به اینکه کلانتری تاکنون حتی عذرخواهی هم نکرده است، گفت: اگر تخلفی انجام گرفته باشد باید عذرخواهی صورت گیرد. اگر یک دستگاهی کاری انجام دهد که معلوم شود قصوری از طرف دستگاه انجام گرفته است، مسئولین ذیربط باید بیایند و عذرخواهی کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا که گفته است هنوز اختلافات در جریان مذاکرات باقی است، گفت: من در جریان مذاکرات نیستم و باید از آقای عراقچی سوال کنید.

جهانگیری در پاسخ به سوالی در خصوص اعتراضات کارکنان صنعت نفت گفت: یک مصوبه‌ای امروز در دولت برای کارکنان صنعت نفت به پیشنهاد وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه تصویب کردیم که ابلاغ شد و از فردا اجرایی می‌شود. این مصوبه تا حدی دغدغه کارکنان صنعت نفت را که بر اثر قانون بودجه محدودیتی برایشان ایجاد شده بود، رفع می‌کند. برای کارکنان قراردادی هم قرار شد وزیر تعاون پیگیری کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید